Mezi smartphony pod vánočním stromečkem jasně dominují iPhony, ukazují to čísla společnosti Flurry. Stejnojmennou platformu využívá velké množství vývojářů pro analýzu vlastních aplikací a pro velmi přesné statistiky je prý k dispozici 2,1 miliardy zařízení. Nejčastěji aktivovaným iPhonem ve vánočním týdnu však nebyl žádný z posledních iPhonů 8 či X, ale iPhone 7.
iPhone 6 patřil k druhému nejčastěji aktivovanému telefonu Applu a to i navzdory tomu, že se oficiálně již neprodává. Následuje jej zbrusu nový iPhone X. Před nové iPhony 8 a 8 Plus se dostaly i dalších starší modely 6s a 7 Plus. To koresponduje s aktuálními zprávami, které hovoří o špatných prodejích (z pohledu Applu) poslední řady.
Na druhém místě mezi výrobci potom najdeme Samsung s 26 procenty a následuje velký skok na jednotky procent v případě dalších výrobců jako je Huawei, Xiaomi, Motorola či LG. Minulý rok držel Apple stejný podíl, Samsung měl loňské vánoce podíl 21 procent.
Flurry přidalo i statistiku, která ukazuje rostoucí oblibu velkých displejů. Zatímco před dvěma lety bylo kolem vánoc aktivováno 27 % telefonů z kategorie phablet, letos to bylo již 53 %.