Invex: smutné ohlédnutí s kapkou naděje

Diskuze čtenářů k článku

14. 10. 2008 01:38

Hoďte někdo link na video z lepších let, ať zatlačíme slzu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2008 23:55

Na Invexu jsem nikdy nebyl, protože je to hrozně daleko, prakticky na druhý straně republiky. Teď, když jsem se už dostal do věku, kdy se tam pomalu budu moct nějakým způsobem dostat, tak to začíná stát za prd... škoda škoda škoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2008 11:19

>> Na Invexu jsem nikdy nebyl, protože je to hrozně daleko,

>> prakticky na druhý straně republiky. Teď, když jsem

>> se už dostal do věku, kdy se tam pomalu budu moct nějakým

>> způsobem dostat, tak to začíná stát za prd... škoda škoda škoda

I tohle by řešila varianta čistě virtuálního INVEXu. Na INVEX by se mohl podívat každý kdo by měl zájem ať už z domova, ze školy, z práce nebo třeba z Internetové kavárny či z počítače od známého apod., a to aniž by musel cestovat bůhví jak daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 23:35

Nerozdával bych zadarmo vstupenky pa...... tům ze škol.Ne že bych jim záviděl že tam jdou zadara,ty peníze na vstupenku budu mít vždycky,ale spíš jak se většina tam chovala a rušila.U každýho druhýho stanku jsem slyšel "nemáte něco zdarma_????,nemáte něco navíc???" atd. atd. Přišel jsem se podívat a nakonec jsem šel znechuceně przč,neb už to není ono.Jinak Diditex a Interkamera byly fajn,ale Invex stal za prd čus boda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2008 11:18

>> ...většina (ze škol) tam rušila. U každýho druhýho stanku

>> jsem slyšel "nemáte něco zdarma_????,nemáte něco navíc???" atd...

Pokud by se přešlo na variantu čistě virtuálního INVEXu tak by "sběrači tužek" měli utrum.

Pokud by i přesto někdo v nějaké videokonferenci rušil, tak by pro moderátora nebyl žádný problém ho prostě "utnout" ;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2008 11:34

Pokud by vystavovatelé na virtuálním INVEXu měli zájem tak by mohli přádat akce typu prvních X zaregistrovaných získá nějaký reklamní předmět apod. (zaslaný poštou na adresu) takže i "sběrači tužek" by si mohli přijít na své aniž by rušili ostatní.

I na virtuálním INVEXu by byly různé doprovodné akce, takže i lidé co tam dosud chodili třeba za zábavou by si mohli přijít na své a mohlo by jich být daleko více než dosud a i ze vzdálenějších míst .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 23:11

Invex jsem prošel skutečně za hodinu, ale nakonec jsme se tam zakecal z Sofware 602, takže se to protáhlo na dvě hodiny Zvláště hala se hrami mi nezabrala více než 2 minuty. Byl to takový průlet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 22:14

Tak pro me byl letosni Invex jednim slovem sok. Nebyl jsem tam asi pet let, ale letos jsem se chtel jet podivat na jobfair, ktery byl mimochodem take o nicem. To co jsem ale uvidel bylo neco hrozneho, davy decek berouci utokem i tech par vystavovatelu co tam zbylo. No myslim si ze pristi rok se Invex poradat bude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 22:22

>> No myslim si ze pristi rok se Invex poradat bude...

Já bych doporučoval pořádat ovšem pouze virtuálně tj. kompletně pouze prostřednictvím Internetu jak jsem již naznačil výše. Taková je dle mého názoru budoucnost veletrhů obecně tj. přechod z "kamenné" podoby pouze do čistě Internetové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 20:50

Tak jsem ten Invex absolvoval letos asi naposledy. Opravdu to bylo na hodinu. Na INVEXu jsem byl naposledy asi před 2 lety a mohu říci, že se mi už tehdy nelíbil. Po stránce spotřební elektroniky mi, ale docela sedl.

Letos jsem si postavil domeček a na Invex jsem šel hledat inspiraci jak si tu svou moderní domácnost vylepším. Šlo mi o dostupnost IT technologií v každém koutě mého domečku jako řešení HTPC, bezdrátových sítí, datových uložišť a trendů s výhledem do budoucnosti.

Mé zděšení když jsem viděl tu hrůzu na INTERKAMERA několik kusů fotoaparátů ve vitríně a zmalovaná modelka která letos opravdu trpěla. Málo vystavovatelů tak se netopilo. Expozici v pavilonu vedle vévodila ukázka firmy JASICO nabízející Hifi komponenty a kdokoliv kdo se na něco chtěl zeptat a nekoukala dotyčnému zlatá kreditka z kapsy u saka nestál místním hlídačům za pohled.

Na druhé straně této expozice obří televize co si jí koupil jeden moula z Evropy 2 promiň Leoši, jako sponzorský dar se výraznou slevou bych si jí dokázal koupit i já. Aspoň ušetří za topení. To LCD topilo na 4 metry daleko.

Další tentokrát herní pavilon opic. Těm zmalovaným zviřátkům co se váleli uvnitř jsem neporozuměl a tato budoucnost nás bude jednou živit. Je mi lehce přes třicet. Herní zona byla prázdná a herní klání u poloprázdných počítačů ve mě zbuzovala lítost nad propálenou elektřinou.

Hala s podnikovým SW tak ta se mi docela zamlouvala. Těch firem tam mohlo být víc ale jako info co je nového to stačilo.

53 000 nástěvníků není málo když se odpočítají ty hordy školou povinných dětiček tak to typuji na asi 20 tisíc informací lačnících náštěvníků. Bohužel už po hodině na výstavišti jsem měl pocit jestli se vyplatí zustávat na vyhlašování některých soutěží kolem poledne nebo si jít prohlídnout do Datartu a Elektroworldu nějaké ty kusy moderní elektroniky a PC.

Invex do budoucna ANO, ale více se snažit přilákat větší firmy které budou moci opět něco nabídnout.

PS: pro Živě a redakci Computer. Přednášky byly OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 20:01

"Nekde" jsem se doslelchl ze invex 2009 nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 17:26

Invex by se měl prostě přizpůsobit Internetu. Namísto do jedné haly by se vešel jen do jedné místnosti kde by byl jeden server s připojením na Internet a veškerý provoz veletrhu by byl řešen formou stránek veletrhu na nichž by měli jednotliví vystavovatelé vyhrazeno místo a tam by přestavovali své produkty jednak formou informací a obrázků na stránkách a dále pak videoprezentacemi a případně i online videopřednáškami ve formě videokonferencí. Virtuální návštěvníci by si mohli prohlížet exponáty i videoprezentace pěkně doma a mohli by se i účastnit online přednášek třeba prostřednictvím Scype apod. Taktéž stánky by byly řešeny formou online videokonferencí tj. pracovníci vystavovatele by byli ve své firmě kde by měli připravenu vlastní expozici snímanou jednou či více kamerami a virtuální návštěvník by se tak mohl např. přes Scype apod. v návštěvních hodinách připojit čímž by se dostal do rozhovoru přímo se zástupci vystavovatele, mohl by se zeptat na různé informace a zástupci vystavovatele by mu mohli případně i předvést produkty apod.

Informace jsou sice k dispozici na Internetu průběžně, ale virtuální veletrh by mohl být nejen jakýmsi shrnutím ale i online videodiskusemi kde by vystavovatelé mohli realizovat defacto virtuální stánky u nichž by mohli návštěvníci přes Internet získávat informace aniž by museli někam daleko cestovat.

Myslím, že by se to dalo udělat přitažlivou formou a mohlo by to rozšířit jak řady vystavovatelů tak i návštěvníků

.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 21:12

Nápad to není špatný. Jen mi tam chybí ta možnost si věci "osahat".

A pak taky nevím, nač BVV staví ten nový pavilon "P" když by jim měly stačit jen nové servery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2008 12:00

>> Nápad to není špatný. Jen mi tam chybí ta možnost si věci "osahat".

Myslím, že možnost osahání by se dala vhodně obejít.

Pokud by šlo o fyzické věci dalo by se to realizovat individuálními videopohovory tj. návštěvník by mohl na virtuálním stánku pohovořit přímo se zástupcem vystavovatele, který by mu příslušný předmět ukázal zblízka na kameru a případně provedl nějaké akce, které by návštěvník navrhl apod.

Pokud by šlo o SW pak by to šlo řešit vzdálenou plochou. Existují nástroje, které od klientské strany nevyžadují žádnou instalaci a fungují jen prostřednictvím Javy v rámci webového prohlížeče přičemž jsou multiplatformní a poskytují podporu pro vzdálenou plochu tj. v okně prohlížeče by návštěvník mohl mít plochu vzdáleného počítače v jejímž rámci by mohl prostřednictvím klávesnice a myši pracovat se vzdáleným počítačem podobně jako by byl u něj, a to i když ten vzdálený počítač běží pod úplně jiným operačním systémem.

>> A pak taky nevím, nač BVV staví ten nový pavilon "P"

>> když by jim měly stačit jen nové servery.

Mohou ho přeci pronajmout komerčním firmám jako prostory k celoročnímu podnikání. Ostatně nebylo by to zas tak od věci. Podobnými pronájmy to řeší např. výstaviště v Ostravě nebo v Liberci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 16:44

Myslím že jediná správná cesta je udělat z invexu komorní silně odbornou akci a zároveň veleTRH plný blikajících hejblátek a prodavačů s mi krofonama co vykřikují neváhejte a kupte si tento notebook se slevou 20% .

Já si myslím že odborníci takováto pozlátka vynechají a veřejnost zase vynechá meetingy a prezentace protože jim přijdou nudné.

Já sem na Invex vždy jezdil za zábavou , chtěl sem dostat velkou igelitku s logem oblíbeného výrobce hardwaru a nacpat jí balónkama a nejrůznějšíma blbostma co mi prostě udělají radost. Ty si pak třeba doma vystavim a třeba si ty výrobky i koupim... nebno si je koupí někdo kdo mě s těmito reklamními předměty uvidí...

A závěrem bych chtěl říct že opovrhuju těmi kdo pesimizují a tvrdí že by se měl Invex zrušit protože už na něj 5 let nikdo nejezdí. Je potřaba říct svůj názor a to je že já CHCI svůj Invex v Brně. Chci se zde setkávat s lidmi které baví stejné věci , CHCI nakupovat a táké se chcu těšit na každý dalsí ročník !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2008 14:02

>> ...já CHCI svůj Invex v Brně...

Myslím, že lokální patriotismus v tomto případě není na místě jelikož INVEX není něco co by se mělo týkat jen "Brňáků" a blízkého okolí plus výletníků ze vzdálenějších míst ČR, kteří si mohou dovolit zabít cestou + návštěvou veletrhu prakticky skoro celý den.

Proto se domnívám, že VIRTUÁLNÍ INVEX je cesta do budoucnosti v duchu "Jak za méně peněz nabídnout více muziky" což může přitáhnout jak více vystavovatelů tak i více návštěvníků, a to bez nutnosti cestovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 15:05

No i já jsem byl dříve na Invexu a nezaujalo mě to, natož teď, Problém invexu je podle mě v tom, že návštěva výstaviště může být užitečná spíše pro firmy. Normální fyzická osoba tam toho moc nenajde. Aby mě někdo znovu na Invex dostal, musely by tam být naprosto nové technologie, něco neznámého... Vždyť právě kvůli něčemu neznámému se tam v 90. letech tolik jezdilo, ne? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 11:12

Nechápu proč se invex nepojme jako jeden velký výstavní placek všech značek a produktu. Před 2lety jsem si tam krasně vybral foťak protože bylo co zkoušet. Tento rok jsem tam jel kvůli Lenovo ale ostatní výrobci už utekli. Není nad to si popovídat přímo s výrobcem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 11:03

V podobné diskusi na lupě jsem včera napsal:

Invex mám rád a nevynechal jsem ještě jediný ročník.

Možná je to tím, že jsem Moravák a lokálpatriot.

Možná proto, že si pamatuji jaká to kdysï bývala skvělá akce. Tehdy platilo, že v IT branži nebyl na Invexu jen ten, kdo neexistoval.

To co jsem viděl letos nebyl Invex. Odpovídalo to okresní výstavě králíků a drobného zvířectva.

Myslím, že kdybych vystoupil u Olympie a zašel do Datartu, získal bych o HW produktech informací víc. Nechápu jak se mohlo managementu BVV kdysi tak skvělou akci dokonale pohřbít.

Já chápu, že doba je dnes jiná než "tenkrát", ale nevšiml jsem si, že by Cebit skomíral. Takže někde asi udělali soudruzi chybu ...

Ale abych nebyl jen kritický. Což takhle pořádat Invex jako odborný veletrh a Digitex jako PRODEJNÍ výstavu. Pryč jsou časy obrovských investic do IT a firemních nákupů. Z technologií, kterým rozumělo jen pár vyvolených se stává spotřební zboží. Notebooky leží v regálech v hypermarketu hned vedle ledniček a kávovarů. Tak proč tomuto trendu nevyjít vstříc?

Já vím, že si mnoho informací mohu dnes najít na internetu. Ale například když si chci koupit PDA, tak si je chci osahat, vyzkoušet tlačítka, podívat se, jak zobrazuje displej v přímém světle a jak dlouhá je odezva. To na internetu nemohu a ani recenze mi nepomůže, protože to co je pro namlsaného redaktora nevyhovující, mně možná stačí. A chtěl bych mít možnost porovnat různé výrobky od různých firem. Když mi k tomu někdo přidá třeba jen 3% veletržní slevu, tak se mi náklady na vstupné a cestu vrátí. O možnosti promluvit s lidmi z branže a dozvědět se tak nějak mimo i spoustu dalších informací nemluvě. Dosaďte si za PDA plazmové televize, LCD displeje, projektory nebo homeservery atd. Myslím si, že by se vystavovatelé našli. Možná jich nebude tolik, co před deseti lety, ale snad více než letos.

Samozřejmě, že jen tehdy, pokud se jim náklady spojené s účastí na veletrhu vrátí, jinak to nemá smysl.

Nějak jsem se rozepsal, promiňte.

Prostě mám Invex rád.

Pokud příští rok vůbec bude, přijedu zase.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 15:40

no nevim. to si to zboží už rovnou můžu jít prohlídnout a "omakat" přímo do nějaký značkový prodejny a nemusim kvůli tomu jezdit na veletrh...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 21:06

Budou vánoce. Manželce chci koupit notebook, synátorovi nové LCD, dcerce mp3, sobě PDA a rodině foťák.

Je jen málo prodejen, které si mohou dovolit držet skladem kompletní sortiment od nějakých 5 - 6 výrobců. Typicky jsou to hypermarkety, kde je zase problém najít odborníka na danou oblast, který poradí.

Odborník v malé prodejně zase nemůže mít všechno skladem.

Anebo pak musím sjezdit více prodejen, protože někde je dobrá na televize, jinde na notebooky a další zase na foťáky. Abych si kvůli přehledu o různých výrobcích udělal dvoudenní výlet do Prahy anebo projezdil půlku kraje, na to nemám čas. Najít vše na jednom místě je nemožné.

Pokud by Váš argument platil, proč existují autosalóny jako teď v Paříži?

Ale hlavně mi jde o to, jakou tvář by Invex měl mít v budoucnosti, protože bych jej rád zachoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2008 13:23

> Budou vánoce. Manželce chci koupit notebook, synátorovi

> nové LCD, dcerce mp3, sobě PDA a rodině foťák.

> Je jen málo prodejen, které si mohou dovolit držet

> skladem kompletní sortiment od nějakých 5 - 6 výrobců.

> Typicky jsou to hypermarkety, kde je zase problém najít

> odborníka na danou oblast, který poradí. Odborník v malé

> prodejně zase nemůže mít všechno skladem. Anebo pak musím

> sjezdit více prodejen, protože někde je dobrá na televize,

> jinde na notebooky a další zase na foťáky. Abych si kvůli

> přehledu o různých výrobcích udělal dvoudenní výlet do Prahy

> anebo projezdil půlku kraje, na to nemám čas. Najít vše

> na jednom místě je nemožné.

Vánoce jsou od Invexu ještě poměrně dost daleko. Když věnujte pár hodin získávání informací na Internetu tak jsem přesvědčen, že naleznete relevatní nabídku aniž byste musel někam jezdit.

Na různých diskusích k příslušným produktům získáte informace nejen o kladech, ale i o záporech a konkrétních zkušenostech, o kterých Vám často ani odporník nic moc neřekne, a když už něco i řekne tak nezřídka zavádějícím způsobem jen proto, aby Vás třeba přesvědčil o koupi dražšího produktu apod.

Navíc při nákupu přes Internet máte ze zákona možnost zboží Vámi zmiňovaných druhů do 14-ti dnů vrátit i když nemá žádnou závadu tj. můžete si ho vyzkoušet "osahat" a pokud Vám nebude vyhovovat tak ho prostě vrátíte. Navíc i renomované Internetové obchody mají o dost nižší ceny než je cena téhož zboží v obchodě "kamenném".

Myslím že nakupovat výše zmíněné druhy zboží v "kamenném" obchodě je v dnešní době jen zbytečné vyhazování peněz a jezdit kvůli tomu na Invex je z mého pohledu jen zbytečná ztráta času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2008 11:16

Vy jste nepochopil můj příklad.

Já si chci zboží osahat a porovnat předtím, NEŽ učiním objednávku. A ne posílat tam a zpět výrobky na kterých se mi něco nelíbí. Zda si objednám na internetu nebo v kamenném obchodě, to je irelevantní. Třeba i na samotném veletrhu, když to bude se slevou. To mi žádná diskuse nenahradí. Mimochodem někteří zákazníci prostě dávají přednost kamenným obchodům i s vědomím, že cena je vyšší. (I zákazníci upřednostňují internetové obchody, které mají i kamenné prodejny, proč asi?)

Mou hlavní motivací je najít takový model existence Invexu, který má šanci přežít. A zkušenosti odjinud ukazují možné cesty. A internetové obchody mohou vystavovat přece také.

BTW: Vánoce nejsou daleko. V letácích začaly tento týden (prozatím maskované za Mikuláše) a ve výzdobě obchodů to bude do 14 dní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2008 14:50

Řekněte mi, proč by internetové obchody měli vůbec co vystavovat? Ty jsou jen překupníky cizího zboží, notabene s tak nízkými maržemi, že za ty prachy se skutečně nevyplatí prodávat jinak, než jen přes ten "klikací krámek na internetu".

Zapomeňte na to, coste psal, tyhle doby jsou už dávno pryč. Kamenné obchody (Datart, Electroworld,...) jsou dnes jen pro starší dýmandy 40+, co neumí (zatím nebo nadobro) využívat internet. Lidi pod 40 let, když už tam zabloudí, tam choděj většinou právě jen na tu "čumendu a osahávání", to samé zboží si nakonec koupí na internetu a to minimálně o 5% levněji.

Veletrhy podle mě nemají zářnou budoucnost - fyzický kontakt obchodník-zákazník, je dnes zkrátka příliš drahý pro obě strany. Smysl to má jen u věcí nad 100k+, kde zkrátka tyto náklady nehrají tak velký vliv a zákazník je s ohledem na cenu obezřetnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2008 23:41

Odpověděl jste si sám. Internetový obchod prostě jen může uspořádat čumendu a osahávání a pak prodat přes portál. Slevu dávat nemusí, je levný i tak. Pokud mu to zvedne obrat, udělá to. Jinak to pro něj, samozřejmě, nemá smysl. Úlohou BVV je hledat zákazníky = vystavovatele a nabídnout jim službu.

Jasně že klasické výstavnictví konce minulého století je za námi, ale přesto se ptám: Když to umí Cebit, Comdex, tak proč ne Invex?

Nazývat někoho dýmandem (asi jste myslel nýmanda) jen proto, že má nad 40. No předpokládám, že tento názor změníte, až se Vám ta 40 objeví na dortu taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2008 19:37

>> Jasně že klasické výstavnictví konce minulého století je za námi,

>> ale přesto se ptám: Když to umí Cebit, Comdex, tak proč ne Invex?

ČR je úplně jiný trh než Německo nebo USA, ale Comdex to jste si moc dobře nezvolil za příklad , protože to je také pěkný "KRACHOSTAV" viz pár odkazů.

COMDEXU HROZÍ ZÁNIK PORADATEL KRACHUJE (rok 2002)

http://archiv.computerworld.cz/cwarchiv.nsf/clanky/3E4D7360BE0BAFCBC1256D1E003A4C8D?OpenDocument

Comdex podrželi hlavne kapitáni it (rok 2003)

http://archiv.computerworld.cz/cwarchiv.nsf/clanky/99072CC6FB7299E8C1256E440056EB54?OpenDocument

Comdex zrušen: když organizátor nevidel a neslyšel (rok 2004)

http://www.zive.cz/Clanky/Comdex-zrusen-kdyz-organizator-nevidel-a-neslysel/sc-3-a-118175/default.aspx

Comdex patří minulosti (rok 2008)

:: ...Zatímco Comdex patří minulosti, CES prosperuje. Čím si to vysvětlujete...

http://www.businessworld.cz/bw.nsf/id/Vliv_CIO_poklesl

:::: Nemůže být jednou z příčin poklesu zájmu o některé

:::: veletrhy masivní rozvoj internetu, kde lze najít

:::: prakticky všechny potřebné informace snadno a rychle?

:::: Cítíte se jím být ohroženi?[/b]

::

:: Skutečnost je taková, že bez ohledu na to, jak nadšeně

:: příjímáme nové komunikační technologie, jsme se všichni

:: shodli na tom, že na akcích jako je CES hraje zásadní

:: roli přímý kontakt – možnost promluvit si z očí do očí,

:: prohlédnout si stánky a vytvořit si vlastní dojem o tom,

:: jak se jednotlivé společnosti prezentují a co je pro ně

:: důležité. Když chcete s někým obchodovat, osobní setkání

:: jsou velmi důležitá.

Dle mého názoru i toto lze posunout do oblasti Internetu viz mnou navvrhovaná virtuální podoba veletrhu s virtuálními on-line stánky, kde by měli návštěvníci možnost v návštěvních hodinách veletrhu on-line naživo diskutovat s vystavovateli, měli by i možnost audiovizuálního kontaktu, kterým již lze poměrně slušně nahradit fyzické setkání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 10. 2008 08:38

Dnes se staly neplatnými některé z odkazů uvedených v mém včerejším příspěvku

a tak zde uvádím odkazy do archivu Googlu kde jsou zatím ještě k dispozici.

COMDEXU HROZÍ ZÁNIK POŘADATEL KRACHUJE (rok 2002)

http://209.85.135.104/search?q=cache:jnA2q6gtPvMJ:archiv.computerworld.cz/cwarchiv.nsf/clanky/3E4D7360BE0BAFCBC1256D1E003A4C8D%3FOpenDocument+COMDEXU+HROZ%C3%8D+Z%C3%81NIK+PORADATEL+KRACHUJE&hl=cs&ct=clnk&cd=1

Comdex podrželi hlavně kapitáni it (rok 2003)

http://209.85.135.104/search?q=cache:WP1zz2-pAJIJ:archiv.computerworld.cz/cwarchiv.nsf/clanky/99072CC6FB7299E8C1256E440056EB54%3FOpenDocument+Comdex+podr%C5%BEeli+hlavne+kapit%C3%A1ni+it&hl=cs&ct=clnk&cd=1

Comdex patří minulosti (rok 2008)

http://209.85.135.104/search?q=cache:c_YI0cNboUwJ:www.businessworld.cz/bw.nsf/id/Vliv_CIO_poklesl+Comdex+pat%C5%99%C3%AD+minulosti&hl=cs&ct=clnk&cd=1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2008 21:24

>> Já si chci zboží osahat a porovnat předtím,

>> NEŽ učiním objednávku. A ne posílat tam a zpět

>> výrobky na kterých se mi něco nelíbí. Zda si objednám

>> na internetu nebo v kamenném obchodě, to je irelevantní.

>> Třeba i na samotném veletrhu, když to bude se slevou.

>> To mi žádná diskuse nenahradí. Mimochodem někteří

>> zákazníci prostě dávají přednost kamenným obchodům

>> i s vědomím, že cena je vyšší. (I zákazníci upřednostňují

>> internetové obchody, které mají i kamenné prodejny, proč asi?)

Myslím, že toto je zastaralý pohled na věc a navíc i menšinový. Pokud by se INVEX ubíral směrem založeným na podobných názorech, tak je jeho úpadek zpečetěn.

>> Mou hlavní motivací je najít takový model

>> existence Invexu, který má šanci přežít.

>> A zkušenosti odjinud ukazují možné cesty.

Jak zde již bylo zmíněno, tak ani známé zahraniční veletrhy na tom nejsou nejlépe tj. mají problémy směřující k úpadku. To, že některé zatím relativně slušně přežívají je dáno především tím, že tamní finanční možnosti jsou v úplně jiné kategorii než zde, ale i v zahraničí se to časem začne ubírat směrem, který jsem zmínil. Pokud bude management BVV pohlížet na to, že někde v Paříži apod. nějaký veletrh zatím prosperuje a jen tvrdohlavě předpokládat, že BVV tedy bude v pohodě pokud aplikuje tamní modely, pak dle mého názoru půjde po slepé cestě. Domnívám se, že zde v ČR je vhodné se přizpůsobit virtuální podobě dříve jinak to tady půjde "do kytek" podstatně víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2008 02:33

Potřeba si osahat či fyzicky srovnat zboží zmíněného typu je dle mého názoru v současné době pro zákazníky dobře zvládající Internet (pozn. a těch stále přibývá) již doslova přežitý archaismus, který v současnosti dostupné informace na Internetu již dávno vynahrazují. Dnes lze získat daleko lepší informace prostřednictvím Internetu, a to jak z hlediska srovnání vlastností tak i z hlediska zkušeností při používání toho či onoho výrobku a rovněž i při hledání výhodné ceny. Podle takto získaných informací se pak dá mnohem lépe rozhodnout co a kde je vhodné objednat. Cestovat kvůli fyzickému osahání či srovnání po obchodech či dokonce na veletrh, který je pro řadu lidí daleko je tomu neúměrné. Pokud by byl INVEX virtualizován a poskytoval by mimo jiné třeba i srovnání více druhů zboží na jednom místě formou srovnávacích videotestů dostupných na stránkách veletrhu přes Internet, pak by byla šance, že by INVEX navštívilo za tímto účelem více lidí, samozřejmě prostřednictvím Internetu, ale předpokládat, že kvůli tomu budou hojně jezdit na veletrh, tak to je dnes už docela dost zastaralý pohled na věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2008 08:30

Ještě doplním, že možnost vrácení zboží objednaného přes Internet je spíš jen jakousi třešínkou na dortu, kterou nakupující přes Internet využije jen výjimečně jelikož jak jsem již zmínil potřeba "osahání" před nákupem je již přežitek. Dle informací získaných prostřednictvím Internetu se zákazník dokáže mnohem lépe rozhodnout a navíc aniž by kamkoli cestoval. Jistě se najdou lidé co tak dobře Internet neovládají nebo u kterých potřeba "osahání" převažuje, ale těch dle mého názoru již dnes zdaleka není tolik jako jich bylo třeba před deseti lety a bude jich stále ubývat. Takže si myslím, že orientovat INVEX směrem k těmto zastaralým potřebám není moc dobrý nápad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2008 23:30

No já Vám rozhodně nemíním brát Váš názor, ale svůj si taky ponechám.

Třeba boty nebo kalhoty si vždycky hodlám před nákupem obout , i když svoje míry znám.

BVV prostě provozuje výstaviště a nikoli serverovnu, možná časem rozšíří byznys, ale prozatím využívají existující obchodní model a je to jejich věc. Mě jen vadí, že pohřbili Invex mnohem dřív, než by zašel sám.

Snad jen jednu poznámku:

Zkuste občas skutečný sex a zjistíte že je to mnohem lepší než ten virtuální.

Pak můžeme pokecat o tom, zda

> potřeba "osahání" před nákupem je již přežitek.

Přeji Vám hezkou virtuální budoucnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2008 19:59

>> BVV prostě provozuje výstaviště a nikoli serverovnu...

No ono by možná nebylo od věci kdyby se toho projektu VIRTUÁLNÍ INVEX ujal někdo jiný než BVV.

>> Zkuste občas skutečný sex a zjistíte že je to mnohem lepší než ten virtuální

Něco je lepší fyzicky a jiné zas virtuálně. INVEX dle mého názoru patří k tomu co by bylo lepší realizovat virtuálně .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 10:07

No mě by zajimálo srovnání návštěvnosti z let 1996-2002. Hlavně kolem roku 2000. Mě se zdá, že tam byla návštěvnost i počet vystavovatelů největší si to pamatuji velmi dobře. Všechny haly, naplněný k prasknu tí i pavilon Z i ty vrchni prstence, lidé bylo v uličkách tolik, že občas to stálo. Byly tam i ty nejmenší české firmyčky. V Game Hall se dalo snad vydžet pět minut, totálně nedychatelno. No a pak si pamatuji, že to šlo z kopce. A už ročníky 2003 a 2004 se mi zdáli být hodně slabé a tak tam už nejezdím, ale letos jsem se jel podívat a fakt slabý. No veletrhům už doba nepřeje. Někde nedávno jsem četl článek o veletrzích ve světě a psali tam, že všechny maji svoje nejlepší léta za sebou, a že všude klesá návštěvnost a jednou příčínou je označovaný internet a pak stále stoupající ceny za pronájem plochy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufi
10. 10. 2008 10:06

co za půl roku už nebude stejně platit. a riskoval že zase někde vytuhnu v koloně. jak už řekli jiní, na webu je dneska všechno. nedávno sem vyhazoval dva roký starý časopisy z oblasti IT. tam to bylo krásně vidět jak jde vývoj dopředu, někdy až moc rychle. (budu-li to brát s ohledem na peněženku zákazníka)

a pokud udělají z toho speciálku třeba na podnikové systémy, tak na to je výstaviště zbytečný. kolik firem zavádí ročně nový systém? a ti co už něco mají, tak stejně s dodavatelem komunikují průběžně.

pokud chtějí zachovat výstavu, musí z toho opravdu udělat ošahávací a předváděcí akci na nejrozšířenější věci (jako např. autosalóny). odbornou přednášku si můžou zkouknout přes web, nebo vést diskuzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 09:43

Domnivam se ze by se pocty navstevniku i vystavovatelu rapidne zvysil, kdyby se veletrh uskutecnil ve dvou rovinach. Jedna část jako komerčnější akce, kde by bylo mozne videt novinky v HW a SW oblasti, možnost si je osahat, zeptat se na parametry apod. Samozrejme s moznosti objednani techto produktu primo na veletrhu - s nějakou veletrzni slevou. Dalsi cast urcenou spise pro odbornou klientelu jako podnikova reseni, apod., kam by pristup mel ovsem take kazdy koho to zajima, spousta navstevniku by ho vynechala a tim padem by tam nebyly takove navaly. Treti cast bych venoval herni a mobilni zabave a komunikaci take spolu s odzkousenim a prodeji.

Na veletrhu jsem byl vsech vybornych prvních 5 rocniku, a pote v roce 2002, kdy to jeste stalo za to.. ale letosni veletrh mi pripadal jako nekolik stanku roztrousenych po obrovskych halach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 08:37

Nejen Invex jde do kytiček. Veletrhy dnes obecně stagnují a kromě největších evropských akcí, které se ale nekonají v Praze či Brně žádný výrobce nehodlá utrácet statisíce a miliony za účast na něčem tak pochybném, jako je právě lokální výstava.

Cestou ven může být naplnění výstavní plochy, ovšem za současné ceny do toho nikdo nepůjde. Pokud se v IT oboru snižují marže na nejnižší možnou mez, není na to kde brát. Velcí distributoři a firmy se prezentují v zahraničí (a na internetu), malí výrobci na to nemají. A i ti velcí tyhle náklady rozpustí konečné ceny výrobku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 10:14

Bohužel i ty velké firmy dnes vyklízí pole. Vystavovat na veletrzích s takovýmto spektrem návštěvníků se jim už nevyplatí.

http://blog.fotohans.net/tak-nam-zabili-invex.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 14:42

BVV by melo platit vystavovatelum aby prijeli a ne naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2008 12:43

Některé veletrhy jsou ještě v pohodě. Nejlepší je hlavně 3GSM v Barceloně nebo jak se teď jmenuje. Na ten si každý výrobce nachystá nějaký produkt. Ten ale pro běžné smrtelníky není moc dostupný a je to daleko.

Cebit se taky ještě dá, tam už je to ale o dost horší.

V Asii je něco před prázdninami, nebo během nich. To se taky dá, ale je to fakt daleko.

Proč na některé veletrhy představí výrobci nové produkty a Invex už ale fakt skoro všichni odepsali?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 07:36

1. Udělat z toho ryze odbornou akci, ale pochybuji, že to zvýší počet zájemců.

2. Udělat z toho prodejní veletrh se zaměřením na novinky = komerční akci.

Jiné varianty nevidím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 08:55

Mě taky napadlo z toho udělat komerční akci. Kdyby si tam člověk mohl zajet, na místě vyzkoušet třeba všechny poslední notebooky a za dobrou cenu si vybraný na místě koupit, tak bych tam hned pár set tisíc nechal. To by bylo asi jediný, co by tam natáhlo zpátky masově návštěvníky a bylo by to zajímavý i pro firmy, protože by se jim náklady na předražený plochy nakonec opravdu vrátily.

Třeba by to vyřešilo i tragickou situaci s prodejem hw. Tady tisíce firem nabízejí zboží, který nikdy nikdo neviděl (nepočítám prodejny typu Datart, Electroworld, kde mají pár předraženejch muzeálních kousků k dispozici) s různě pochybnejma technickejma údajema. Jediný co můžete, je objednat "naslepo" (jedno jestli přes internet nebo u kamennýho prodejce, je to jedno a to samý), a doufat, že to někdy přijde a bude to odpovídat vaší představě. Ještě když člověk kupuje paměti nebo HDD, tak se to dá, ale když si to potřebujete osahat a vyzkoušet třeba pohodlí klávesnice (např. u notebooku), tak jste naprosto v pr***i.

A ten odborný program by mohl být v menším rozsahu bokem - těch pár přednášek jako letos nikoho nezabije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2008 10:48

Taková komerční akce je dnes utopií. Dnes se realizují v prodeji IT ziskové marže na úrovni 2-3%, a už jen z titulu tohoto ti nikdo nemůže dnes dát "veletržní slevu" ve výši 5-10%. Jak je nejspíš představa.

No a to "ošahání" zboží před koupí? Co chceš dnes proboha ošahávat? Dnes je to spotřební zboží za pár šupů. Zkrátka si to přes eshop vybereš a koupíš. Pokud už seš echt "ošahávač", tak není problém do google napsat "xyz review" nebo "xyz recenze" nebo "xyz diskuze" nebo "xyz zkušenosti"... Tisíce lidí s podstatně většími zkušenostmi a požadavky z různých pohledů si to "ošáhli" před tebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 07:05

neodvolaji toho neschpneho reditele veletrhu,co tam je ted,tak invex zanikne uplne prirozene,proste se sam rozplyne.Tenhle clovek je proste neschopny invex ozivit a uz brzo bude nazyvan hrobarem,teto kdysi nejspickovejsi akce v brne............

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2008 08:15

Nejšpičkovější byl (a asi ještě je) strojírenský veletrh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 08:21

nechtejme po reditelich uplect bic z ho*na. V dnesni dobe jiz nema smysl jezdit nekam na nejakej veletrh, kdyz si vsechno s predstihem muzes zjistit na netu. Vzdyt dnes je doba, kdy firma jeste ma jenom vizi a uz je to a netu. Napriklad "novy mobil bla bla bla .... uvedeme v roce 2050" .... "pocet prodanych kusu 10.000 v roku 2008". No rekni, co tohle je? A je toho plno! A v roce 2009 "uvedeni mobilu se odklada" .

Invex jiz smysl nema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 11:07

Přesně tak. *thumbs-up*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 09:02

Nejšpičkovější je IDET. Hlavně proto, že není pro každého a o čtrnáctileté smrkáče sbírající propisky tam nezakopnete.

Invex by se mohl probrat, protože potenciál tady pořád je (viz Cebit). Ale to by někdo musel ty dementy z managementu BVV vynést na vidlích a dosadit někoho, kdo nemá v hlavě úplně nas*áno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 06:46

Byl jsem naposled tuším před 5-6 lety a znovu bych tam nejel... každý rok šla kvalita rapidně dolů... když už tam byli naposled stánky plné her, konzolí a turnajů... a nic moc převratného na co koukat, tak už jsem vážně neměl proč tam jezdit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2008 08:27

Jde o to, ze kdysi bylo odvetvi IT novinkou, bylo se na co divat.

Ted uz je vyvinuto vsechno co mohlo okouzlit a ten zbytek je na youtube. Tak proc by nekdo nekam jezdil, kdyz klobasa na Invexu byla tak predrazena?! Ja napriklad jsem nebyl na Invexu jiz 4 roky a jiz nepujdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2008 09:29

taky sem ta par let nebyl a uz se tam nepodivam :D radsi si sjedu k sousedumn na Cebit:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2008 09:34

No, ono Cebit jde taky pekne do kytek. Letos jsem poprve po 6 letech vynechal a udelal jsem dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2008 12:33

Taky asi pojedu na Cebit. Ten sice taky upadá, ale pořád je na tom líp.

Osobně si myslím, že zkrácení Invexu uškodilo. Kdyby byl ještě v sobotu, došlo by tam víc lidí. I já.

Jak jsem četl vystavovatelů tam bylo taky míň. Ono minulý rok stál ještě aspoň Digitex zato kvůli Sony, Olympus (ten crash test odolného foťáku ), Canon. Teď tam nebyly. Proč? Kvůli zkrácení? Těžko říct.

Invex a Digitex jsou už asi out. čím dál horší. A po přečtení článku už mě nemrzí, že jsem tam nebyl. A to jsem tam minulý rok byl poprvé a to se mi tam líbilo. Jak asi mohl vypadat Invex v dobách své slávy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2008 13:03

Byl jsem na INVEXU ještě v době, kdy bylo novinkou VIDEO-CD!!! Tehdy první film na CD byla Síť se Sandrou Bullock a byl to jediný a první film na CD. Tehdy to bylo opravdu o nečem jiném, každý vystavovatel chtěl s něčím ohromit, dokázali skvěle předvést i jakýkoli software, živé ukázky v 3D Maxu, vysílané na plátno, všechny pavilony plné, projít celý invex bylo opravdu náročné, nehledě na to, že do některých pavilonů se nedalo ani dostat, protože nešlo ani projít mezi lidmi, stejně tak cesta od pavilonu k pavilonu nebyla průchozí a veletrh byl bez debat na celý den, ne na hodinu jako dnes...ta úroveň je naprosto jinde...pravda, že dnes už lze těžko ohromit, ale určitě by se našlo spousty zajímavostí, které by veřejnost zaujali, ovšem otázka je co takové firmy by motivovalo k účasti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor