Internetová revoluce: konec nenasytných magnátů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 60

Názory k článku

avatar
07. 04. 2011 16:48

Hudební byznys krachuje, to ano. Však si to zaslouží.Ale Hudba, ta je vlastně jednou z podob Univerza. Ta je nezničitelná a je jí kolem nás stále víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 04. 2011 16:30

Stále prý existují i relativně úspěšná vydavatelství, která vydávají na CD takovou hudbu, za kterou jejich zákazníci pořád rádi zaplatí. Např. www.surf.cz , tedy Eva a Vašek. Tyhle "nenasytné magnáty" internetová revoluce jen tak neohrozí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 04. 2011 15:00

Jestli muzu jednu malou technickou:Vetsina z Vas se zaklina tim, ze chcete jen to co se jim libi, a nic ostatniho. To celkem chapu, a beru v potaz, ale pak je tu ma zkusenost. Jsem clovek co hudbu moc nekupuje (inet radia apod.), ale kdyz mam neco "u sebe" (na disku/flashce/smartphonu/notasu/netovem ulozisti), tak je to obvykle cele album, kde se mi libi hruba vetsina skladeb.Starsi metallica (rekneme treba 3/4 alba krom posledniho, to je takove nejake divne ploche), se mi paci tak 90% hudby, a nezazivam chut skocit na dalsi song. Skyline to stejne, nebo co treba Ine kafe? Vazne nemam problem poslechnout si cele album, a byt nadseny. Nebo pendelum se da, ale uz je to slabsi, presto vetsinu poslechnu.A toto me dovadi k zaveru -> vyda-li nekdo CD, kde me zaujme pouze jedna pisnicka, a ostatni se mi celkem hnusi, kde je problem? Mozna mam spatny vkus, mozna jen autor neni tak dobry, a mel stesti ze slozil neco 'posluchacsky zajimave'? Nemam problem zaplatit za 10% neceho nezajimaveho, ale nedam za to 500,-PS: Jsem taky ten uchylacek, co ma rad realne veci Steam account vedu (s vecma jako CIV, deadspace apod.), ale MassEfect2 a DA:O/A chci proste v krabici, stejne jako SC2... To stejne u hudby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 04. 2011 23:34

Za tuhle situaci si můžou vydavatelé sami, kdy je jejich nenažranost a touha po moci a penězích dohnala k vydávání všemožných i nemožných s***ek a tím k totální devastaci kvality hudby a ke znechucení posluchačů.
Právě ty kvanta bezduché muziky dohnaly lidi k tomu, že odmítají kupovat celé alba a raději si stáhnou jen to co se jim líbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 04. 2011 19:48

Albumy na Android markete, App store alebo Ovi store by si určite uplatnili. Za take 3 dolare si kupim album, nemusim ho niekde pracne stahovať, doma len pripojím k audio sustave a počúvam...
A ked sa telefonu niečo stane tak si kupim novy a vdaka učtu na markete si znova možem stiahnuť už zaplatenu hudbu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 04. 2011 17:41

VInyyyyyyl !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 04. 2011 16:45

Je opravdu zvlastni ze uspesne kapely (napr. Queen ci Beatles),ale rekl bych ze i vetsina dalsich,jenom o tom ja nevim,si jak jen to bylo mozne,zalozila vlastni vydavatelstvi,aby je velke labely nebraly na hul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 04. 2011 16:23

Ten, kdo ma co rict, to rekne, i kdyby mel stat s kloboukem na Karlove moste. Ale absolventi ekonomickych skol v labelech tohle nikdy nepochopi , umeni se do tabulek v Excelu proste zaskatulkovat neda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 04. 2011 15:19

Velká vydavatelství byla prostě jenom velkými parazity, kteří deformovali hudební trh podle svých zájmů.
Kdo chce dělat hudbu, ten ji bude dělat, a kdo bude dobrý, ten se prostě prosadí, a o příjmy nemusí mít strach.
Velcí vydavatelé mi připomínají zmatené komunisty těsně po revoluci v 1989, argumentující stylem:"Studenti, my vás nechali vystudovat na našich školách, a vy takhle?" Mno, bohužel jiné školy nebyly, protože komouši si přivlastnili komplet všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 04. 2011 13:37

"Bude se prý vydávat méně a kvalita půjde dolů. "Opravdu? Ostravský Bard Nohavica je příkladem, že tomu tak není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 04. 2011 11:56

Opravdoví Mistři OSU a podobnou mafii nepotřebujou. Nohavica a Gott jsou toho jasným důkazem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 04. 2011 11:45

Kdyz pominu to, ze vydavatele neprisli na chut internetu. Tak ja v roli obycejneho uzivatele nemuzu prijit na chut legalni koupi, protoze kdyz zadam do Googlu nazev skladby tak na prvni strance snad nenajdu jedinej obchod s hudbou, jen odkazy na uloz to a na warez fora.A ja nechci travit pul dne hledanim obchodu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 04. 2011 11:29

Vezmu si příklad takovej Nohavica, ten lidem dokonce říká aby si jeho hudbu stahovali a spoustu jeho písniček najdete i ke stažení na jeho webu a přitom nemá nouzi, protože ví, že bude mít každý koncert vyprodaný, protože má svoje fanoušky kteří se o ten lístek na koncert poperou. Nemusí vydávat rychlokvašky aby honem honem něco vydělal, prostě když má chuť tak si udělá koncert.
Ale chápu že tento styl se mnohým "umělcům" a rychlokvaškám ala superstar... nelíbí, protože by si nevydělali ani na slanou vodu a tak musí hrát po supermarketech ...
Nebo proč bych si kupoval CD kvůli jedné písničce která se mi líbí to je taky nesmysl. Ať se volně šíří a ono se samo oddělí zrno od plev.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 04. 2011 10:43

Tak celkem pochopitelne, ze kdysi jsem musel koupit cele CD (Album) kvuli 3-4 pisnickam z 10-12, takze proc nyni musim kupovat cele album v digitalni podobe, kdyz zbytek pisnicek se mi nelibi? Tak logicky koupim jen to co me zajima prece.Take jsem kdysi kupoval CD a rad, mel jsem pocit stesti a radosti z danneho noveho cedecka, ale nyni kdyz mam auto s radiem na CD/MP3/USB tak nebavi me sebou vozit na vylety nekolik CD aby se tavily v aute, radsi si vezmu USB Flash disk 8GB a nahraji tam alba, ktere by me eventualne zajimaly podle danne situace nebo nalady - v opacnem pripade bych si vozil desitky cedecek. Nerozumim totiz tomu proc DRM proc si to musim poslouchat na jednom PC?! CDcka jsem si kupoval a take pujcoval od znamych - pujcoval jsem s tim abych mohl poslechnout a zda se mi to zalibi i ja sam jsem pujcoval svym kamaradum sve CDcka aby meli predstavu a kdyz se jim/me to libilo, sli jsme si to koupit.Kdyz zabrouzdim do historie s MC's kazetamy - take jsme si je navzajem pujcovali a kdyz prisli Rekordery a prazdne kazety - prepislovali jsme si je, ale ne ze by se mi nechtelo kupoval ale kvuli tomu, ze je neslo sehnat!!! Nedaly se koupit! a postupem casu kdyz jsem se koukal na police kde bylo 470 MC's kazet jsem postupne prechazel na CD kterych bylo doma uz take 347! Kurna, nemel jsem kde to skladovat, tak jsem kazety daroval a oposlouchane CD take... nyni mam stovky GB HDD a vse mam vklidu v PC a 3x zalohovane (duplikovane) neni problem si pretahovat na USB Flash disk a mit ho v aute v pohodli, v telefonu hudbu neposloucham, MP3 Player nemam a hudbu uz nikomu take nepujcuji v MP3, protoze si ji kazdy muze obstarat dle vlastniho uvazeni.Takze at mi nekecaji nesmysly o piratstvi at se zamysli nad potrebami lidi/posluchazi - kdyz je moznost koupit samostatne singly - koupim si je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 04. 2011 10:14

Raděj si poslechnu bezdomovce v Brně na České, který HRAJE a dám mu 5Kč za to co slyším.
- Než si kupovat CD, MP3... které samozřejmě musíte prvně zaplatit a pak až poslouchat. Navíc na CD se mi obvykle líbila jedna/dvě písničky... a kvůli tomu jsem musel koupit celé CD.
- Nikdy víc... budu platit jen za to se mi líbí!Pokud se na film nemůžu podívat (hudbu poslechnout) před tím než to koupím, tak ode mě neuvidíte ani kačku.
- 95% filmů a hudby které jsem kdy viděl a slyšel, jsem si pustil jen jednou. Stačí to abych poznal, že se mi to nelíbí... a pak už nezájem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 04. 2011 09:32

Skuteční umělci co hudba baví budou hudbu dělat dál, dělají to pro sebe a pro fanoušky a žít můžou z dobrovolnejch příspěvků. Většina těch co nejvíc křičí má víc peněz než stačí utratit desítky generací obyčejnejch pracujících lidí a ještě křičí jak je všichni okrádaj. Otázkou je proč, pokud je hudba baví můžou si žít jako obyčejný lidi za zlomek procenta jejich dosavadních příjmů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 04. 2011 08:23

Dobrý článek a výsledky mě nijak nepřekvapují. Dřív to bylo pro společnosti jednoduché, prostě prodávaly alba a jinak to ani nešlo. V dnešní době si nikdo nechce kupovat album kvůli jedné písničce.
Stejnak to jsou ty vydavatelé jenom obchodníci, kteří chtějí hlavně vydělat. Potřebují si jenom uvědomit, že jak to dělali doposud to už nefunguje a změnit svojí obchodní strategii. Já bych ty písničky klidně koupil, pokud by byly za rozumnou cenu.
Jinak ohledně tohoto mě pobavilo, jak Nohavica vydal zadarmo na netu Ladovskou zimu a vzápětí se mu ozval Ochraný svaz autorský, aby jim zaplatil za to že to vydal a oni pak dají 90% autorovy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 04. 2011 07:34

Nedomluvili se u nas s Applem na iTunes,maj smulu.. At treba zkrachuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 04. 2011 06:57

Nepodporuji řetězce, kde si každý překupník na CD přidá svých 10%, nekupuji CD - i-legalne.cz byl skvělý nápad, ale komerčně nedotažený, pravidelně jsme si předplácel ízy player, ale reputace "to je ten, co tam má DRM" to prostě zabila. Pánové "vydavatelé" by si měli uvědomit, že méně je někdy více a pokud by dokázali zkonvertovat internetové publikum na "legální víru" a nabízeli nové album např. za 50 kč (bez DRM, a vyplněnýma ID3 tagama - aby je zase nenapadlo prostě ripnout cd a nechat to pojmenovaný Track 1, Track 2 ...) myslím, že by opět jejich zisky byly závratné (mi to připomíná logiku naší vlády s cenou benzínu - chceme prachy navíc, zdražíme spotřební daň - ale nikdo nedomyslel, že pro někoho to může být taková zátěž, že raději autem přestane jezdit úplně, jiní začnou tankovat v zahraničí a stát tím tratí). Já osobně bych nové CD za 50-100 kč koupil, ale když je dnes CD na internetu dřív než si stačím zajít do obchodu? Tak je to opravdu těžká volba ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 04. 2011 06:10

Je mi jasné, že mé kupování CD asi nebude moc in, ale mi současný stav docela vyhovuje. Tak deset let tomu jsem kupoval i české věci někde za 460Kč a to díky inflaci koruna byla trošku jiná koruna než dnes. Aktuálně třeba první rok po vydání přežiji na MP3 a pak si album původně prodávané za 300 koupím pod 200. Kdyby to bylo míň, nezlobil bych se, ale už to nějak překousnu, respektive více vybírám.U mým oblíbených interpretů ten originál prostě chci a líbí se mi ten pocit hmatatelnosti a zároveň nepochybují o tom, že u u posluchačů 20 mladších jsem za vola co dle jejich názoru "nepochopil, na co je iPod a podobní", ale už to tak je. V tuto chvíli jsem já skupina, která je ochotna za to zaplatit a ne jedinec, který se rozhoduje, zda-li si za své poslední kilo v peněžence koupí cigára, dobije kredit nebo koupí hudbu, kterou mu může poskytnout zítra spolužák ve škole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 04. 2011 06:03

Kapely mají hlavně hrát naživo a z toho být živy. Vydavatelství je stejně jen škubali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 04. 2011 02:17

Nafouklá bublina. Umělci už dávno nevydělávají z alb, ale z koncertů a reklamy. Ti neschopní jsou pak vrženi do víru bulváru a jsou z nich bulvární štetky, že p. Bartošová? A že nahrávaci firmy nemají zisk? A koho to trápí? Umělci si na své příjdou z jiných zdrojů a posluchači jsou spokojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 04. 2011 00:29

Hlavně ta poslední věta o "hvězdách s kořeny kdovíkde" by se měla tesat do kamene, i u nás je to krásně vidět:
Když už nám v roce 2011 nevyhrál "Božský Kája", zastoupil ho... Michal David.
Tak proč by panstvo vydavatelstvo investovalo do nových kádrů, když už má své osvědčené soudruhy, že...
A jestli jejich alba nebudete dál kupovat, jste svině pirátské - a s novým poradcem Íčkem Vám donazimy "prolobujeme" VÝPALNÉ I ZA INTERNET!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor