Intel: počítače se promění na smyslová zařízení [CES]

Na CESu nemohla chybět prezentace Intelu, který se tentokrát zaměřil na oblast senzorů všeho druhu a interakce s trojrozměrným okolím pomocí kamer.

Většinu doby se Intel zaměřoval pouze na výpočetní výkon a vše s ním spojené – čipy, platformy a podobně. Intel ale nechce zaspat jako u nástupu mobilních zařízení a přerodu používání počítačů a je připraven na další éru, která se nese v duchu senzorů všeho druhu a propojení s realitou.

P1060061.JPG
Cesta k vytvoření umělé formy mozku bude ještě pár let trvat

Intel porovnal i množství tranzistorů a neuronů v mozku, přičemž podle vyjádření by měl počet tranzistorů dohnat počet neuronů za 12 let. Zmínce o výrazně větším množství konfigurovatelných synapsí u každého neuronu se ale raději vyhnul. Pro budoucí formy čipů je totiž adaptace na zpracovávaná data stěžejní a rozhodně to nelze řešit zvýšením počtu starých prvků.

RealSense: hardware a software pro snímání reality

Prvním úspěchem na poli trojrozměrného snímání reality a využití této technologie koncovými uživateli představil Microsoft v rámci Kinectu, který je s příchodem nové generace herní konzole Xbox One už ve druhé verzi s lepšími parametry – lepší odezvou a vyšším rozlišením.

P1060071.JPG
Snímání trojrozměrné reality je nový trend, který chce mít Intel podchycený

O plánu Intelu na poli trojrozměrných snímačů pro integraci do notebooků a dalších zařízení jsem vás informovali už v polovině minulého roku, tentokrát Intel představit více podrobností i mnoho reálných ukázek.

P1060070.JPG P1060073.JPG P1060074.JPG

Označení RealSense Intel používá pro uskupený projekt, který je zaměřen na snímání reality. Podobně jako člověk má spoustu smyslů, které jsou zaměřené na různé oblasti reality a mozek se stará o zpracování dat, Intel vidí v tomto kopírování fungování člověka obrovskou budoucnost.

P1060056.JPGP1060058.JPGP1060062.JPG
P1060063.JPGP1060064.JPG
Jen výkon nestačí, počítače musí mít smysly

Intel RealSense tak není pouze o různém hardwaru, ale i softwaru, který nasnímaná data zpracovává. V rámci projektu RealSense spolupracuje Intel se společnostmi jako DreamWorks, Autodesk, Skype (Microsoft), Scholastic, Metaio a dalšími.

RealSense 3D jako kamera pro integraci do zařízení

Intel RealSense 3D je ale také označení zatím nejmenší integrované 3D kamery, která je určená například pro tablety, hybridní počítače kombinující tablet a notebook, klasické notebooky, ultrabooky nebo počítače vše v monitoru.

P1060068.JPG
RealSense 3D - miniaturní 3D kamera pro integraci do zařízení

Kamera RealSense 3D od Intelu by měla být už přibližně od poloviny tohoto roku postupně dostupná v různých typech zařízení od Asusu, Dellu, Aceru, Lenova, Nec nebo Fujitsu a HP a dalších, Intel živě ukázal integraci zatím v sedmi zařízeních.

P1060065.JPG P1060066.JPG P1060069.JPG
"Kinect" putuje do notebooků

Ukázky použití RealSense

Intel si připravil několik ukázek, které prezentují možnosti využití kamery a technologií RealSense.

Klasické použití pro ovládání „Metra¨ ve Windows už je známé i v rámci konkurenčních řešení, v tomto případě Intel ukázal novou formu gest pro posun, výběr a ukončení aplikace:

Ke klíčování pozadí už není nutné díky snímání hloubky obrazu použít zelené pozadí a později vše upravovat v nějakém pokročilém programu. S RealSense lze okamžitě v reálném čase oddělit daný objekt dle vzdálenosti od senzoru.

Intel tuto technologii ukázal s populární videoblogerkou iJustine při videohovoru přes Skype. Mohlo by tak jít například o velmi rychlé a levné řešení pro videoblogery, kteří se nechtějí zabývat zeleným pozadím a pozdějším složitým upravováním natočeného materiálu. Jak je ale vidět na videu, v rámci rozlišení a kvality oddělení pozadí na okrajích bližšího objektu je ještě co zlepšovat:

Ve stejném duchu rozpoznání objektu pro úpravu v reálném čase je i ukázka s tabletem, který má integrovaný senzor RealSense 3D s potřebnou aplikací:

Pro zábavnou výuku a novou formu interaktivního hraní (interaktivní koncept Lemmings a 3D Pinball) Intel připravil dvě ukázky, na kterých je vidět, že v této oblasti lze čekat velký prostor pro inovace a novou generaci, které budou podobně revoluční jako s příchodem dotyku.

Zábavnou ukázkou možností byla šílená hudební vložka, která byla tvořená interaktivní aplikací, se kterou bylo možné skládat hudbu pouze pomocí vlastního těla – rukou, hlavy i hlasem pro vytvoření zvukových smyček. Pro ukázku různé formy interakce a nastavení v reálném čase je to ale určitě zajímavé:

Dragon: ovládání počítače hlasem

Intel přichystal i ukázku ovládání a využívání počítače pouze pomocí hlasu, podobně jako už je to poměrně rozšířené na mobilních zařízeních se systémy iOS (Siri) a Android (Google Now).

Nešlo ale o ukázku přepisu textu, ale spíše propojení zadávání příkazů a následné akce, která například vyvolá přehled restaurací na Yelpu a podobně. Zkrátka mírně inteligentní formu chytrého asistenta - Dragon Assistant (Nuance).

Dragon Assistent by měl být jako předinstalovaná softwarová technologie součástí nadcházejících zařízení a zvládne i běžné ovládací prvky počítače - spuštění a nalezení hudby, správa kalendáře, hledání trasy, letů a samozřejmě i klasické diktování poznámek a jiných textů. Výhodou je, že pro řadu těchto věcí nebude nutné připojení k internetu, bude se tak jednat především o lokální technologii.

Ovšem Dragon zároveň přináší trochu skepse. Technologii Intel předváděl už na své konferenci IDF v roce 2012 a předpokládal, že v roce 2013 bude běžně na trhu v noteboocích a dalších zařízeních. Nástup nových technologií zkrátka někdy není tak rychlý, jak si nejen Intel představuje.

Diskuze (6) Další článek: Panasonic má odolný sedmipalcový tablet Toughpad s Windows 8.1 [CES]

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,