Technologie | Intel | Grafické karty

Intel chystá podporu pro ray tracing. Do integrovaných grafik v procesorech se však nedostane

Nová samostatná výkonná grafická karta od Intelu - Intel Xe - by se dle posledních informací měla objevit v polovině roku 2020. Vzhledem k tomu, že chce konkurovat modelům od Nvidie a AMD, musí podporovat i nejnovější technologie, včetně ray tracingu.

Na konferenci IDC prezentoval technologický šéf Intelu Kenichiru Yasu výkon integrovaných grafických čipů Iris Plus, které budou postavené na stejné architektuře jako Xe a objeví se v čipech Tiger Lake. Na integrovaných grafikách bude ale podpora ray tracingu chybět. 

tzjzgj.png 
Srovnání současných integrovaných grafik Intelu s připravovanými čipy

Jak je možné vidět na grafu srovnávající připravovanou novinku se současnou generací integrovaných grafik Gen11, v některých případech se dočkáme až dvojnásobného výkonu. U mnoha her by tak integrovaná grafika měla zvládat rozlišení Full HD s 60 snímky za sekundu, ale jak už to u těchto prezentací bývá, půjde nejspíše o nižší kvalitu zobrazení a podobné ústupky. I tak se ale jedná o velký posun.

U nové samostatné karty Xe musí Intel technologii ray tracingu podporovat, protože Nvidia už ji má a AMD se na ní chystá. Jedná se ale o velmi náročnou technologii, která vyžaduje i speciální obvody zabírající místo v čipu. Z tohoto důvodu nebude součástí integrovaných čipů, ale pouze u samostatných karet, kde je prostoru mnohem více a výkonu tolik, aby použití ray tracingu vůbec dávalo smysl.

Už u současných nejvýkonnějších grafických karet od Nvidie v čele s GeForce RTX 2080 Ti je ray tracing extrémně náročný, že hry nemusí chodit plynule v 60 fps ani při rozlišení Full HD.

Diskuze (2) Další článek: 9 tipů, jak vyšlechtit nabídku Start ve Windows 10, aby lépe sloužila

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,