i-business: výsledky eBay, I2 Technologies a dalších

Minulý týden byl plně ve znamení ohlašování čtvrtletních výsledků mnoha firem, přinášíme pravidelný komentovaný přehled.
Internetová aukční síň eBay ohlásila, že zvedá ceny za zveřejnění aukcí na americké a kanadské eBay. Zvýšení by mělo být o 10-20 % a uskuteční se poprvé v její čtyřleté historii. Zvýšení provizí vidím velice pozitivně, měl by donutit prodejce k volení nižších otevíracích cen a sníží délku aukcí. Z toho samozřejmě plyne větší obrat tohoto aukčního obra. Pravděpodobně se to ale v blízké době nepromítne na tržbách. Jak jsme vás v některých z minulých i-businessech informovali, Yahoo! se od 10. ledna rozhodl vybírat peníze za zveřejnění aukcí, dříve to bylo zadarmo. Toto zavedení placení bylo podnětem ke zvýšení provizí eBay, protože Yahoo! už nedrželo eBay v šachu.

A ještě jedna věc k eBay. Ve čtvrtek ohlásila lepší než očekávané čtvrtletní výsledky, když dosáhla tržeb 134 milionů dolarů a zisku 9 centů na akcii. Navíc potěšila analytiky 19 % meziročním růstem v počtu uživatelů, který dnes činí neuvěřitelných 22,5 milionu. Navíc rostl i počet souběžně konaných aukcí, který se vyšplhal na 79,4 milionu, což je 16% růst. Výborné výsledky vykázala i divize Half.com. Podle mého názoru se momentálně eBay jeví jako nejlepší konzervativní internetová investice (to je zvláštní nazývat nějako internetovou investici konzervativní, co?), má totiž P/E (cena akcie/zisk na akcii) 62 pro předpokládané zisky v roce 2002 a mnozí analytici tvrdí, že je na nejlepší cestě dosáhnout tržeb 3 miliard dolarů v roce 2005.

Minulý týden mě velice překvapily výsledky od Travelocity.com. Tržby za 4. čtvrtletí dosáhly hodnoty 65,5 milionu dolarů, což je 117% skok oproti stejnému období v minulém roce. Ztráta na akcii byla také velice potěšující, když dosáhla výše pouze 5 centů namísto očekávaných 13 centů. Travelocity.com se dokázala výborně vypořádat se zpomalením v internetové reklamě a aliance s AOL se začíná dobře rozjíždět - to jsou hlavní důvody úspěchů Travelocity.com.

Na B2B scéně bylo minulý týden velice rušno a to v pozitivním slova smyslu. I2 Technologies ohlásily tržby 378 milionů za 4. čtvrtletí, což je meziroční skok o 118 %. I2 vděčí výborným výsledkům 122 uzavřeným kontraktům na dodávku B2B řešení takovým firmám, jako jsou Hitachi nebo Applied Materials. I2 je momentálně moje nejoblíbenější B2B akcie, jednak kvůli atraktivní ceně akcií a jednak kvůli výbornému postavení v celém sektoru. Ovládá totiž velice lukrativní trh B2B spolupráce a zde je naprostou jedničkou. Aliance i2 Technologies - IBM - Ariba, kde i2 hrají první housle, vypadá také velice dobře. Commerce One ohlašovala čtvrtletní výsledky v pátek, kvůli chybějícím datům vám jejich rozbor přineseme až v příštím i-businessu.

Jupiter Media Metrix, společnost, která vznikla sloučením Jupiter Communications a Media Metrix a zabývá se výzkumy Internetu, ohlásila, že nesplní očekávání analytiků za 4 čtvrtletí a dosáhne tržeb pouze 38-38,5 milionu dolarů místo očekávaných 40,6 milionů. Největším zklamáním ale bude ztráta na akcii, která dosáhne hodnoty 0,22 dolaru na akcii místo očekávaného 1 centu.

Největší firma zabývající se webhostingem a server housingem na světě, Exodus Communications, dokončila svou akvizici Global Center, což byla divize Global Crossing. Akvizice proběhla, jak jinak než, v akciích. Global Crossing tak získá 20% podíl v Exodus. Exodus akvizicí jasně potvrzuje pozici jedničky na trhu, počet jeho zákazníků čítá 4000 a vlastní přes 50 data center.

Váš názor Další článek: I české firmy už mohou obchodovat Intelligentně

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,