Hybridní disky jako evoluční přežitek

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 64

Názory k článku

avatar
12. 09. 2013 09:24

No, hned jak k nám na vesnickou wifi dorazí 1Gb internet, přesunu svý 2 HD filmy na cloud a budu taky in. Zatím mi zbejvaj jen ty hučící plotny......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2012 07:39

Asi 2 tyzdne mam novy win8 a k tomu som rovno kupoval aj SSD disk od intelu. V zivote, by som nebol povedal, ze to moze byt v rychlosti taky rozdiel. start winow za 7s. Neskutocne rychle uspanie a prebudenie. A spustanie programov v rychlosti mrknutia oka. Mam 120GB. Ale zaplnim len polovicu a 60GB necham volnych, nech sa data prepisuju. Inak intel dava 3roky zaruku, takze strach z oprebovania zatial nemam. No uvidime.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 11. 2012 22:00

Jen drobnost - pořád používáte logo Chromu, které už 20 měsíců neplatí.(edit: špatný článek, omlouvám se)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 11. 2012 21:54

Pane Javůrek, tohle je zatím váš vrchol. Vždycky, když už si člověk myslí, že to dál nejde, dokážete posunout laťku. Abych byl konkrétní
- Jak už tady někdo zmínil: Rotující plotny s magnetickými body jsou zastaralou technologií, která je neefektivní, protože obsahuje rotující mechanické součásti. Přitom vzápětí dodáváte - Mezi obrovská pozitiva ale patří skvělý poměr ceny a kapacity. Víte vůbec, co se rozumí pod pojmem efektivita?
- Pevné disky už se dostaly do kapacit, které běžně na lokálním zařízení přestávají být potřeba - Nevím, ale jestli má jeden běžný BD kapacitu 25 - 50 GB a rozlišení TV, videokamer a fotoaparátů se stále zvětšuje (v podstatě exponenciálně), bych ani neřekl.
- Když už tak čistě na papíře odepíšete pevné disky, není asi úplně dobrý nápad dát jako alternativu Cloud. Tohle je doopravdy směšné.
Nechcete jít radši zase likvidovat VTM? Živě je docela škoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 11. 2012 20:13

Pane Javůrku, vážně jste si po sobě článek nemohl přečíst a opravit překlepy a nesmysly?"poměrně nízké přístupové doby" by znamenaly plus, nikoli mínus, jak se píše v článku, stejně tak "vysoká odezva" (co si vůbec pod tím představit? Sám si pod vysokou odezvou představím odezvu rychlou)a perly pokračují: cena použitelných SSD... ...se již cenou dostala", "Řešení v rámci Intelu se začíná poměrně hojně rozšiřovat" (já asi věděla, co být chtěla říct, ale fakt těžká rozumět), "Apple tuto technologie oficiálně představil" (my Čecha čtvrtý pád chtít správná použít netrefil), "mezi současný lokálním " (překlepla se, nebo jen zase neuměla čecha?)No nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 11. 2012 14:56

Jakýsi kloud za 200 Kč měsíčně...
To je 2400 za rok,za to mám 1TB HD.
Bye.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 11. 2012 14:44

Technologie velké pamětí (nerotační) a diskové paměti (rotující) tu dávno s námi žijí. Jen co já vím, tak CAD systémy v automobilkách (případně procesní modelování) je užívají někdy od 80tých let minulého století.
Sám jsem měl možnost pracovat na takovém stroji v letech 1994-1996. Sice byly drahé, nekupovaly se, pronajímaly se (IBM, Parametric Technology Corp., Pro/Engineer, Intergraph ...)... ALE byly zde a žijí dodnes. Zlevňováním se technologie stává dostupnější širšímu okruhu uživatelů.
Závěr - Nadpis není výstižný. Což mne nepřekvapuje, "medialista" musí upoutat. Ale neměl by zavádět. ááááhhhh Hybridní disky jako evoluční přežitek či požitek? Možná překlep autora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 11. 2012 10:35

Vsetci spominaju rozdelenie SSD + platnovy disk, no ja by som prave napisal, naco je mi dobry ten hybridny disk, kde ani riesenie od applu by nebolo dostatocne podla toho ako som to pochopil. Ak totiz pracujem s virtualnym pc, ktory zabera okolo 100GB, na ktorom bezi sharepoint + AD + MSSQL + visual studio, tak je hybridny disk asi najlepsia volba ak pozerame na pomer cena/vykon. Jasne ze by som si mohol kupit samotne ssd, ale to by bolo na tento ucel prilis drahe a napr. v notebooku, kde mi vojde len jeden disk, by som ho musel pripojit externe, pretoze uz by mi tam nevosiel system. Takto mam jeden 750GB hybrid s 8GB ssd cache a funguje to skoro rovnako rychlo ako ssd, no s velkou kapacitou a za prijatelnu cenu. Takze mne osobne presne hybridny disk pasuje na to co potrebujem uplne najviac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 11. 2012 09:01

Jak s e nám pan Javůreek nad řešením od Applu rozplývá, asi se při psaní i poslintal. Ještě by si to Apple mál dát patentovat, pane Javůrku. Protože na tom okopírovaném disku má určitě zakulacené rohy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 11. 2012 08:56

SSD disky zatiaľ nie sú veľká výhra. Síce urýchľujú štart počítača o pár sekúnd, ale platí sa za to inými nevýhodami. Sú oveľa poruchovejšie (informáciu mám od známeho, čo robí s počítačmi), a v prípade poruchy SSD je získanie dát veľmi obtiažne - na rozdiel od klasického HDD. Takže SSD by som používal len na inštaláciu programov, ktoré môžem kedykoľvek obnoviť, na ukladanie dát sú stále vhodnejšie klasické HDD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 11. 2012 08:53

"nízké přístupové doby" ... Mysleli jste vysoké přístupové doby ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 11. 2012 08:06

nejlepší je kombinace nějakou přijatelnou 128 SSDna systém a klasický HDD 1-5TB jako úložiště,lepší mít data doma než někde mimo,klekne internet a můžete se jít klouzat,důležité je nespoléhat na internet,leč funguje nepřetržitě,nemusí to tak zůstat ještě lepší je mít jeden solární panel,ten v případě výpadků proudu pohání PC,jednoznačně nejdůležitější věc v celém domě.SSD nemá konkurenci,přeto jsem plně spokojen se svým WESTERN DIGITAL 1TB.Nehučí a maká bezchybně už řadu let.Stačí dbát na to aby byl počítač na místě kde je stálá teplota a vlhkost,bez vibrací nejlépena molitanové podložce,pak vydží věky,ty notasy a tak to nemůže držet dlouho,tahá se to z tepla do zimy,ven a domu a furt někde,to neni dobrý.Stejně ale i ty terabajty jsou málo,na 1TB nacpete maximálně 40 filmů ve 3D a to je nic moc,chce to disk aspon 5TB to ted dělá TDK a docela za dobrou cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 11. 2012 00:44

Vcera som instaloval matlab, Catiu, a doplnky pre tieto programy (samozrejme legalne, vykradol som banku).. Zozralo mi to cca 60GB miesta.. Plus mi vela miesta zaberaju HD filmy ktore pozeram prave vtedy ked nemam pristup na internet... Ak mam pristup k netu ani ich do pocitaca nestahujem ale rovno "strimujem".. Co tym chcem povedat? Ze absolutne nesuhlasim s teoriou, ze vsetko nahradia male SSD a ostatne budem mat v cloude.. Potrebujem vela vela GB a prave na veci ktore potrebujem mat na disku.. Co by som do cloudu poslal su mozno PDF-ka, vystupy z programov, fotky, veci co potrebujem zalohovat ale prave tieto "blbinky" zaberaju minimum miesta. To som jediny ktory vidi buducnost cloudu nie v tom, ze si tam budem drbat filmy a pesnicky, ale budem si z netu rovno pustat programy? To by bolo dokonale specialne ak by bezali na vykonnych pocitacoch a ja som tak mohol pracovat v narocnych programoch hoc aj na 10 rocnom kompe... Filmiky , hudbu a domace porno si kludne necham na disku... Rad si to totiz pozriem napriklad aj na chate, v buse ci na dovolenke.... Konstruovanie si kludne odlozim na situaciu ked budem mat pristup k netu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 11. 2012 00:17

"Rotující plotny s magnetickými body jsou ale zastaralou technologií, která je neefektivní, protože obsahuje rotující mechanické součástí, které je nutné fyzicky roztáčet a udržovat v rotaci, což znamená nejen vyšší spotřebu elektrické energie, ale také hluk, citlivost na nárazy a další negativní vlastnosti."ja neverim vlastnym ociam, co citam.
doteraz som naozaj nevedel, ze efektivnost (!!!) diskov sa meria hlukom, spotrebou a poctom mechanickych casti a citlivostou na narazy.
myslel som si, ze su to skor pristupove casy, read/write a tak dalej a zrejme ta efektivnost zalezi aj na mieste nasadenia.pasky su uz tiez neefektivne a je to zastarana technologia?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 11. 2012 00:16

Ať je hybridní technologie sebelepší, tak si myslím že kombinace normálního SSD na systém a nejdůležitější SW a HDD jako skladiště, bude vždycky lepší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor