Hudební příjmy v Česku v roce 2021 Zdroj: IFPI

Hudební příjmy v Česku v roce 2021 | Zdroj: IFPI

Poměr příjmů z fyzických a digitálních médií Zdroj: IFPI

Poměr příjmů z fyzických a digitálních médií | Zdroj: IFPI

Růst streamingu Zdroj: IFPI

Růst streamingu | Zdroj: IFPI

Počet předplatitelů streamingových služeb Zdroj: IFPI

Počet předplatitelů streamingových služeb | Zdroj: IFPI

Struktura příjmů hudebního trhu Zdroj: IFPI

Struktura příjmů hudebního trhu | Zdroj: IFPI

Nejprodávanější alba roku 2021 Zdroj: IFPI

Nejprodávanější alba roku 2021 | Zdroj: IFPI

Poměr příjmů z fyzických a digitálních médií Zdroj: IFPI
Růst streamingu Zdroj: IFPI
Počet předplatitelů streamingových služeb Zdroj: IFPI
Struktura příjmů hudebního trhu Zdroj: IFPI
6
Fotogalerie

Hudbu si v Česku předplácí přes milion lidí. Streaming naprosto dominuje

Česká národní skupina Mezinárodní federace hudebního průmyslu vydala výroční zprávu za předchozí sezónu. Celkové příjmy z hudebního průmyslu loni přesáhly 1,4 miliardy korun, což je o 19,5 % více než v roce 2020.

Jak ukazují grafy IFPI, v průběhu pěti let se výrazně rostly příjmy z digitálního prodeje, zatímco ty ostatní spíš stagnují. Loni tak 29 milionů korun utržilo na synchronizačních právech (prodej licencí pro filmy, hry, TV pořady…), 372 milionů pochází z provozovacích práv (rozhlas, veřejné reprodukce, koncerty…) a 219 milionů mají na svědomí fyzické nosiče. V roce 2017 to ve stejných oblastech byly 4 miliony, 382 milionů a 222 milionů.

Ale tehdy prodejem digitální hudby proteklo jen 226 milionů korun, loni to bylo již 808 milionů. Před pěti lety na tom byly fyzické nosiče a digitální hudba fifty fifty, loni už byl poměr 21 : 79. U fyzických nosičů již vinyly (6,5 % z celkových příjmů) pomalu dohánějí CD (8 %).

Do digitálních příjmů IFPI zahrnuje přímý prodej MP3/FLAC a jiných souborů, na ten ale loni připadlo jen 28 milionů korun, tedy zhruba stejně jako roce 2017. Výrazně rostl pouze streaming, ať už ten za předplatné, nebo ten doplněný o reklamu.

IFPI bohužel nerozlišuje, kolik utržil který. Zato odhaduje, že počet předplatitelů byl loni již 1,35 milionu, o 350 tisíc víc než v roce 2020. Jak si trh naporcovaly služby jako Spotify, Apple Music nebo YouTube Music, ale nevíme.

Určitě si přečtěte

Články odjinud