HTC vylepšilo Vive. Do virtuální reality proniknou reálné předměty

  • HTC na CES ukázalo inovovaný headset pro virtuální realitu
  • Nové lze snadno do virtuální prostoru dostat například zbraně
  • Vše jsme vyzkoušeli, včetně bezdrátového připojení

Živě.cz z Las Vegas: Od HTC se na veletrhu CES 2017 očekávalo uvedení nové verze headsetu pro virtuální realitu Vive. Tak to aspoň vypadalo podle neoficiálních průsaků informací. Nakonec jsme se Vive 2 nedočkali, ale přesto virtuální realita od HTC dostala řadu podstatných vylepšení. Vyzkoušeli jsme je.

Přesný ovladač z čehokoli

Samotná zobrazovací jednotka headsetu zůstává beze změny, ale přece jen byly brýle vylepšeny. Nově mají integrována sluchátka a pohodlnější uchycení na hlavě s jedním stahovacím kolečkem. Manipulace je jednodušší a integrovaná sluchátka se hodí. Jsou lehká, takže celkovou hmotnost headsetu nijak zásadně nezvyšují a zvuk je na první poslech dobrý, s mírným důrazem na basy. U her je to vítané.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lehce inovovaný headset HTC Vive. Optika zůstala, přibyla sluchátka a upraven byl úchyt k hlavě

Nejpodstatnější inovací je však HTC Vive Tracker. Je to monitorovací jednotka, u které systém sleduje přesnou polohu ve vymezeném herním prostoru. Pracuje tedy de facto stejně jako monitoring polohy standardních ovladačů. Systém přesně ví, kde jednotka je, jak se pohybuje a jak je natočená ve všech směrech. Navíc z ní může přijímat další signály, například z tlačítek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
HTC Vive Tracker umožní do hry dostat například zbraně nebo ruce.

Vývojáři třetích stran pak mohou Tracker zabudovat do libovolných předmětů a následně vytvořit jejich virtuální model. Fyzický tvar se rázem dostane do virtuálního prostoru a pohybuje se v něm přesně tak, jak s ním uživatel reálně zachází. Typické využití je u zbraní.

Na prezentaci HTC jsme si mohli několik takových zařízení vyzkoušet. Stejně jako u ovladačů je pohyb ve virtuálním prostoru velmi přesný. Umožňuje to například precizní míření zbraní, kterou reálně držíte v ruce, a to dokonce i při přesném hledání cíle skrze virtuální hledáček sniperské pušky, jejíž reálnou napodobeninu držíte v rukou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V plné polní... A ukázka možnosti prezentace publiku. Ze hry se zvlášť streamuje scéna, do které je vsazena reálná postava hráče snímaná kamerami.

Nejvíce však zaujala ukázka uplatnění trackeru na rukavicích. Ty mají v jednotlivých prstech senzory sledující ohyb každého prstu a jsou napojeny na tracker. Ve virtuálním prostoru vám to tedy umožní přesné a přirozené ovládání jednotlivými prsty.

Tracker zkrátka dokáže udělat přesný ovladač prakticky ze všeho. Bude teď záležet na vývojářích třetích stran, jak se této příležitosti chopí. Nahrává to speciálním herním balíčkům, kdy si spolu se hrou koupíte i ovladače ve tvaru náčiní, které se ve hře používá.

Konec šlapání po drátu

K vyzkoušení byl i TPCast, doplněk zajišťující bezdrátové propojení headsetu a počítače. Na jeho vývoji se HTC podílelo, ale přímo ho nevyrábí. Zatím se prodává jen v Číně, domovské zemi výrobce, v průběhu roku 2017 se dostane na globální trh.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bezdrátové řešení pro HTC Vive. To nahoře na hlavě je komunikační modul, ale ještě je k tomu potřeba baterie a druhá část komunikačního mostu

TPCast nezpůsobuje žádné lagy, herní zážitek je prakticky identický jako s kabelem. Jen vám nic nepřekáží pod nohama. Nevýhodou je baterie. Standardně se s modulem dodává malá, která by se měla připevnit přímo na headset. Tím by se ale znatelně zvýšila hmotnost. My jsme zkoušeli verzi s větší baterií, kterou si můžete připevnit k opasku nebo dát do kapsy. Zcela bez drátu se tedy ani toto řešení neobejde.

HTC Vive se docela daří a her přibývá i jiného obsahu přibývá. S tím souvisí i další novinka – v rámci obchodu s aplikacemi Viveport zavede předplatné. Uživatelé by pak nemuseli kupovat každý titul zvlášť, ale měli by přístupné vše. Vývojářům by se pak platilo za čas strávený ve hře. Mohou si nicméně vybrat, zda svou hru do režimu předplatného poskytnou.

Témata článku: Virtuální realita, CES 2017, HTC Vive, Manipulace, HTC, Headset, Tracker, Sluchátka bezdrátová, Virtuální realita hry, Virtuální realita htc vive

4 komentáře

Nejnovější komentáře

  • kolik6 8. 1. 2017 9:06:40
    Je hezke jak se to vuviji, ale na muj vkus uz je toho docela dost co si...
  • Odpadlík 7. 1. 2017 13:26:12
    Lepší než drátem do oka, ale přímé napojení na mozek to stále není. To...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 56

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?