Virtuální realita | CES 2017 | HTC Vive

HTC vylepšilo Vive. Do virtuální reality proniknou reálné předměty

  • HTC na CES ukázalo inovovaný headset pro virtuální realitu
  • Nové lze snadno do virtuální prostoru dostat například zbraně
  • Vše jsme vyzkoušeli, včetně bezdrátového připojení

Živě.cz z Las Vegas: Od HTC se na veletrhu CES 2017 očekávalo uvedení nové verze headsetu pro virtuální realitu Vive. Tak to aspoň vypadalo podle neoficiálních průsaků informací. Nakonec jsme se Vive 2 nedočkali, ale přesto virtuální realita od HTC dostala řadu podstatných vylepšení. Vyzkoušeli jsme je.

Přesný ovladač z čehokoli

Samotná zobrazovací jednotka headsetu zůstává beze změny, ale přece jen byly brýle vylepšeny. Nově mají integrována sluchátka a pohodlnější uchycení na hlavě s jedním stahovacím kolečkem. Manipulace je jednodušší a integrovaná sluchátka se hodí. Jsou lehká, takže celkovou hmotnost headsetu nijak zásadně nezvyšují a zvuk je na první poslech dobrý, s mírným důrazem na basy. U her je to vítané.

HTC Vive 10.JPGHTC Vive 11.JPG
Lehce inovovaný headset HTC Vive. Optika zůstala, přibyla sluchátka a upraven byl úchyt k hlavě

Nejpodstatnější inovací je však HTC Vive Tracker. Je to monitorovací jednotka, u které systém sleduje přesnou polohu ve vymezeném herním prostoru. Pracuje tedy de facto stejně jako monitoring polohy standardních ovladačů. Systém přesně ví, kde jednotka je, jak se pohybuje a jak je natočená ve všech směrech. Navíc z ní může přijímat další signály, například z tlačítek.

HTC Vive 06.JPGHTC Vive 05.JPG HTC Vive 08.JPGHTC Vive 07.JPGHTC Vive 09.JPGHTC Vive 03.JPGHTC Vive 04.JPG HTC Vive 15.JPGHTC Vive 16.JPG
HTC Vive Tracker umožní do hry dostat například zbraně nebo ruce.

Vývojáři třetích stran pak mohou Tracker zabudovat do libovolných předmětů a následně vytvořit jejich virtuální model. Fyzický tvar se rázem dostane do virtuálního prostoru a pohybuje se v něm přesně tak, jak s ním uživatel reálně zachází. Typické využití je u zbraní.

Na prezentaci HTC jsme si mohli několik takových zařízení vyzkoušet. Stejně jako u ovladačů je pohyb ve virtuálním prostoru velmi přesný. Umožňuje to například precizní míření zbraní, kterou reálně držíte v ruce, a to dokonce i při přesném hledání cíle skrze virtuální hledáček sniperské pušky, jejíž reálnou napodobeninu držíte v rukou.

HTC Vive 02.JPGHTC Vive 01.JPG
V plné polní... A ukázka možnosti prezentace publiku. Ze hry se zvlášť streamuje scéna, do které je vsazena reálná postava hráče snímaná kamerami.

Nejvíce však zaujala ukázka uplatnění trackeru na rukavicích. Ty mají v jednotlivých prstech senzory sledující ohyb každého prstu a jsou napojeny na tracker. Ve virtuálním prostoru vám to tedy umožní přesné a přirozené ovládání jednotlivými prsty.

Tracker zkrátka dokáže udělat přesný ovladač prakticky ze všeho. Bude teď záležet na vývojářích třetích stran, jak se této příležitosti chopí. Nahrává to speciálním herním balíčkům, kdy si spolu se hrou koupíte i ovladače ve tvaru náčiní, které se ve hře používá.

Konec šlapání po drátu

K vyzkoušení byl i TPCast, doplněk zajišťující bezdrátové propojení headsetu a počítače. Na jeho vývoji se HTC podílelo, ale přímo ho nevyrábí. Zatím se prodává jen v Číně, domovské zemi výrobce, v průběhu roku 2017 se dostane na globální trh.

HTC Vive 12.JPGHTC Vive 13.JPG
HTC Vive 14.JPGHTC Vive 17.JPG
Bezdrátové řešení pro HTC Vive. To nahoře na hlavě je komunikační modul, ale ještě je k tomu potřeba baterie a druhá část komunikačního mostu

TPCast nezpůsobuje žádné lagy, herní zážitek je prakticky identický jako s kabelem. Jen vám nic nepřekáží pod nohama. Nevýhodou je baterie. Standardně se s modulem dodává malá, která by se měla připevnit přímo na headset. Tím by se ale znatelně zvýšila hmotnost. My jsme zkoušeli verzi s větší baterií, kterou si můžete připevnit k opasku nebo dát do kapsy. Zcela bez drátu se tedy ani toto řešení neobejde.

HTC Vive se docela daří a her přibývá i jiného obsahu přibývá. S tím souvisí i další novinka – v rámci obchodu s aplikacemi Viveport zavede předplatné. Uživatelé by pak nemuseli kupovat každý titul zvlášť, ale měli by přístupné vše. Vývojářům by se pak platilo za čas strávený ve hře. Mohou si nicméně vybrat, zda svou hru do režimu předplatného poskytnou.

Diskuze (4) Další článek: Zprávy Živě: Smršť novinek z CES 2017

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,