Hacky a hackeři II. – jak v Motorole hackovali Xerox

Diskuze čtenářů k článku

avatar
15. 07. 2009 02:00

Tak nějak se mi zda, že redakční systém taku někdo hacknul, protože rok 2002 není zcela určitě aktuální....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2009 02:51

A přečetl sis ho (aspoň ty odstavce psaný kurzívou) nebo jsi jen kliknul na diskuzi...?

Vždyť je to perfektně nadčasový a platí to pořád, tak proč si to nepřipomenout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2009 07:21

Pěkný článek. Vzpoměl jsem si na Spořitelnu která kdysi také tvrdila, že nelze okrást jejich bankomat, dokud jim to neukázaly kluci společně s televizí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2009 01:35

Skvělej článek, shltnul jsem ho jedním dechem! Moc rád čtu takovýhl "příběhy".

Ale teď k tý věcný :)

Na třetím řádku je "Massachusetts Institute of Technology (MIT)" a o dva odstavce dál je odkaz na první díl článku, kde se dozvíme, co znamená MIT... :) Tak trošku to už víme :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2009 03:50

znát jméno neznamená vědět co to je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2009 20:42

No dobře... Taky mě to napadlo, ale doufal jsem, že si nikdo nevšimne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Hadáček  |  22. 01. 2002 20:49

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Král  |  07. 01. 2002 08:01

Kdo četl Robina Hooda nebo aspoň viděl film, ví, že tam vystupuje postava žebravého mnicha, kterému se v českém překladu říkalo "otče Tucku" nebo "bratře Tucku".

Friar Tuck působí na mne dosti zvláštně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  11. 01. 2002 10:23

V tom pripade asi pozadujete v navodu na instalaci uvedeno, ze instalace se spousti nastavnahore.exe, (setup.exe). Onen bratr je totiz nazev programu, ktery tam bezel, coz bych navrhoval neprekladat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bucky  |  05. 11. 2002 10:48

Ano, je pravda, že překládat název programu či služby systému není dobrý nápad, ale stále je zde fakt, že ty dva joby spolu mluvily ne ve smyslu komunikce jobu  jobem, ale měly představovat rozhovor dvou lidí a zde už je mnohem vhodnější slovo Friar přeložit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

tedy s tou "absolutni neznalosti realii" bych zachazel sakra opatrne.

Friar Tuck vychazi jednoduse z anglickeho zneni knihy - friar znamena bratr, ve smyslu cirkevnim (tedy rprenesene totez, co mnich)

no a ze to je v tomhle pripade nazev sluzby/programu je jen dalsi drobnost vezmete si, kdyby bylo vsechno lokalizovano - Outlook od Visty by slo jen velice tezko odlisit (vyhled x vyhlidka). to by byl ale chaos...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2009 07:42

Víte že reagujete na příspěvek z roku 2002?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2009 08:00

To se nesmí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2009 08:22

Já jenom, jestli nečeká na odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

ejhle

vubec me nenapadlo ze se to bude ozivovat vcetne diskuze - ale coz, treba si to jeste pisatel precte a odpovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2009 13:30

to je prece Ziva diskuze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BL Stryker  |  06. 01. 2002 15:28

Tomuto hovorím článok. Vecné, zábavné, poučné a hlavne zrozumiteľne napísané...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
The Dark One  |  03. 01. 2002 09:59

Nezbyva mi nez vyjadit neskutecny obdiv onem prapuvodnim hackerum. Verim, ze jeste dnes se najde hodne lidi s podobnym talentem a hlavne s podobnym zpusobem uvazovani. Kombinace tak uzasne sumy vedomosti, invence a zaroven takova moralni uroven (ktera nepripousti napady typu odpojit telefony záchranné služby - pro ty co fakt nechápou) je pro mne vzorem uplatneni moderniho genia... Mozna to zni trochu moc vznesene, ale ja to tak chapu. Nase hnusem precpana kultura takove elektronicke rytire potrebuje. Drzim pesti (a ctrl+alt+del).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2009 13:27

jen doplnim, vis ze CTRL+ALT+DEL je take hackem? Slo o to, ze se v zacatcich PC pouzival jen studeny restart a jeden hacker (na jeho jmeno si ted nevzpomnu) to obesel hackem v BIOSu, kdy po stisku techto klaves, se vyvola teply restart zaslanim instrukce CPU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Chalupa  |  02. 01. 2002 16:58

Zajímalo by mě, jak by se autorovi tohoto (a minulého) oslavného článku líbilo, kdyby například potřeboval zavolat záchranou službu ke svému těžce zraněnému dítěti, ale telefony by nefungovaly, protože náhodou zrovna jeden skvělý hacker si své vyjíměčné schopnosti rozhodl vyzkoušet na softwaru telefonní ústředny...

Mimochodem, takový Herrman Goering byl člověk vysoce nadprůměrně inteligentní, příště o něm napište nějaký ten oslavný článek.

Doufám, že existuje ještě hodně schopných specialistů, kteří jsou na straně těch, jež se musí útokům zde oslavovaných gaunerů bránit.

Šťasný nový rok

Radek Chalupa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lummox  |  02. 01. 2002 17:43

proboha, četl jste vůbec ten článek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Chalupa  |  02. 01. 2002 17:54

Samozřejmě, a četl jsem také tak trochu mezi řádky. A z toho si lze odvodit, jak to autor myslel. Musel přeci vědět že většina čtenářů, odkojená Novou a Bleskem (omlouvám se těm ostatním) jistě bude držet palce a tleskat těm, kteří dokážou někoho napálit, podvést.....

Radek Chalupa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lummox  |  02. 01. 2002 18:21

pokud jste ten článek (a nejlépe i jeho minulý díl) četl, musí vám být snad jasné, že autor se lidí, kteří jsou dnes popisováni slovem "hacker" naprosto nezastává, a naopak se snaží čtenářstvu ozřejmit, jaký je původní význam toho slova.
a to, že byl dnešní díl také (nikoliv pouze) o průniku do počítačového systému - co měli ti lidé podle vás dělat? objevili závažnou chybu v operačním systému, který mohly klidně používat banky, nemocnice, i vámi zmiňované telefonní ústředny (kdyby ovšem tehdy byly digitální). tuto chybu mohl v zásadě kdokoliv využít k naprostému ovládnutí systému, výrobce o této chybě věděl a nijak na ni nereagoval. jejich "zneužití" této chyby byl (pravděpodobně jediný možný) způsob, jak zabránit zneužití mnohem vážnějšímu. někdy prostě musíte porušit pravidla, abyste udělal správnou věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  02. 01. 2002 18:57

Vite, tohle se cas od casu stava vetsine novinaru. Proste nekdo prijde a rekne, ze z vaseho clanku vycetl ,,mezi radky'' neco, co jste tam vubec nenapsal. Poradite nam, jak mame na toto reagovat?

Myslim, ze k rozdilu mezi hackery a crackery jsem se zde na Zive vyjadril nekolikrat jiz dostatecne a zopakoval jsem to i v udovnim dilu serialu. Ja samozrejme nesouhlasim s tim, aby bylo slovo ,,hacker'' zneuzivano v tomto negativnim vyznamu ,,nabouravacu do systemu''. Takto jej zacala pouzivat az media s nastupem crackeru (coz je termin, ktery pro ne pouzivam). Samozrejme, ze pokud nekdo odpoji v Americe linku 911, tak je to pubertalni idiot. Tento serial ale existuje z velke casti proto, aby ctenarum predstavil skutecne hackery a aby meli sanci porovnat ten rozdil. Ma spis branit skutecne hackery proti privalu jiz zminenych hlupaku. To, co vy rikate, je o 180 stupnu opacne.

Myslim, ze nekteri crackeri maji ke svemu jednani padny duvod a ani nikomu nijak neskodi, meli bychom se je snazit pochopit (jak rikam, kdyz nekdo odpoji 911, tak neni ani hacker, ani cracker, ale proste idiot), nicmene jsem proti tomu, abychom je NESPRAVNE oznacovali slovem hacker.

Polopaticky (velmi volne ted cituji Honzu Hubicku): Hacker naprogramoval CVS pod EGCS *versus* cracker se naboural do sytemu www.xy.cz a zmenil hlavni stranku.

Uz to mate? A ted: jaky z tech titulku se asi spise dostane do novin?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maarty  |  03. 01. 2002 09:47

Když jsem četl vaší připomínku o lince 911 nemohu si nevzpomenout na knihu "Hackers crackdown"

http://www.penguin.cz/~mhi/crackdown/czech/index.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  03. 01. 2002 20:30

Autor hned v uvodu zminuje, ze jeho knizka NENI o skutecnych hackerech, ale o hackerech jako lidech, kteri se nabouravaji do cizich systemu. Jak vite, ja s takovym matenim nesouhlasim. Nicmene knizku jsem samozrejme cetl a povazuji ji za velmi dobre dilo o CRACKERECH. Kazdemu, koho to zajima, vrele doporucuji. Opravdu je tam popsan i onen incident s 911.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roj  |  03. 01. 2002 10:31

Asi bych zmenil operatora, ktery kasle na bezpecnost. Vy ne?! Tak to byste asi umrel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  03. 01. 2002 20:34

911 je v americe neco jako u nas 150/5/8, kdyz to nekdo vyradi z provozu, tak Vy jako obcan s tim nic nesvedete. Krom toho, kazdy system je napadnutelny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BL Stryker  |  06. 01. 2002 15:31

Iba ľudská hlúposť zostane nezničiteľná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 07. 2009 11:49

+1

Einstein na to mel krasny citat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondrej  |  03. 01. 2002 14:25

jste uplne mimo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubor Vrabel  |  03. 01. 2002 16:46

Viete Vy vobec kto bol Herrman Goering ?!?
Mam pocit, ze ste pekne na vedlajsej kolaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  07. 01. 2002 12:28

Vazeny pane Chalupo, jste vul jak andel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2009 07:51

Áno, je správné nepoukazovat na chyby ostatních zvláště když je nechtějí ani přiznat. Konkrétně v tomto článku jsou špatní páni z Motoroly že se vůbec odvážili poukazovat na chybu Xeroxu. Ještě horší od nich bylo že po dlouhé době ignorace od Xeroxu museli dát najevo že ta chyba tam opravdu je a nelze ji nadále ignorovat. A teď popravdě, kdo tu má špatné myšlení? I když spíš mám pocit že se Vám jedná pouze o rozpoutání flame....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2009 10:29

Ano, takto to autor jistě před sedmi lety zamýšlel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joro  |  02. 01. 2002 14:44

Nadhera, pohodovy pocteni...... az mi malem nostalgicka slza vytanula na tvari opalene radiaci monitoru a oslehane vetry klimatizace...... jen dal a houst, moc pekne se to cte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Minařík  |  02. 01. 2002 10:57

Příjemná exkuze do minulosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Ošmera  |  02. 01. 2002 10:32

Krasne pocteni. Dychla na mne krasna nostalgicka pohoda starych derovacich a paskovych casu kdy programatori opravdu rozumneli celemu svemu systemu.
Jen tak dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  02. 01. 2002 01:18

A ja myslel, ze bych se tu treba mohl docist o vanocnim dvojnasobnem hacku hyperlinxu ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  02. 01. 2002 01:29

Spis o cracku hyperlinxu. Ale co jsem cetl to interview s udajnym crackerem (blackhole.sk?), tak nevim, zda to byl vubec aspon crack. Nejaky script-kiddie si proste udelal stranky, nakopiroval je do www/ a zapomnel to rict byvalemu adminovy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sk  |  02. 01. 2002 09:17

no jo, tym horsie !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chick  |  02. 01. 2002 13:51

...ze pry byli hesla k uctum v db v plaintextu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas szepe  |  02. 01. 2002 12:54

Puvodne jsem Vas chtel upozornit jen na to 'abborted' (dohhhh).
Ted jeste kroutim hlavou nad 'adminovy.'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lm  |  02. 01. 2002 13:53

Opravdu? Takze ted budete do 6.1. jenom mazat stranky toho script-kiddie z www/ ? Vychazim z toho, co je uvedeno na uvodni strance http://www.hyperlinx.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  02. 01. 2002 18:38

Ale ja nejsem Computer Press. To, co se stalo na Hyperlinxu, a jakym zpusobem se to stalo, v zadnem pripade neobhajuji. Naopak povazuji takovou situaci za naprosto katastrofalni. Mozna by to bylo jasnejsi, pokud byste si vyhledal to interview, o kterem jsem mluvil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lm  |  03. 01. 2002 08:20

Ja jsem to interview cetl, musim priznat, ze moc tomu slangu nerozumim. O to ale nejde, ja jsem reagoval jenom na Vasi reakci, ktera je o neco vis a ktera mi prisla dost nestastna a taky hloupa. A vubec se samozrejme nemyslim, ze by ten hack byl Vas problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor