Microsoft | Hry | Xbox

Grafiku starších her vylepší umělá inteligence. Dopočítá textury v reálném čase

Problém u starších her není v tom, že by vývojáři nedokázali upravit podporu nových rozlišení nebo poměr stran, ale především v rozlišení textur. Právě ty tvoří významnou část hry a stoupající obliba remasterů jen ukazuje, že o graficky přepracované starší hry je velký zájem.

Aby ale bylo možné kvalitní remaster starší hry udělat, je nutné ručně překreslit všechny textury do vysokého rozlišení, což znamená hodně času a také peněz. Právě tento problém se snaží řešit přímo Microsoft v rámci svého Xbox Studia, které v roce 2018 koupilo a integrovalo společnost Playfat, zabývající se automatizací tohoto procesu.

Pro zvyšování rozlišení textur se používá umělá inteligence, která se v daném herním žánru naučí rozpoznávat vzory a potom téměř magicky zvyšuje rozlišení textur až s takovou kvalitou, že to nelze rozpoznat od lidské práce zkušeného grafika.

Jednou z výhod je, že tento proces je navíc možné provozovat i v reálném čase, takže se nemusí stahovat velké textury do konzole, ale pouze textury s nízkým rozlišením a daná sada dopočítávacích algoritmů přizpůsobená pro danou hru. V reálném čase pak probíhá zvyšování rozlišení textur přímo ve hře.

Zatím není jasné, kdy se tato technologie začne využívat ve větším měřítku, určitě může znamenat konkurenční výhodu pro příští generaci herních konzolí, které budou podporovat starší herní tituly, a přitom nabídnou rozlišení až 8K.

Diskuze (11) Další článek: Ransomware loni zaútočil na více než 200 tisíc organizací. Vyděrači požadují průměrně 4 miliony korun

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,