GPS navigace se budou muset naučit varovat řidiče před železničním přejezdem

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 58

Názory k článku

14. 08. 2019 15:59

Tie zeleznicne prechody by si zasluzili uz nejaku zmenu. Preco nemozu mat v dnesnej dobe vsetky zeleznicne prechody kvalitnejsie semafory, ktore signalizuju aj "volno". Pri poruche by mal automaticky naskocit failsafe, co signalizuje poruchu na trati strojvodcovi aj prevadzke. Vodic by dostal signal (nic nesvieti) a bol by opatrnejsi, strojvodca by dostal signal (semafor alebo spadnuta signalizacna paka) a isiel by pomaly.Na druhej strane je tych tabul a upozorneni na cestach nejak vela. Soferi sa spoliehaju na to, ze vzdy tam bude tabula a nemusia zapajat mozog. Asi by stalo za to tie tabule preriedit a nechat na viacerych miestach fungovat "default", napr. aj pravidlo prichadzajuceho z prava. To by nutilo soferov zostat viac v strehu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  14. 08. 2019 08:36

Problém vidím v tom, že v obydlených oblastech jsou všechny přejezdy se světlama a závorama, čili řidič je zvyklej prostě jet a spíš to bere jako retardér. Až když svítí světla, tak zastaví.Pak ale jedu jednou za rok do nějaký dědiny na jich pod Plzeň, nebo kolem Mělníka, a tam jsou najednou semafory bez světel. Nic nesvítí, tak valim a pak si řikám "Tyvoe. Dyk tam nebyly světla. Takovej přejezd sem nikdy neviděl, co kdyby něco jelo.. Sem mohl bejt mrtvej"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 08. 2019 19:48

Na každý přejezd bych dal automatický kulomet s granátometem. Garantuji 100% úspěšnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 08. 2019 17:07

Přehlédnout jde ledacos, ale rozhodně ne železniční přejezd. I když odhlédneme od té hromady značek před ním, tak koleje které mi křižují cestu prostě není technicky možné přehlédnout. Navíc většina nehod je na přejezdech s fungujícím zabezpečovacím zařízením. Takže to není o tom, že by o řidič přejezdu nevěděl, ale o vědomém hazardu se životem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 08. 2019 16:34

Už takhle lidi vubec nečuměj na silnici. Značky nikomu nic neříkaj, blinkry taky ne a každej se cejtí bezpečně ve svý vypolstrovaný káře. Já bych odstranil všechny airbagy, pásy a na volant všem narazil bajonet. Ze dne na den by byla nehodovost na nule.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 08. 2019 15:56

Nejbezpečnější by bylo, kdyby auto řídil počítač, ne člověk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 08. 2019 15:51

Jsem zvědavý, kdy někdo začne nutit výrobce navigací upozorňovat na křižovatky, zatáčky, semafory a přechody pro chodce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 08. 2019 15:19

Až vypadne GPS tak se někteří chudáci ani nevykakají, protože nenajdou záchod a zemřou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 08. 2019 14:45

takze mozme v navigacii ocakavat pipanie a hlasenie kazdej vodorovnej aj zvislej znacky? opakujem nejaky moj predosly prispevok.. co takto prestat davat vodicaky dementom?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 08. 2019 14:30

Vzhledem přesnosti samotného GPS systému to varování může být velice nepřesné.Jinak GPS je systém pro určování polohy, samotný systém GPS nenaviguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 08. 2019 14:15

No ma to par hlavnich aspektu
1. dementni zeleznicarske predpisy, kvuli kterym to nejde, protoze predpisy - tj. casto zavory dole hodinu nic nejede, ale je to spravne
- pak lidi neveri zavoram, ja ne
2. dementni znaceni se sipikecou apod., kdy je znacka prejezd a prejezd neni
- lidi pak neveri znackam, ja ne
3. bezohledni dementi s nezdravym sebevedomim co proste jednou na prejezd i kdyz si nejsou jisti jestli tam pojede vlak
4. nefunkcni znaceni casto - proste lidi veri semaforu a zavoram nahore, ale pak je zabije vlak
5. zvedajici se zavory kdyz blika cervena - ktery kokot tohle vymyslel - viz. bod 1 o predpisech zeleznicaru - je to spravne, protoze predpis, i kdyz je to naprosta pycovina
6. nekde je treba prejezd pres 4,5,6 paru koleji a kazda kolej 5cm schod, takze bud to jde prejet 80+, coz se tam tezko rozjet na takovou rychlost, nebo tak 5-10 kmh, kdyz tam vjede vpohode zavory nahore atd. tak vas klidne zavory zavrou
Jak to souvisi s GPS navigaci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 08. 2019 14:13

Jsem si poměrně jistý, že nehody na přejezdech se nestávají proto, že by o nich řidiči nevěděli. Skoro bych řekl, že právě naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 08. 2019 14:04

Nie, nebudu musiet, to len bulvarna zumpa vymysla nedpisy ako z Blesku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 08. 2019 14:02

Proč by na to měly upozorňovat GPS navigace? Kolik nehod je těch, které neměly navigaci? Těm nějaká navigace nepomůže, když žádnou neměli. A i kdyby měli navigaci, tak zase není záruka, že dotyčný řidič bude mít aktuální mapy včetně aktuální pozic nebezpečných přejezdů.
Řešit se to má přímo na místě. Pokud místo přejezdu není jasně označen, kdo za to může? Ten kdo přejezd spravuje. Tak ať to vyřeší oni a ne někdo jiný, co s tím nemá nic společného. Je jednodušší a rychlejší na místě postavit značku, než informovat poskytovatele map, aby tam vložili puntík. Navíc v blízké době autonomních vozidel bude na vozidlu, aby detekovat značku a přizpůsobil jízdu dané situaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 08. 2019 13:25

Používám Sygic a vím, že před každým přejezdem mi zavibruje telefon. Takže tam to je už dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 08. 2019 13:25

Několik značek před přejezdem a u přejezdu nestačí? Lidi nemají oči?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor