Google | Doprava | USA

Google začal v USA testovat aplikaci Pigeon. Má fungovat jako Waze pro hromadnou dopravu

  • Google zahájil testování své nové mobilní aplikace Pigeon
  • Má fungovat podobně jako Waze pro hromadnou dopravu
  • Upozorní cestující na zpoždění a další komplikace

Řidiči mohou již několik let využívat výhod aplikací Mapy Google a Waze, jež na základě dat získaných od uživatelů dokážou naplánovat nejlépe průjezdnou trasu a varovat před komplikacemi. Nyní Google začal s testováním podobné funkce v rámci městské hromadné dopravy. V úterý 5. listopadu oznámil zahájení zkušebního provozu své nové aplikace Pigeon.

Nutno podotknout, že aplikace je zatím dostupná jen v rámci New York City, Bostonu, Chicaga, Los Angeles, San Francisca a Washingtonu, D.C.. Jejím cílem je najít nejlepší cestu vlakem, autobusem, metrem, trajektem a dalšími prostředky hromadné dopravy.

Vedoucí projektu Laura Rokita vysvětluje, jak vznikl původní nápad na tuto aplikaci: „Jednoho letního rána, když jsem čekala na zpožděný vlak na nesnesitelně rozpáleném nástupišti, jsem přemýšlela: co bych mohla dělat během těch 15 minut, kdy jsem tu stála? Proč nemohu snadno upozornit ostatní cestující, aby se mohli vyhnout stejné zkušenosti?“

Waze pro MHD

Většina dopravních společnosti ve Spojených státech informuje své zákazníky o problémech a zpožděních prostřednictvím oficiálních webových stránek či na sociálních sítích. Pokud ale cestující hodlá použít více dopravních prostředků různých firem, zabere mu zjišťování podrobností nemálo času.

A právě sem míří mobilní aplikace Pigeon, jejíž vývoj byl zahájen v září loňského roku. Staví především na informacích získaných od uživatelů, kteří v rámci služby mohou posílat fotografie a údaje o tom, jak probíhala jejich cesta – zda například autobus neměl zpoždění, případně jak velké. Další část pak tvoří data, která Googlu poskytují samotní dopravci.

Získané údaje jsou uživatelům prezentovány v podobě mapy s vyznačenými místy, kde dochází k problémům. Ostatní je mohou potvrzovat a zvyšovat tak jejich věrohodnost. Cestující se formou notifikací také dozví o případných nedostatcích v podobě výpadků proudu, nefungujících eskalátorů či výtahů do stanic.

Začíná širší testování

Počátkem tohoto roku začalo uzavřené testování Pigeonu v rámci New York City. Aplikace prokázala své schopnosti a poskytla zajímavé výstupy – například o tom, které linky místní podzemky nabírají největší zpoždění nebo bývají ve špičce nejvíce přeplněné.

Smyslem celé aplikace je poskytnout cestujícím dostatek informací, na jejichž základě se mohou rozhodnout kdy a jakým způsobem absolvují svou cestu, případně jestli nebude lepší využít alternativní dopravní prostředky.

S uvedením Pigeonu do dalších pěti měst v rámci USA vývojáři doufají, že zlepší zkušenosti s dojížděním pro ještě více cestujících veřejnou dopravou. Chtějí touto cestou vybudovat místní komunity, které budou společnými silami zajišťovat informace o aktuálním stavu MHD.

Samotná mobilní aplikace je dostupná ke stažení pouze pro telefony s operačním systémem iOS v App Store. Zájemci o testování, kteří mají mobil s OS Android, se mohou přihlásit k testování vyplněním formuláře.

Diskuze (8) Další článek: Fossil představil nové hybridní hodinky. Moc toho neumějí, ale zase vydrží dva týdny na baterii

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,