Google prostřednictvím svých softwarových služeb sleduje polohu uživatelů a anonymizovaná data následně využívá k různým statistickým funkcím. Standardně je to sledování hustoty dopravy či návštěvnost restaurací v aplikaci Mapy Google, aktuálně takto ukazuje, jak se mění aktivita lidí v souvislosti s karanténou. Poslední přírůstek dat se týkal Velikonoc a viděli jsme podstatnější změnu dat.
Google v rámci svého Mobility reportu porovnává současnou aktivitu lidí v různých zemích s obdobím mezi 3. lednem a 6. únorem, kdy koronavir v Evropě ještě nikoho nevzrušoval. Je jisté, že návštěvnost některých míst nyní radikálně poklesla, zatímco pobyt v rezidenčních oblastech stoupl. Jak se ale do statistik promítl Velikonoční týden, kdy se udělalo hezky a přibyl i den volna?
Logicky jsme byli oproti zimnímu období daleko více byli venku v přírodě a parcích. Radikálně však poklesla návštěvnost míst jako jsou restaurace a nákupní centra, protože jsou zavřená. Ovšem běžné obchody s potravinami mají leckde dokonce i vyšší návštěvnost než v lednu.
Ještě zajímavější je porovnání velikonočního týdne s předchozím týdnem v karanténě (viz sloupcový červeno-modrý graf). Je vidět, že lidé houfně vyrazili do přírody, také daleko častěji využívali nádraží a zastávky, ovšem ještě více se propadla návštěvnost pracovišť.
Aktualizováno v 16.30: Data jsme původně odčítali z malých grafů, které Google publikoval ve svých PDF. Na stránku COVID-19 Community Mobility Reports ale zrovna přidal možnost stáhnout data v CSV. Je to přesnější, naše grafy jsme proto vygenerovali znovu.