Google testuje radikální změnu: výsledky hledání v černé barvě

  • Odkazy ve výsledcích vyhledávání na Googlu byly vždy modré
  • Nyní Google experimentuje s černou barvou
  • Mohlo by to mít razantní dopad na prokliky

Google má několik zažitých pravidel, které ho dělají Googlem – například žádná reklama na titulní stránce, čistě bílé pozadí, 10 výsledků hledání na stránku a modré odkazy. A právě s barvou odkazů ve výsledcích hledání teď Google experimentuje. Co kdyby byly černé? 

Změna odstínu odkazu ovlivní klikání

Černou barvu odkazů Google zapnul jen malé části uživatelů, jedná se nicméně o veřejný test. Cílem je zjistit, jaké reakce změna vyvolá. Jak upozorňuje britský The Telegraph, reakce jsou zatím vidět spíše ty negativní. Překvapení uživatelé si stěžují na nový vzhled a požadují zpět ten původní. 

Klepněte pro větší obrázek 
Výsledky hledání s černými odkazy

Jenomže prvotní reakce několika překvapených konzervativců nejsou tou stěžejní zpětnou vazbou. Barva odkazu totiž může ovlivnit to, jak se na něj kliká. A s tím už má Google bohaté zkušenosti.

Před několika lety Google experimentoval podobně, i když to nebylo tak okaté. Ladil totiž optimální odstín modré. Akce interně nazvaná „50 odstínů modré“ testovala ve skutečnosti 41 různých odstínů a formou A/B testování zjišťovala, jaký efekt má na prokliky. A zjistilo se, že nemalý. Změna odstínu modré prý Googlu vydělala odhadem 200 milionů dolarů, uvádí The Telegraph. 

Lidská psychika je snadno ovlivnitelná a přestože může změna odstínu odkazu vyvolat jen velmi mírnou změnu, při počtu návštěvníků a vyhledávacích dotazů už je to množství, při kterém se sebemenší změna může skutečně projevit v milionech. Mimochodem, jako „klikavější“ se jevila modrá s velmi lehkým nádechem do fialova. 

Zatím jen experiment

Nově se tedy testuje černá, což bude představovat daleko drastičtější změnu. Samotná adresa zobrazená vždy pod odkazem přitom zůstala zelená a je teď tedy daleko výraznější. Dá se čekat, že teď mnohem častěji přiláká ke kliknutí. Ale co samotný odkaz? Uvidíme, tedy přesněji v Googlu uvidí...

Klepněte pro větší obrázek 
Porovnání černého a modrého pěkně vedle sebe (zdroj: Mashable)

Nový vzhled se nedá nějak zapnout, museli byste mít štěstí a být zařazeni v testovací skupině. Pokud snad černý Google máte a chcete změnu vrátit zpět, prý stačí se odhlásit od svého Google účtu a znovu přihlásit. 

Google se k experimentu vyjádřil webu Engadget, který se ptal, zda změna přijde pro všechny uživatele: „Stále provádíme mnoho drobných experimentů s designem stránky výsledků hledání. Nejsme si zatím zcela jisti, že černá je nová modrá“. 

Témata článku: Google, Web, Vyhledávače, Hashtag

34 komentářů

Nejnovější komentáře

  • magelord 16. 5. 2016 19:47:51
    Působí to německy
  • r3c1d1v15t 11. 5. 2016 16:38:39
    google zase kopiruje od zoznamu, ale ajtak na nich nikdy nebudu mat
  • regine 11. 5. 2016 7:37:06
    Nejsem vybrán, ale protože mám rád JASNÉ písmo kombinuji ve Firefox...
Určitě si přečtěte

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 78

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 120