Google testuje nový typ přesně cílené reklamy

Snad každý už ve vyhledávači Googlu zaregistroval sponzorované odkazy, které mají něco společného s hledaným výrazem, nebo reklamy služby AdSense umístěné na různorodých webech, kde nabízí odkazy na firmy působící v podobném oboru, jako je zaměření daného webu. To jsou základní typy tzv. zájmové reklamy, které Google nabízí, a je pochopitelné, že je tento způsob propagace účinnější, než slepé umísťování banerů.

Stávající modely zájmové reklamy jsou však vázány na konkrétní stránku, na které se návštěvník nachází, nicméně od jeho skutečných zájmů se může často lišit. Google proto testuje nový typ zájmově orientované reklamy, která je založená nejen na jediné, právě zobrazené stránce, ale také na předchozích, které uživatel navštívil.

Služba se právě testuje na YouTube a několika dalších partnerských webech. Princip si můžeme domyslet – Google si nemůže „sáhnout“ do historie vašeho prohlížeče, ale jednotlivé weby mohou sledovat chování svých zaregistrovaných a přihlášených uživatelů a tyto záznamy sladit s kontextovou reklamou Googlu umístěnou na stránce. Přesnější cílení reklamy je pak přínosem jak pro inzerenty, tak pro uživatele, kteří se tak mohou dozvědět o produktech, které je skutečně zajímají.

"Věříme, že reklama, pokud je relevantní, je cenným zdrojem informací o produktech, službách nebo nápadech, o které se zákazníci zajímají.Když jim nabídneme relevantnější reklamu, a zkvalitníme tak propojenímezi inzerenty a našimi uživateli, nabídneme větší hodnotu všem," říká Taťána le Moigne, která vede českou pobočku Googlu.

Zdroj: TZ, Google blog

Diskuze (13) Další článek: Novinky.cz mají nový design a zkrocené diskuze (oživeno)

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,