Možná není nic natrvalo, ale skutečnost je taková, že přebít služby s kritickou masou je extrémně obtížné, téměř nemožné. Microsoft má možná ústup ze slávy, ale pouze v těch oblastech, kde nikdy kritickou masu nezískal (smartphony). Pokud se podíváme na segmenty, v kterých MS kritickou masu získal (operační systémy, Office), pak v nich určitě zažívá stagnaci, ale žádný zásadní pokles se nekoná. Podobně je to u jiných firem, například Google s vyhledáváním.Nokia je sice exemplárním příkladem, že ani kritická masa stačit nemusí, ale je to spíše výjimka potvrzující pravidlo. Zásadní problém Nokie byl v tom, že se totálně změnil trh a přístup k mobilům (díky Apple) a firma nedokázala zavčas reagovat. Jenže Google+ žádnou revoluci nepřináší, ve skutečnosti je to drobná změna pár maličkostí, pokud by tyto drobnosti měly Facebook ohrožovat, tak je dokáží naprogramovat do týdne.Facebook má ještě oproti tebou dávaným příkladům (Nokia, Microsoft, Nike, Adidas) jednu obrovskou výhodu: jeho služba je zdarma. Vím, že není úplně zdarma, je placena reklamou, ale ve vnímání lidí zdarma je. To je pro konkurenty obzvlášť velká překážka, je to podobné jako boj Bingu proti Google vyhledávání.Ohledně Facebooku doporučuji rozhovory s Jakubem Vránou, který tam právě nastupuje. Jo, pár lidí teď své FB účty zavřelo a média se toho chytla a udělala z toho bublinu. Ale já mám spíše pocit, že Mark a spol. si moc dobře uvědomují, kam s vývojem FB pokračovat a jak de-facto převzít celý internet pod sebe. Někteří lidi tomu budou odolávat, ale kdo má rád pohodlí, sám se dobrovolně přizpůsobí. Bude to podobné jako iPhone - také neumí všechno, ale většina se ráda přizpůsobí. (poznámka: sám iPhone nemám, protože mám na mobilu rád hardwarovou qwerty klávesnici, jen se snažím porovnávat business dopad)