Podle analytické společnosti Strategy Analytics se za druhý kvartál letošního roku stal nejprodávanějším chytrým reproduktorem Google Home Mini. Předčil tak dlouhodobého lídra trhu – Amazon Echo Dot. A dohromady si tyto dvě společnosti uzmuly téměř 60 % trhu.
V řeči konkrétních čísel bylo prodáno na 11,7 milionů zařízení. Google Home Mini s 20% podílem si připsalo 2,3 milionů kusů, Echo Dot 2,2 a klasické Amazon Echo 1,4 milionu. Na čtvrtém místě se umístlo Tmail Genie od Alibaby s 0,8 miliony kusů a podobně si připsal i Google se svým větším Home.
Do první pětky se neprobojoval například Apple, který se se svým HomePodem řadí k méně prodávaným produktům – uzmul si 6 % trhu. Jak to ale u Applu bývá, co se týče výdělků, zaujímá 16 % z celkového prodaného množství, zatímco Home Mini a Echo Dot dohromady pouze 17 %.
Uspějí ti nejlevnější
Celkově se zde ale ukazuje logický trend, kdy se nejvíce prodávají ty nejlevnější kusy. Oba nejprodávanější reproduktory se v zahraničí prodávají za 50 dolarů, u nás je možné je pořídit za cenovku od 1 500 korun. Apple tak sice na prodeji nejvíce vydělává (HomePod stojí 350 dolarů), nedaří se mu ale příliš obsadit trh s chytrými zařízeními, což může být do budoucna klíčové společně s tím, jak se budou do domácností dostávat další napojená chytrá zařízení.