Francie chce peníze, přemýšlí tedy o internetové dani nejen pro Facebook

Francouzská vláda se dlouhodobě potýká s otázkou, kde získat peníze na zaplacení rostoucího každoročního účtu a po zvýšeném zdanění těch nejbohatších nyní hledá způsoby, jak speciálními daněmi svázat ještě bohatší internetové firmy jako Facebook, Google nebo třeba Amazon.

Francouzský prezident tak podle The New York Times přišel třeba s nápadem, že by tyto firmy měly platit daň z toho, že jim jejich uživatelé svěřují informace, které jsou podstatou jejich zisku. Facebook generuje peníze z reklamy jen proto, že zde lidé opečovávají své profily a plní je osobními informacemi. To samé by se pak dalo říci také o YouTube, Google+ a dalších.

Země galského kohouta z toho ale nic nemá, protože se pochopitelně jedná o americké firmy a nějaký ten daňový bakšiš vypadne leda z lokálních poboček.

Jedna z dalších internetových daní ve Francii by pak zase mohla být stanovena podle toho, jak velký má každá z těchto firem internetový zásah a počet uživatelů. Jelikož má tedy Facebook více francouzských uživatelů než třeba Google+, platil by za to i větší daň a tak dále.

Plán francouzské vlády by v každém případě vyžadoval mezinárodní spolupráci a dlouhou legislativní přípravu, firmy se tedy zatím nemusejí ničeho obávat. Francie se ale tímto krokem v podstatě zařadila po bok zemí, které v prosinci podepsaly kontroverzní dohodu WCIT, poněvadž i její zastánci počítají s principem internetových daní, které by se měly aplikovat v propojeném světě internetu, který z principu nezná hranice – jeho jedinou hranicí je blokování a to je špatná cesta.

Diskuze (132) Další článek: Firefox OS má první dva telefony Keon a Peak

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,