Koronavirus | Facebook | Reklama

Facebook zakáže zavádějící reklamy a příspěvky související s koronavirem

Není pochyb o tom, že koronavirus je v současnosti velkým tématem, které vyvolává značný zájem a často i paniku. Tohoto faktu jsou si vědomi i zadavatelé reklamy, kteří toho leckdy zneužívají k získání pozornosti. Facebook se proto rozhodl reklamy související s koronavirem omezit, jak informuje Business Insider.

Provozovatel největší sociální sítě zpřísňuje svá pravidla pro reklamy, které odkazují na témata spojená s koronavirem. Zejména zakazuje reklamy, které se v tomto směru pokoušejí „vyvolat pocit naléhavosti“, nebo slibují vyléčení. Kromě toho hodlá také mazat nepravdivé příspěvky týkající se tohoto onemocnění.

Žádné reklamy s koronavirem!

Mluvčí společnosti v prohlášení uvádí: „Nedávno jsme implementovali zásady zakazující reklamy, které odkazují na koronavirus a vytvářejí pocit naléhavosti, jako je naznačování omezené nabídky nebo zajištění léčby či prevence. Také máme zásady pro platformy jako je Marketplace, které podobné chování zakazují.“ V praxi to znamená zákaz reklam, které vytvářejí dojem, že je něco v omezeném množství nebo slibují prostředky účinné proti koronaviru.

Facebook se, stejně jako jiné komunikační platformy, potýká s nárůstem paniky a šíření dezinformací ohledně infekčního onemocnění COVID-19. Podle posledních čísel Světové zdravotnické organizace bylo zaznamenáno již více než 80 tisíc nakažených, z toho bezmála tři tisíce na následky onemocnění zemřely.

Cenzura s dobrým úmyslem

Modrá sociální síť již delší dobu kontroluje příspěvky a snaží se potlačovat pochybná tvrzení. Na konci ledna Facebook oznámil, že podnikl další krok k odstranění nepravdivých informací ohledně nákazy, „které byly označeny předními světovými zdravotnickými organizacemi a místními zdravotnickými úřady.“

Zpřísnění pravidel pro to, jaký obsah je na sociální síti přijatelný, má za cíl omezit rychle rostoucí množství publikovaných dezinformací. Navazuje tak na závazek z počátku roku, kdy Facebook deklaroval, že bude odstraňovat zprávy obsahující nepravdivá tvrzení či konspirační teorie.

Prudký nárůst nežádoucích aktivit zaznamenávají v poslední době i další technologické společnosti. Server Wired například v úterý upozornil, že se někteří prodejci na Amazonu pokoušejí prodávat roušky a masky za několikanásobek původní ceny. Amazon následně varoval, že těm, kteří porušují cenovou politiku, budou zablokovány účty.

Diskuze (21) Další článek: Omezení je pryč: Google Earth už funguje i v jiných prohlížečích, než v Chromu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,