Facebook upraví podmínky. Jeden kontroverzní bod už ale dávno platí

Na konci listopadu Facebook upozornil všechny své členy na kosmetické úpravy svých podmínek. Upravený dokument najdete zde, zatímco stávající podmínky zde. Nový dokument začne platit od příštího roku.

Upravené podmínky slibují přehlednější a stručnější text, lepší nastavení zobrazování reklam a dotýkají se i plateb, což se týká převážně amerického trhu.

Některá tuzemská média zaujal bod 9 nazvaný „Informace o reklamě a dalším komerčním obsahu poskytovaném nebo zpřístupněném prostřednictvím služby Facebook.“ Píše se v něm, že Facebook může prodávat vaše jméno, fotografii a veřejné informace z profilu reklamním partnerům za účelem zobrazování lepší optimalizované reklamy.

723830541
Kontroverzní bod připravovaných podmínek

Pro leckoho tato informace zní děsivě a někteří už oznámili, že s Facebookem končí, nutno ovšem poznamenat jednu drobnost. Zcela identický bod je přinejmenším od loňského listopadu součástí stávajících podmínek. Vůbec se nezměnil, jen má jiné číslo. Ve starých podmínkách jej najdete pod číslem 10. Facebook tedy tyto údaje může předávat partnerům v síti Facebook už dlouhou dobu.

809712657
Kontroverzní bod už dávno platí, je totiž součástí i stávajících podmínek

Chytrá sociální reklama

Nemusí se hned jednat o něco nebezpečného, ale třeba jen o chytrou reklamu. Dejme tomu, že budete mít rádi tatranky a pochlubíte se tím na Facebooku. Zadavatel reklamy bude moci získat tuto informaci od provozovatele a vašemu známému na Facebooku se pak může zobrazit reklama se sdělením, že máte rádi tatranky a že by si měl také jednu koupit. Součástí reklamního sdělení pak může být i vaše fotografie. Přesně k tomuto by potřeboval Facebook ona kontroverzní práva.

Podstatné je to, že se na veřejnost nedostane žádná skutečně soukromá informace: „Pokud jste pro svůj obsah nebo informace vybrali konkrétní skupinu příjemců, budeme při použití vaši volbu respektovat.“ Pokud tedy budete informaci o tom, že máte rádi tatranky, sdílet pouze s úzkou skupinou přátel, i případná reklama by se mohla opět zobrazit pouze této skupině.

Rozhodně se tedy nemusíte bát toho, že když budete sdílet něco soukromě, vaše fotografie se objeví na velkém billboardu u dálnice D1. Také je nutno podotknout, že s podobnými sociálními reklamami koketují i další hráči. Už před delší dobou například stejný záměr oznámil třeba Instagram, který dnes také patří Facebooku.

Diskuze (32) Další článek: Bing zveřejnil svůj „zeitgeist“ – nejhledanější slova roku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,