Facebook | Kryptoměny

Facebook opět povolil některé reklamy na kryptoměny. Hlavně ty vzdělávající

Na Facebooku sice stále není možné propagovat počáteční nabídku měn (ICO) nebo nákup binárních opcí, plus reklamy na samotné kryptoměny. A reklamy na burzy pořád musí procházet schvalováním. Sociální síť se ale rozhodla svá pravidla týkající se kryptoměn zmírnit. Po roce je opět možné umístit na Facebook neomezeně reklamu, která se týká blockchainové technologie a vzdělávání nebo zpravodajství o tématu. 

Tyto reklamy musely dříve podléhat procesu schvalování, nyní je mohou lidé umísťovat podle libosti. Změna má mimo jiné pomoci nakopnout celý svět kryptoměn, který se po pádu v roce 2018 ještě zcela nevzpamatoval. Špatně se totiž oživuje oblast, o které je na největší sociální síti světa s pokročilým reklamním systémem prakticky zakázáno mluvit. 

Facebook pro původní zákaz měl své důvody. Vysvětloval to především tak, že chtěl lidi chránit, aby nenaletěli pochybným ICO a jiným nabídkám, u kterých se zpětně nemají jak bránit. Nejdříve řešil konkrétní reklamy, ale nakonec se v lednu 2018, kdy hodnota bitcoinu atakovala rekordy, rozhodl zablokovat všechno, co se nějakým způsobem týkalo blockchainu.

Poslední týdny se ovšem objevují zprávy, že Facebook plánuje svoji vlastní kryptoměnu. Firmě se navíc rozrůstá tým věnovaný technologii blockchainu, již čítá přes 50 lidí, kdy pětina z nich pochází z PayPalu. Ať bude výsledkem snahy cokoli (pravděpodobně tzv. stablecoin), blokovat kompletně všechny reklamy na kryptoměny by mohlo být vnímáno pokrytecky, nemluvě o tom, že by mohlo jít o porušování hospodářské soutěže - Facebook by propagoval vlastní „coin“, ale konkurence by nemohla.

Diskuze (2) Další článek: Waymo posílí taxislužbu bez řidičů v americkém Phoenixu o desítku nových aut

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,