Evropský web obtěžuje nepříjemný sušenkový zákon

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 155

Názory k článku

04. 01. 2016 09:31

Je vidět, že zákon tvořili poloodborníci, tak jak to je u mnoha zákonů. Kdo nechce být monitorován, tak ať si to vypne. Každý prohlížeč umí vypnout cookies. Už se bojím, aby nebyl podobný zákon při telefonování, kde nás taky sledují kdy a komu telefonujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2015 21:17

Význam by to mělo, kdyby to u všech stránek šlo nepřijmout - zbytečně si nesvinit prohlížeč - ale EU to nastavila tak volně, ze je přínos akorát negativní. Ale pořád to ještě může "upřesnit"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 11. 2015 09:10

Podle mě nejlepší řešení bude to, že weby to upozornění implementují nějakou standardizovanou metodou (případně několika standardizovanými metodami) a uživatelé si do prohlížečů instalují doplněk, který to automaticky odsouhlasí.
(Což mimochodem může být nebezpečné, protože stejnou technikou půjde udělat odsouhlasení čehokoliv jiného a uživatelé s doplňkem to automaticky odsouhlasí.)Výsledkem by byla prakticky stejná situace, jaká byla předtím, protože snad všechny hlavní prohlížeče nedůvěřivým uživatelům nabízejí možnost se před přijetím cookies vždy dotázat.Takže to celé je úplně zbytečné, ale tak bavíme se o EU, čili to nemůže už nikoho překvapit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 11. 2015 20:06

V ankete mi chybi moznost "Nevadi, pokud daji moznost odmitnout". V opacnem pripade je to upozorneni zbytecny a vlastne ani nesplnuje tu smernici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

taky mě baner sere sám jsem jej ale na svůj web vložil jelikož využívám google analytics a dle informaci od teto služby jsem musel dialog přidat. Člověk si nevybere ja jsem jej raději přidal aby mi služba která po mě má význam fungovala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2015 11:57

Velmi snadno se může stát, že tím že kliknete na povolení cookies si vlastně potvrdíte instalaci škodlivého software. Kdo vám zaručí, že se tak nestane?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 11. 2015 11:45

Tiež ma ta hláška rozčuluje. Ale nie o nič viac než to neustále odporné špiclovanie z každej strany a každym webom. Aj tými, ktoré som ani len nenavštívil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2015 08:52

No a nyní se dále namátkově podívejme, jak tyto vlastní pravidla dodržuje EU (v článku je uvedena jedna správná implementace):Prohlédněme si třeba stránky Rady Evropy (není přímo součást EU), zde je to určitě vyřešeno příkladně, když mají pečovat o naše práva: http://www.coe.int/... Opisovali snad od Googlu? No nic, snad to jinde zvládli lépe.
Co tak Evropská rada: http://www.consilium.europa.eu/cs/european-council/... Že vám to připomíná jedno hlasování o smlouvě, kterou pak přejmenovali a radši o ní už hlasovat nedali? Ale jistěže, demokraticky povolíme hlasovat do té doby, než zvolíte správnou odpověď!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2015 20:08

seti-i karlos oo v diskuzi predvedli tak stupidni nazory, ze se bojim, aby je nekdy nenapadlo mnozit svuj genofond

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2015 16:29

Neznalosť zákona neospravedlňuje.A čo tak vydať obyčajný zákon, ktorým by len deklaroval, že každý používateľ internetu môže byť sledovaný cez cookies a iné metódy: canvas, rôzne otlačky a pod.A každý nech sa už zariadi podľa svojich schopností - je upozornený.A nie otravovať sprostými lištami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2015 15:12

komu to vadí, doporučuji do prohlížeče doinstalovat rozšíření, které to skryje, takže už to nikdy neotravuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2015 14:13

je to blbost, lebo aj tak nemozem riadit co uklada a co tym sleduje. prakticky kazdy web pouziva cookies, tak staci to vyhlasit v tv spravach aby to bolo kazdemu jasne a vybavene...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2015 13:07

...ja jsem snad tlacitko pro odmitnuti jeste ani nevidel vetsinou je tam jen OK a je to peknej opruz; ale budme radi za to co je. Za par let budou chtit byrokrate at pred prvnim zobrazim webu sepiseme smlouvu s poskytovatelem obsahu a ve dvou kopiich odesleme prislusnemu organu pro schvaleni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  05. 11. 2015 13:02

Bejkárna, co nic neřeší a každýho akorát nas*ere.Člověk znalý významu pojmu cookies o nic nepřichází (pro ty směrnice určená není, ti vědí, do čeho jdou) a ti druzí absolutně nemají páru, co se po nich chce nebo nechce.K čemu je nařízení, kterýmu skoro nikdo nerozumí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2015 12:52

Vidím, že většina tu to bere z pohledu znalých uživatelů. Jenže mě se už dost lidí na to ptalo a já jim měl příležitost vysvětlit, že si o nich provozovatelé webů ukládají informace.
Takže z mého pohledu to určitě něco pozitivního přineslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2015 12:31

Celé mi leze na nervy, zejména na mobilu, kde blbé upozornění může zabrat i půlku displeje. A další expert jsou weby iinfo, kde ač jsou cookies povolené, zobrazuje se to tak co 3 dny znovu a znovu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2015 11:37

Já vidím nebezpečí podobných nařízení v plíživé kriminalizaci lidí a firem. Vydá se nesmyslné nařízení, za něž hrozí postih. Nikdo ho nedodržuje, nic se neděje. Když ale chce někdo firmu/člověka zničit, tak ho na něj použije.Teď na to doplatil třeba Volkswagen s aférou s upraveným softwarem pro emise, zítra to může být nějaký web, který se někomu znelíbí. Běžný člověk to každý den zažívá při parkování ve městě - všude stát zakáže parkování, všichni musí stát tam, kde je to nejmenší zlo (např. v pásu podél tramvajových kolejí) a před výplatou si měšťáci vyjdou do ulic, aby si přilepšili na prémiích.Nesmyslná zařízení jsou zlo ohrožující demokracii a přesahuje to daleko za náš on-line píseček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2015 10:11

Neznáte případ nějakého webu, který by to vážně implementoval tak jak si EU představovala? Tedy že:
1) Dokud uživatel neodsouhlasí žádné cookies se neukládají.
2) Uživatel může vyjádřit i nesouhlas (jinak než tím, že stránku opustí) a dál web používat, akorát bez cookies.
3) Uživatel může kdykoliv v průběhu používání webu svůj názor změnit a používání cookies se kterým předtím souhlasil zase zakázat.
?Nebo přinejhorším alespoň některé z těchto bodů :DProtože nic takového jsem zatím nikde neviděl, tak mě zajímá, jestli je alespoň jeden jediný web někde, který to implementoval tak, že z toho není totálně zbytečný předpis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2015 10:09

Otazke je, co mistny ani EU a mistena Microsoftova uderka pobvedia na totoEuropean Parliament wants EU institutions to switch to open source
Submitted by Adrian Offerman on November 02, 2015The European Parliament calls upon the Commission "for the systematic replacement of proprietary software by auditable and verifiable open-source software in all the EU institutions, and for the introduction of a mandatory open-source-selection criterion in all future ICT procurement procedures".The Parliament "strongly reiterates its call for the development, within the framework of new initiatives such as the Digital Single Market, of a European strategy for greater IT independence".
The resolution was accepted last week by the Parliament in a 342 to 274 vote
https://joinup.ec.europa.eu/community/osor/news/europ... ... Je to ale vysledok 10-rocnej cinnosti EU. EU sa da vyucitat cokolovek, ale dve nie, smerovanie v oblasti IT a nadmerna rcyhlostr prijimania rozhoduti bez testopvania technologii na sebe. Ono cela EU funguje asi tak, naskor jeden oran nieco otestuje, potom to odporuci inym, potom to odporuci inym organiom, potom tio inym organom prikaze, a potom to prikaze statom....iba vycuc, preco a ako k tomu odporucaniu prisliO'reily OSCON 17.-20.10.20105 Amsterdam
70 percent of the world's open source developers are based in Europe,
http://conferences.oreillynet.com/eurooscon/coverage/...
EU: 'European Parliament should adopt Open Source and Standards'
Submitted by Osor Administrator on March 11, 2008
https://joinup.ec.europa.eu/news/eu-european-parliame... ...
MEPs petition European Parliament switch to Open Source
Submitted by Gijs Hillenius on September 17, 2008
https://joinup.ec.europa.eu/news/meps-petition-europe... ...
EU: European Parliament restart workgroup on open source software
Submitted by Gijs Hillenius on January 15, 2010
https://joinup.ec.europa.eu/news/eu-european-parliame... ...
European Parliament starts free software user group
Submitted by Gijs Hillenius on February 07, 2011
https://joinup.ec.europa.eu/news/european-parliament-... ...
European Parliament opposes free ads for proprietary software on EU web sites
Submitted by Gijs Hillenius on December 20, 2011
Numerous EU public websites refer to proprietary software, like Acrobat Reader, as the only possible way of reading PDF files, and provide a download link.
https://joinup.ec.europa.eu/news/european-parliament-... ...
European Commission joins Document Freedom Day in European Parliament
Submitted by Gijs Hillenius on February 29, 2012
https://joinup.ec.europa.eu/news/european-commission-... ... EU: European Parliament wants a report on its use of open source
Submitted by Gijs Hillenius on June 01, 2012
https://joinup.ec.europa.eu/community/epractice/news/... ... Report on European Parliament's free software use is coming'
Submitted by Gijs Hillenius on February 22, 2013
https://joinup.ec.europa.eu/news/report-european-parl... ... European parliament releases its amendment software as open source
Submitted by Gijs Hillenius on March 20, 2013
https://joinup.ec.europa.eu/news/european-parliament-... ... European Parliament IT is 'following open source route'
Submitted by Gijs Hillenius on September 24, 2013The European Parliament is increasingly turning to open source, according to a report by the parliament's IT department.
https://joinup.ec.europa.eu/community/osor/news/europ... ...
European Parliament to weigh open source pilots
Submitted by Gijs Hillenius on June 18, 2014
https://joinup.ec.europa.eu/community/osor/news/europ... ... Study: ‘European Parliament should use open source’
Submitted by Gijs Hillenius on December 23, 2014
https://joinup.ec.europa.eu/community/osor/news/study... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2015 09:33

Zvláštní směrnice platí tolik let, ale ještě tak před půl rokem to nebylo tak otravné jako v současné době. Zkusím ten addon pro firefox, jinak najdete filter ad blok na prebake.eu.Jo takovej IT joke lišta na praceunas.cz praceunas.cz##.fucking-eu-cookies.fucking-priority

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2015 09:14

Je absurdní, že tahle připitomělá směrnice řeší nějaké zastaralé cookies, když vás zatím všechny weby už šmírují přes HTML5 web storage a různé fingerprinty.
Zatímco velcí zahraniční provozovatelé systémů se ještě brzdí, český Seznam se neštítí ničeho a pere to do všech pod tlakem. Včetně sviňáckého velmi obtížně blokovatelného canvas fingerprintu!
To kdyby se dozvěděli úředníci z Bruselu, tak je z toho klepne a celý Seznam zavřou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2015 09:08

pre firefox pouzivam "I don't care about cookies" a ziadnu notifikaciu o cookies nedostavam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2015 08:45

Nesmysl je to už jen proto, že v prohlížeči můžete cookies selektivně pro jednotlivé weby povolit i zakázat... Tohle u lidí ještě podpoří schopnost bez čtení cokoli odklepnout, protože nikdo to nebude pořád dokola číst, i když občas půjde třeba o úplně jiný dialog :)
Dostal jsem v práci za úkol nasadit to na všechny naše weby (100+ cca) přes output filter. Udělal jsem je alespoň kompatibilní s doplňkem CookiesOK, tak tento můžu tedy doporučit... případně mají ještě třídu "annoying-banner", tak tuto můžete také zakázat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2015 08:09

Nepatrím medzi ľudí, čo nadávajú na Úniu. Väčšina predpisov má svoj zmysel.
Ale iritujú ma tieto nezmysly o ochrane súkromia. Kto chce, údaje si zistí. Tak prečo obťažujeme všetkých? To si fakt ľudia myslia, že sú pre niekoho takí dôležití, že sa oplatí ich sledovať???
Ja by som celú túto mašinériu okolo ochrany osobných údajov zrušil. Spravujem niekoľko webov a ani na jeden som toto nedal a ani nedám. Nebudem predsa obťažovať svojich návštevníkov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (65)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2015 07:49

No, ehm. Na směrnici EU se kašle nadále, jediný důvod, proč se to nyní řeší je ten, že to začal řešit Google, který v nových VOP pohrozil uživatelům, že jim nebude poskytovat služby.Jediný, kdo se tak teoreticky musí obávat, jsou lidi, co používají AdSense, případně další služby Google pro webmastery. Ostatní na to můžou zvesela dlabat dál.Ale trocha toho zbytečnýho hejtu ještě nikoho nezabila, že.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2015 07:03

Bože to je zas jednou nesmysl... Autor asi počítá s tím, ze pro všechny weby to buď chci nebo ne. Ale pokud některým webu ukládání povolim a jiným ne, pak je mu nějaké globální nastavení v OS úplně nanic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2015 05:26

Nejsem zastánce nařízení, ale když už se nařídilo tohle, mělo by být nařízeno, že jednotlivá řešení musí do určité míry dodržovat stanovené standardy, a to právě proto, aby šly snadno blokovat. Teď se používá "celý zástup prefabrikovaných javascriptových knihoven" a k němu miliony vlastních řešení, které jsou napsány, hlavně prvky pojmenovány, jak se komu líbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2015 02:43

Takže po pár rokoch sa ukázalo, že voľba monitoru s 1200px namiesto 1080px na výšku nebola márna A ešte zostalo miesto na nejaký ten search toolbar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2015 00:49

Google o prázdninách rozesílal výhrůžku, že bude od září na stránkách, které využívají jejich služby vyžadující cookies (AdSense, Analytics), kontrolovat souhlas s ukládáním. Takže teď už je to opravdu úplně všude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2015 00:22

Už jsem si kvůli tomu sehnal i filtr do AdB​locku, který část těchto nesmyslů odflitruje, ale samozřejmě zdaleka ne všechny... Typický příklad EU směrnice, která ve výsledku akorát všechny obtěžuje a ničemu nepomůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor