Eugene Kaspersky: Apple je deset let za Microsoftem

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 75

Názory k článku

28. 04. 2012 00:20

Bohužel jsou to spojené nádoby, dokud tu bude dostatek freeware antivirů, tak ho mít nemusím, protože všichni skenují a skenují.
Jenomže kdyby těch pand a avastů nebylo, tak by se pomalu nedalo připojit na intenet nebo použít flashku, a musel bych se o bezpečnost starat mnohem víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2012 22:18

očividně Kaspersky vytváří ty viry pro Mac a vůbec bych se nedivil !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 16:36

pravda pravda s tim sirenim. z me skusenosti tak kazda treti fleska applisty ma nejakej ten malware

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2012 11:33

Jak si tak ctu tuhle diskusi, tak Mac je deset let za windows nejen v otazkach zabezpeceni samotneho, ale i v naivite uzivatelu ohledne dulezitosti zabezpeceni. Presne stejne argumenty se daly cist v diskusich windowsich uzivatelu pred deseti lety - "prece si neza**** system rezidentnim scannerem ktery mi krade CPU a pamet", "v zivote bych na svem PC zadny vir nepustil" a podobne.Viry a niceni uzivatelskych souboru jsou akademicke zalezitosti - dokazat si ze to umim, a kdyz uz se povedlo tak at to lita. Malware je komercni zalezitost a jeho autori si naopak davaji pozor aby si uzivatel nevsiml ze mu v systemu strasi neco navic. Nepotrebujou vam nicit data, uplne jim staci vase hesla, cisla bankovnich karet, trocha vaseho CPU a internetove konektivity ktere muzou pouzit pro sebe. Zlikvidovat uzivateli pocitac je ztrata i pro ne - prijdou o zdroj osobnich informaci, o to CPU a o tu konektivitu, takze si davaji pozor aby o ne neprisli. A je jim jedno jak presne se vam do systemu dostanou, jestli je to pres Javu nebo pres tiskove ovladace, jakykoliv zpusob je dobry. Nepotrebujou se dostat az na systemovou uroven (i kdyz je to nejvyhodnejsi), i jen spusteni kdykoli spustite prohlizec a sledovani vaseho internetoveho provozu uplne staci. Jakmile je nejaka platforma dostatecne rozsirena, je to vhodny cil k hledani der a potencialnich moznosti zneuziti. A zero-day vulnerability nejsou otazka jen windows ale jakehokoli dostatecne rozsahleho systemu, protoze software porad jeste pisou lidi a lidi delaji chyby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 11:15

Čížkovi sa toto tema nejako zapacilo.. UZ 3 clanok?.. Strasit je dobre, ale nevidiet tu obcas aj nejaky uzitocny clanok o mac OSX. Naposledy som tu taky videl asi pred rokom ked prisiel lion a sucho ste to okomentovali. O linuxe a linuxovych programoch sa tu pise bezne. O apple len patenty sem-patenty tam. iPad hore dole, 10 clankov o tom istom vire (akokeby bol prvy.. uz tu takych bolo..) ale nejaka uzitocna informacia nikde.. Skusenosti, rady, poradit s switch to mac nic, zlepsovaky na OSX.... nic? Nebude? Len taketo "pikosky"? Adrojdu a googlu sa vie cizek podrobne venovt kazdej sprostoti. O macku sa dozviem len chuj.oviny ktore sa preberaju uz 3 roky dokola. Ano na Mac bude viac virov.. Aj na Android bude vic virov.. Nenapiseme 10 clanockov o kazdom jednom? Nenapiseme.. Preco? No lebo.. Lebo ked sa jedna nieco o jabku tak sa to musi nafukovat... Len skoda, ze takmer nikdy nic uzitocne pre OSX userov.Btw, podla mna sa na vyrobe virou podielaju aj antivirove spolocnosti.. Podporuju si tak biznis.BTW2, preco sa virusi na MS absolutne ignoruju? Pouzivam win, aj ja chcem vediet co mi hrozi....BTW3, ten nadpis je na moj vkus bulvarny aj na bulvar...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 11:12

Abych řekl pravdu, nedivil bych se kdyby ty větší antivirové firmy měly všechny někde ve sklepě pár nerdů píšících potravu pro ty jejich bezpečnostní řešení.Z logiky věci: Na OSX nemá smysl využívat bezpečnostní díry k zapojení do botnetů aj. Těch počítačů prostě není dost, aby to, z dlouhodobého hlediska, dávalo smysl. Naopak je výhodné na tyto počítače nasazovat škodlivý SW kradoucí identitu uživatele. Většina uživateů OSX není příliš ostražitá, dle existujících více nakupují po netu a jsou více důvěřiví (hlůavně ti ze států). Myslím, že v blízké budocnosti můžeme očekávat snahu o získání přístupových údajů k Apple ID (navázáno na číslo platební karty) zjména skrze iTunes a MacAppStore. Ještě mnohem zajímavější v tomhle ohledu jsou iPhony, do kterých uživatelé sami (a rádi) zavádějí neautorizovaný software. Nejsnadnější obrana do budoucna je používat exotický prohlížeč, aktualizovat a hlavně používat mozek při práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2012 10:57

Poslední vir, který jsem na PC měl (nebo, o kterém vím) byl ten, který jsem si sám naprogramoval a nechtěně spustil, bylo to v roce 1996.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2012 09:44

No jo tržby klesají, všechny systémy jsou stále bezpečnější, tak je potřeba vypouštět poplašné zprávy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2012 09:34

"droboučký Flashback " --> myslím, že logické by bylo vzít tržní podíl OS X vs Windows. Pak nemůže nikdo přemýšlející nazvat 700 tisíc zavirovaných Maců "droboučký". Maců je 20x méně? Pak je to jako 14 mil zavirovaných Windows, více než megamedializovaný Cornflicker.Apple se bezpečnosti vůbec nevěnuje, nezáplatuje včas, třeba Leopard by dodáván s defaultně vypnutým firewallem, ještě před rokem neměl funkčí ASLR, a navíc bulíkuje uživatele, že "Mac nemají PC viry" (což má částečně pravdu, pokud pod "PC" rozumíme Windows, bohužel většina lidí to chápe jako "Mac nemá viry", což je nesmysl). Na různých hackatonech Apple vždy padne jako první.Ona nevědomost a naivita Apple uživatelů spojená s laxním přístupem Apple k aktualizacím je skutečný průser.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2012 08:58

Windows a UNIX (coz je i MacOS) jsou ohledne bezpecnosti neporovnatelne. Spustitelny soubor se pozna podle pripony exe, aplikace se instaluji jinou "setup.exe" aplikaci, uzivatel je bezne zvykli pracovat s administratorsky uctem, neexistuje jednotny balickovaci system. Jak se takovy system mohl tak moc rozsirit, je nepochopitelne. Lidi si instaluji cosi, co ma v sobe databazi zakazanych vzorku, ktere nesmi byt obsazeny v souborech a rikaji tomu antivirovy program. Proste lidi blbnou.MacOS se stava rozsirenejsi a tim padem se na nej objevi i vic malwaru, nikdy to ale nebude v takove mire jako na windows. IMO staci mit up-to-date prohlizec, defaultne vypnuty flash a ostatni pluginy. Pro BFU bych asi nedoporucil verejnou IP a Outlook.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 08:54

Prosím , nevíte někdo o nějakém dobrém antiviru na můj doma provozovaný PC BSD?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2012 08:07

A koukam, ze (nejen) panum z Kaspersky zacina hodne tyct do bot a tak kvici jak prasata. Hold zlate casy skoncily, na woknech uz prestava psenka rust a tak je treba vydat se strasit nekoho jinyho a proc nezkusit treba uzivatele macu a nebo mobilnich zarizenich. A co cekat jineho, nez nesmyslne straseni, od nekoho se strachem obchoduje a zivi ho.
Ono pri stahovani SW z AppStoru, zapnutem firewallu, pri rozumnem zachazenim s heslem pro privilegovany pristup a treba i po tom zavedeni Gatekeeperu, to budou mit tvurci haveti hodne tezke a pokud uz se jim podari tohle vsechno obejit, tak nejaky antivir tomu rozhodne nezabrani, takze proc si zavsivovat OS nejakym zbytecnym zpomalovacem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2012 07:28

"1 in 5 Macs has malware on it. Does yours?
One in every five Mac computers is harbouring some kind of malware, a new study from the experts at Sophos has revealed.
Sophos has revealed a disturbingly high level of malware on Mac computers - with both Windows and Mac threats being discovered.
A 100,000 strong snapshot of the millions of Mac computers which have recently downloaded Sophos's free Mac anti-virus software, revealed that 20% of Mac computers were carrying one or more instances of Windows malware."http://nakedsecurity.sophos.com/2012/04/24/mac-malware-st... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 02:49

Pokud se najde mekař, který má silné nutkání si nějaký ten antivir nainstalovat, tak zatím můžu doporučit jen ClamXav
http://www.clamxav.com/...
a na ostatní (AVAST, AVG, Kaspersky, ESET, Norton, Intego atd...) se zhluboka vykašlete.
Ony sice běží, ale buď zaserou systém a nejdou odinstalovat, nebo při odinstalaci poškodí systém, zahlcují CPU a zpomalují systém, zahltí router a blokují TCP/UDP pakety atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 02:05

Nojo, výrobcům SCAREWARE pomalu končí byznys, tak kolem sebe víc a víc kopou. MS i Apple již brzo přestane bavit ta dementní hra na kočku a myš. Bohužel to bude mít své negativní dopady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2012 01:44

Mám podezření, že firma Kaspersky šíří špatné zprávy účelově za účelem zviditelnění se. Nedávno jsme si přečetli toto: http://tinyurl.com/84jpfs3... Vyplývá mi z toho toto: Kaspersky se snaží těmito zprávami využít naivitu a zranitelnost OS X userů, kteří nejsou na virové útoky zvyklí. Snaží se přiživit, vystrašit a zapůsobit. Dle článku a jejich prohlášení chtějí ovládnout světový trh s antiviry a právě OS X je systém antiviry nepoznamenán. Kaspersky zde vidí cestu a straší jak to jde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 00:36

V tomto případě je roztříštěnost Linuxu výhodou. Podobný škodlivý kód se pro různorodé systémy dělá hůře než pro monokulturu. Jinak bych ne zcela souhlasil s tím, že tvůrci virů napadají Windows, protože tam lze udělat větší škodu. Na Linuxu a Unixech běží kritické servery, jejichž napadení by způsobilo velké škody. Je ale fakt, že na takových počítačích je bezpečnost trošku jinou prioritou než na počítači nějakého Franty Nováka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor