Přesně tak ("pokud, chcete, aby ušetřili i ostatní"). V článku to vůbec nezaznělo, holt úplná klasika, není to první podobný článek na tohle téma.
A to je také zdaleka nejdrsnější nevýhoda enumu: nikoho totiž nemotivuje k přechodu na něj, protože ušetří ostatní, ale vy nikoli. Vy ušetříte pouze tehdy, pokud má enum volaná protistrana, na to ovšem sami registrovaní být nemusíte. Z tohohle pohledu enumu světlou budoucnost opravdu nevěštím, řekl bych, že telco operátoři půjdou s cenami dolů rychleji než jak by k tomu dokázal lidi dovést hromadný přesun k enumu, pokud by ho tedy vůbec někdo dokázal vynutit či aspoň iniciovat (leda snad stát spešl zákonem)...
Výhodu enumu vidím snad jen v možnosti přesměrovávat hovor na úplně jiné zařízení, které je momentálně třeba tisíce kilometrů daleko. A dělat to dynamicky, on-the-fly. To může být skvělé pro některé firmy, pro rozumné využití by ale pak bylo nutné, aby enum použila všechna příchozí spojení, což opět nepůjde vynutit nijak snadno.
Suma sumárum je to k ničemu. Inetoví operátoři nabízejí volání v rámci svých propojených sítí zdarma již dnes, a nerad bych se pletl, ale enum k tomu využívají asi sotva. Mobilní operátoři se do ničeho takového nepohrnou, připravili by se akorát o poplatky za terminaci, takže nějak nevidím, kdo by to vlastně mohl chtít pořádně využívat...