E-shop s dálničními známkami bude stát 400 milionů. O smlouvu se začal zajímat i Andrej Babiš (aktualizováno)

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 166

Názory k článku

16. 01. 2020 20:29

Udělám to zadarmo a stát na tom ještě vydělá miliardy. Řešení je velmi jednoduché - zrušit dálniční známky.
(vyšší produktivita práce, ušetří se za údržbu okresek po kterých lidé objíždějí zbytečně dálnice, odpadnou náklady se za prodej známek, a zvýší se zisky s obchodu turistiky v příhraničních oblastech)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2020 17:53

Zavedl bych, že kdo bude mít elektromobil nemusí řešit a kamiony by buď byly elektrické nebo nic. Klidně pomocí pantografu, ale čmoudi musí ze silnic. Osobně podporuji a vždy budu podporovat pouze železnici. Jaký neskutečný rozdíl v zátěži pro přírodu a okolní krajinu je dálnice vs. železniční koridor, klidně vysokorychlostní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  16. 01. 2020 15:42

... to jste ale nečetli tu tajnou část smlouvy ... . Obsahuje totiž nákup 1 ks automobilu Bugatti La Voiture (Černé auto), nejdražším automobilu světa, který stojí bezmála půlmiliardy korun! Má ale velkou konkurenci. ... pro mě ... tak to je ještě levný ...Více na https://isport.blesk.cz/clanek/vip-sport/362835/r...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2020 10:43

to je tak, ked to bude fungovat na Intel platforme. Ale aj cez ten spickovy hw, by ma zaujimalo kolko druhov dialnicnych znamok mate v CR (10 dnova, mesacna, rocna?). Lebo za 400.000.000 Kč, to typujem ze budu pod kazdou substrankou databaza jedinecnych fotiek znamok celej serie. Priklad 10 dnova dialnicna a ideme SN: 00000000000001-99999999999999, a takto rovnako vyobrazena mesacna a rocna. A kazda sa bude dat rozkliknut a supnut do kosika, potom by som chapal sumu 400.000.000 Kč. Inak mi to pripada akoby tender vyhlasovali na Slovensku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2020 09:29

Tak Bures uz zachranuje situaci a udajne se o celou zakazku bude zajimat. Je tu nekdo, kdo veri STBakovi a mysli, ze se skutecne neco zmeni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2020 09:06

To je zlodejna horsi nez nechvalne prosluly Registr vozidel. Snad to za tu o rad prestrelenou cenu nebude taky tak tragicky nefungovat. :o(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2020 09:05

Delam v IT nejaky patek, mam za sebou par projektu v cene vice jak par mio a zaroven jsem si kupoval pres net rakouskou dalniccni znamku. A je mi z toho ceskeho provedeni opet na bliti ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2020 07:12

Skoda ze musime bejt zase za dementy, proc se nepodivaj jak to funguje na slovensku, zadna registrace zadna zbytecna apka proste napisu svoje tel cislo mail spz a zaplatim.. Do sms a mailu prijde na jak dlouho to mam a pred koncem i upozorneni a je to.. Uplne easy a plne funkcni system bez citlivejch dat a zbytecnyho overkill programovani apek, uziv portalu a jinejch nesmyslu co jen obtezujou uzivatele... Ale ne my musime vymyslet neco aby se kamarad napakoval.. Je mi z toho smutno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2020 01:32

Jasná malá domů. Nastavili uměle podmínky aby to muselo být utajené. Jak již tu někdo psal nejjednoduší řešení je aby si všichni koupili známku a hotovo, než dávat do systému edgecase. Cena by letěla dolů 100x.
Zajímalo by mě jak to právně napadnout, má s tim někdo zkušenost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 22:43

Jakkoliv předražené toto řešení může být, nejzásadnější problém je, že je to řešení nesystémové.Namísto vyrobit teda systém, kde se bude moct od státu postupně koupit vše děláme eshop a aplikaci pro nákup dálniční známky. Za rok uděláme jiný eshop pro nákup registračních značek, a k tomu zase novou aplikaci a nové callcentrum, a potom taky ještě eshop na občanku a taky eshop na řidičák, žejo. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 20:41

Tak jsem si to tady pročetl a musím konstatovat, že někteří se tu projevují jako pěkní kašpaři. Nemáte vůbec tušení co vše obsahovala poptávka a z jakých položek se skládá výsledná nabídka a přesto si troufáte tvrdit, že byste to zvládli za zlomek ceny s prstem v nose. Kolik z vás má zkušenosti s vedením podobných projektů? Kolik z vás kašparů vůbec někdy soutěžilo o podobný projekt? A kolik z vás někdy neslo zodpovědnost za podobný projekt ve výši několika stovek milionů? Nikdo, protože potom byste se takhle nemohli projevovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 19:54

Zvýšil by som daň z PHM o nejakú desatinu percenta a vyprdol sa na nejake diaľničné známky. Ušetril na implementácii, kontrole a postihoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 18:01

E-shop za 400 mega, kde budou na skladě 3 položky. Roční, měsíční a desetidenní dálniční známka. Suprkauf. Nenapadlo někoho, že tohle už jinde funguje a mají to dávno vymyšlené? Kdo to schválil? Jeho jméno jsem nějak přehlédl. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 16:57

Asi se to nebude nikomu libit ale kdo nikdy nedelal takovy system a navic pro stat tak cenu nepochopi. Nevidim celou specifikaci ale veril bych tomu ze ta cena je adekvatni tomu aby pokryla vsechny pozadavky zadavatele. Samozrejme je nutne pocitat s nejakym ziskem pro firmu ktera to bude delat.Jinak si myslim, ze ta castka je jako strop. Podle me si bude firma fakturovat postupne za jednotlive sluzby. Takze neni ani receno jestli tato castka bude behem toho obdobi vycerpana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 15:32

Podle požadavků bude minimální cena kolem 50 mil. Takže do 100 mil. by se to vysoutěžilo. Nechápu požadavek na to utajení. Jestli je to kvůli tomu, aby si tam mohli dávat auta policie a tajných služeb zdarma, tak je to směšný. Lepší by bylo, když by si to kupovali stejně jako ostatní. Stejně se ty peníze vrátí do státního rozpočtu a utajení by se tím ještě zlepšilo, protože vždycky je šance, že ty informace nějak uniknou, i když je to utajený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 14:00

A zdrojove kody a dokumentaci vlastni stat, nebo se zase za pet let bude zacinat na zelene louce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2020 13:49

Chtějí dělat český e-shop a ani si na webu nedokáží opravit hrubku...
"Nejsilnější softverový dům v regionu střední a východní Evropy"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 13:23

Zadání bylo jasné - udělat eshop, ale tak aby se na tom dalo napakovat stejně jako na fyzických branách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 13:22

Je zbytečné řešit kolik je moc a kolik málo.Prostě je to bez soutěže, bez rozpočtu, ve smlouvě chybí podrobnosti - celé to smrdí jak chcíplý tchoř. A nepomůže tomu ani, když pár mega investují do vylepšení "mediálního obrazu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 13:08

Nedos. | 15. 01. 2020 10:10 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.108
Redakce neuvedla jestli ten předraženej ešop bude podporovat chrome.
--------------
Samozřejmě jen chrome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 12:58

Tady se zase sešlo odborníků :)Nějak se nám vytrácí podstata věci, a to že zakázku za 400 miliónů nelze ze zákona vypsat bez soutěže. Vyjímku tvoří pouze pokud podléhá utajení.
Tajná vozidla klidně mohla známku mít, pouze by si jí úřady nechaly proplatit. Bylo by to i bezpečnější, protože by jejich registrační značky nemusely být v další databázi.Takže se nabízí otázky:
1) Nevymyslel někdo podmínku s utajenými vozidly schválně, aby nemusel vypisovat výběrové řízení a mohl kšeft přihrát přímo? Proč asi?
2) Kdyby bylo vypsáno výběrové řízení, nebyla by nabídnuta lepší cena?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 12:53

Boli sme najlepsia trieda a tak nam dali najhorsieho ziaka, aby sa u nas zlepsil. Uz po par dnoch sme sa mnohemu naucili. No bratia cesi, vidim ze ste sa od nas tiez mnohemu naucili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 11:55

400 000 dálničních známek je v ceně?
Bude to aspoň vyžadovat flash a budou tam zadrátované skripty z cizích domén a bude tam šmírování?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 11:50

Asseco, 400 mega a statni zakazka... vic netreba psat.. Kdo se trosku nejaky cas pohybuje v techto vodach, moc dobre vi. Asi jako kdyz se "soutezi" s OK System a Autocont

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 11:27

Nedělám si iluze, že je ta zakázka minimálně třikrát předražená. Ale zase tvářit se, že by to za 50 tisíc spíchli studenti a malý webhosting? Pokud se to má dělat přímo na míru, je k tomu i celkový provoz včetně callcentra a podpory na 5 let. Když si vezmu, co si účtují firmy jako SAP za man-day na úpravu názvu kolonky, tak to naskáče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 11:10

na co se psát s 10 000 malými shopy či tisícovkou velkých, když se skoulet jeden za 400 mega

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 10:49

Kdyz pominu tu prisernou cenu, co to je za tajnou sluzbu, ktera je v databazi eshopu na dalnicni znamky? Proc si ta tajna sluzba proste tu znamku nekoupi taky a pak se nemusej resit nejaky vyjimky a riskovat nejaka prozrazeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2020 10:45

Ta cena mi prijde rozumna. Konecne nekdo oceni praci IT. Otazkou je, jak schopne ma ta firma ajtaky (1% sance v dobry a privetivy sw).
V tom popisu je nakup hw, vyroba sw, vyuziti ruznych nakupu a kontrol pro ruzne podniky. U HW se bavime tak min o 10 mil. Pak je nutne zaplatit nekoho, kdo to zprovozni a bude servisovat. Totez sw. A tusim tam psali servis kolem 5 let. To mate 100 milionu jako nic.
Takze takovy velky projekt pod 100 mil. urcite nestlacite, aby byl profesionalne odvedeny. A pokud vyuzivaji IBM, produkty, tak ty vyzaduji hw min za 100 mil.
A take jde o statni zakazku, tam nejsou podminky uplne jednoduche jako u bezne zakazky, ktere firma musi splnovat, zabezpecovat.
A ten zbytek, 200 mil, to jsou ruzne provize. To je jasne. :)
Jinymi slovy, pokud by jste nasly spravne spolehlive lidi, slo by to udelat za 1/3 - 1/2 nakladu. Coz samozrejme anonymne, bez spravnych znamych tezko nekdo sezene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 10:42

V článku je uvedeno: "Dodavatel této služby byl vybrán na základě nejvýhodnější cenové nabídky. V tuto chvíli běží patnáctidenní lhůta pro podání námitek, poté bude uzavřena smlouva s vybraným uchazečem. "
Pokud bylo víc uchazečů, tak jeden z nich asi nabídl nejvýhodnější cenovou nabídku a ostatní uchazeči se proti tomu asi mohou do 15 dnů odvolat. Co tedy přesně znamená to "bez soutěže"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2020 10:33

Ten, kdo tu plácá nesmysly že by tento projekt udělal za 4 mega je blázen, nebo si nepřečetl zadání. Firma k tomu bude dělat i call centrum, když si spočítáte, že tam budou sedět dejme tomu 4 lidi, mzdově je to někde u 10 mil. kč. Firma bude muset nakoupit server, já nevím co ještě, licence, zaměstance další nejen tyto. 30 - 40 mil. kč je zcela normální částka. Nejde jen o e-shop. To zase zavání nekvalitní novinařinou zive.cz. Cokoliv pod 50 mil.kč se dá okecat, že je OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 10:31

Asseco :D to mi staci ako referencia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 10:25

Kolik stál původní systém nalepovacich známek? 10 milionů ročně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2020 10:24

Já jsem si splácal dva plně funkční e-shopy za víkend, který stačí jen naplnit zbožím. Co budou vymejšlet za 400 milionů? To si dělaj prdel, ne?Tohle toho ASI, MOŽNÁ bude umět víc, ale i tak je to minimálně o dva řády přepálený. Možná spíš o tři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2020 10:22

V porovnání s tím kolik platíme navíc za stavbu těch dálnic je cena vlastně parádní. Alespoň že už nebudu muset lepit ty známky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 10:10

Redakce neuvedla jestli ten předraženej ešop bude podporovat chrome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 10:09

Úplně vidím jak to bude dále pokračovat. (nečetl jsem tu smlouvu)
1. Systém bude problematický a bude se dva roky ladit
2. Zakázka bude v moderním duchu pronájmu a stát tedy nebude vlastnit nic z toho co si zaplatí. Takže po těch 4/5 letech se bude dělat něco úplně nového, protože aplikace bude v majetku té společnosti a stát si jen pronajímal.
3. Bude se hledat, kdo podepsal nevýhodnou smlouvu, ale nikdo nebude zodpovědný.
4. Udělá se nové výběrové řízení a udělá se to stejné za 50 milionu.Bonus: unikne databáze těch služebních aut a osobní údaje uživatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 10:04

Co takhle těm vozům tajné služby rozdat známky zadarmo a koupit normální eshop za 50k?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  15. 01. 2020 09:58

To je ulet.. Ten webik preci spichne i student pres vikend za 5000kc, pronajem hostingu 50tis rocne a vetsina je vyresena. Aplikaci udela zkusenej clovek taky snadno, tam to neodhadnu. A ten zbytek za 399mil je co? ... Ja vam nevim. Nejak mam pocit, ze nejvetsim zlodejem v CR je stat.A pak se tu resi, ze nejaka pecovatelka "neopravnene" cerpala penize za peci o postizenou holku, protoze uz ta holka dostala nejakou jinou podporu. Nebo jak to bylo.. pritom slo max o milion.Je mi na bliti. Nechci platit dane, aby se takhle nesmyslne vyhazovaly. Dane mi seberou 60% vseho, co moje osoba vygeneruje. Za zivot kazdej zamestnanec zaplati na danich cca 10-20mil a oni to takhle nestydate rozkradou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 09:57

chapu, ze ten HW, Internet, elektrika, ta jedna pani, co se bude na Call centru nudit a samozrejme ti dva studaci, co to budou po nocich bastlit neco stoji, ale neni to trochu moc soudruzi ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 09:56

Jestli každá taková parciální blbost stojí půl miliardy, pak se nemůžete divit, že nejsou na nic peníze, i když vám stát ukradne půl vaší výplaty.
Vždyť to stejně neřeší nic systémového, jen budou prodávat něco, co jste si mohli koupit na poště nebo u benzínky.
Už u evidence vozidel mi jeden v oboru známá kapacita vysvětlil, že je velké umění sprasit systém v tak malé zemi s tak malým počtem vozidel a malým počtem uživatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2020 09:56

Udělal bych jim ho za 4 mega, škoda, nemám známé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (35)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor