E-mailům vládne Microsoft, Gmail je minoritou

Jakým způsobem lidé přistupují k e-mailům? Dávají přednost webovému rozhraní nebo desktopovému programu? Které programy a služby jsou nejoblíbenější?

E-mail je pro mnohé z nás klíčovým nástrojem pro internetovou komunikaci. Bylo by proto docela zajímavé zjistit, jaký nástroj ke správě e-mailů je nejpoužívanější. V případě internetových prohlížečů je to velmi snadné, statistiky se tvoří na základě měření návštěvnosti, u e-mailů je to trochu komplikovanější, nicméně společnost Fingerprint tuto možnost nabízí. Nyní se zviditelnila tím, že vytvořila celosvětový průzkum využívání e-mailových klientů.

Fingerprint získal statistický vzorek 250 miliónů uživatelů (dá se předpokládat, že převládali Američané), v rámci kterého bylo zjištěno využívání více než 3000 různých typů e-mailových klientů. Nutno podotknout, že se tu míchají desktopové a webové verze. A kdo vládne žebříčku? Naprosto jednoznačně Outlook.

Klepněte pro větší obrázek

Desktopový klient Microsoft Outlook je celosvětově nejoblíbenějším nástrojem pro správu e-mailů. Na jeho prvenství má pochopitelně vliv především nasazení tohoto programu ve firmách. Je ale zajímavé sledovat, jak si vede jeho největší konkurent v korporátní sféře – Lotus Notes. Ten jen stěží uhájil desátou pozici v žebříčku s mrzkými 0,4 % podílu. Outlook má 43% podíl.

Nový Outlook 2010 už je k dispozici v betaverzi a letos se dočká spolu s balíkem Microsoft Office 2010 uvedení na trh. Bude o něj ale zájem? Statistika využívání e-mailových klientů totiž ukazuje, že s přehledem nejrozšířenější je Outlook 2003, zatímco aktuální Outlook 2007 používá jen každý pátý uživatel Outlooku.

Zajímavá je také pozice Gmailu. Čtvrté místo a pouze 5% podíl je vzhledem k silnému zázemí Googlu docela překvapení. Jenomže srovnáváme zde kompletní e-mailovou komunikaci, kde bezesporu převládá ta firemní. A když už třeba někdo ve firmě používá Gmail v rámci Google Apps, pro správu v počítači používá dost možná právě Outlook.

Microsoft musí mít z této statistiky radost, protože na druhém místě za Outlookem skončil jeho Hotmail. U nás je nepříliš rozšířený a ve stínu Gmailu, ve světě však velmi populární. Stejně tak si dobře vede Yahoo! mail. Outlook je ale jednoznačným vládcem správy e-mailů a ukazuje se tím také to, že uživatelé (firemní) stále upřednostňují specializovaný desktopový program použitelný i v offline režimu, oproti webovým klientům. U soukromých schránek to ale bude zřejmě naopak, protože program Windows Live Mail, desktopový klient určený pro běžné uživatele, má ve statistice jen 2% podíl.

Co ještě stojí za povšimnutí, to je pozice iPhonu. Lidé si v iPhonu čtou e-maily častěji než třeba ve zmiňovaném Windows Live Mailu nebo Thunderbirdu.

Témata článku: Software, Microsoft, Google, Web, Statistiky, Gmail, Infografika, Mail, Google Mail, Yahoo Mail, Windows Live Mail

82 komentářů

Nejnovější komentáře

  • smrt28 10. 3. 2010 13:04:49
    U nas ve firme je Outlook z bezpecnostnich duvodu zakazan. A to nejsme...
  • jakub.karasek 9. 3. 2010 23:20:24
    Jedine mail u hotmailu, outlook 2007 s outlook conectorem, kterej mi...
  • Petko Kotov 9. 3. 2010 20:41:45
    uboziak.
Určitě si přečtěte

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

** Acer na konferenci v New Yorku představil velkou spoustu novinek z oblasti počítačů, notebooků i monitorů ** Notebookové novinky se dotkly řad Predator, Swift, Switch i Aspire ** Herní notebooky dostaly nový typ chlazení

27.  4.  2017 | Karel Javůrek | 9

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

** Zkraje roku unikly na internet snímky nového prostředí Neon ** Součástí Windows by mohlo být už na podzim ** Komunita grafiků na webu nespala a začala si hrát

26.  4.  2017 | Jakub Čížek | 60

Výsledky Microsoftu a Googlu: Windows se probouzejí, Lumia v klinické smrti a Google je pořád jedna velká reklamka

Výsledky Microsoftu a Googlu: Windows se probouzejí, Lumia v klinické smrti a Google je pořád jedna velká reklamka

** Microsoft i Google si meziročně polepšily ** Microsoftu se dařilo v cloudu , zlobí jej ale Surface a Lumia ** u Googlu zase platí, že tržby tvoří především reklama

28.  4.  2017 | Jakub Čížek | 12


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5