Nevidíte, že jde jen o vysvětlování, že něčí spam není spam? Prostě se tady snaží vysvětlit, že firma žijící z reklamy spam rozesílat může (mailový marketing), zatímco firma, která rozeslání provede sama (nikoli přes reklamní firmu), je spammer ! Jednou mi přistane nevyžádaná pošta, tak je to spam. Je nepodstatné, jak to nazývá odesílatel. Za spam nelze považovat to, co jsem si vyžádal - ať už je to reklama, nebo článek. To je totiž vyžádaná pošta.
Už před několika lety jsem v podobné diskusi agrumentoval tím, že je jen otázka času, kdy budou mít reklamní agentury tendenci posílat reklamu mailem místo házet do schránky a pak že dojde k ohýbání termínu spam a vymýšlení kliček, jak se taková reklamní agentura vyvleče z označení spammera. Byl jsem s tímto názorem za blbce a už je to tady.
Mně osobně "slušný" spam nevadí. Za "slušný" považuji plain/text, bez příloh, do 1kb s odkazem na podrobnosti na webu a max. 1x za 3 měsíce od jednoho odesilatele. Žádosti o vyřazení nevyužívám, jen bych tak dal najevo, že je schránka aktivní. Když je někdo hodně otravný, zařadím ho na blacklist na serveru, který jeho maily hned maže.
Za vyložené svinstvo mezi spamy považuji přílohy, html maily s java-scripty, natahování obrazků do mailů z inetu a odesílatele 324537031346846948972@neco.com - tam stejně žádná pravidla nepomohou, tito spammeři na všechno kašlou.
Jen na okraj: nerozesílám spamy, jen jsem k některým z nich částečně tolerantní.