Digitální kamera v základní sestavě PC

Diskuze čtenářů k článku

RCM@net  |  18. 11. 2001 17:40

panove, vypadaji jak? Mate nabusene sestavy, herni pocaky, nebo jen takove suncicky na kterych jste (zcla spravne) usetrili spoustu penez. Koupili jste je u Mironetu, nebo poskladali v garazi? Mate na ne nejaky servis nebo zaruku, pokud jsou z garaze? Hehe, asi ne co? Ale jiste, vam to prece nevadi, no tak v poradku. Vy si to spravite sami a lepe nez kdekoli jinde...

Co na svych pocitacich delate? Serfujete Internetem a vylevate si vase srdce v podobe kritiky bez objektivity? Nebo jen pisete texty a vkladate do tabulek cisla?

Napisete do teto diskuze odpovedi na moje otazky a doplnite je o konfiguraci pocitace pro domaci video (tedy podobneho recenzovanemu), vyrobce a cenu? Opravdu, tesim se!!!

rcm@net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  18. 11. 2001 19:09

Milý příteli, videem z kamery na PC jsem se zabýval nějaký čas a přestal z důvodů které popíšu níže.

Teď ke konfiguraci: Pro zpracování videa je nutná především kvalitní videokarta, což zde není. Potom dosti místa na HD což zde taky není. (40GB je sakra málo). Procesor stačí kolem 1Ghz. Větší je příjemější pro rychliost zpracování (kompresi). Že zde není vypalovačka na CD o tom ani nemluvím. (To si chcete nechat všechno na HDD?) 

No a to hlavní, proč jsem zatím přestal ztrácet čas (a to dosti času) při zpracování videa na PC je kvalita. Na CD to dostanete v rozumné velikosti jen v VCD nebo SVCD kvalitě. A ty jsou horší než VHS a přitom jejich vytvoření trvá daleko déle než prosté zkopírování na VHS.

Zatím je to všechno jen humbuk pro neznalé zákazníky, kteří stráví spoustu času nad tím, aby došli k tomu samému závěru. Až bude k dispozici DVD v cenách dnešních CD-R/RW, budu to zase zkoušet..

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miriam  |  19. 11. 2001 12:34

Vážený pane,

nevím co s tou kvalitou chcete naznačit. Jestli jste se někdy zajímal o digitální video tak jistě víte, že pro archivaci sestřihu je nejlepší používat DV formát. A to ať na kazety D8 nebo MiniDV. Jakmile si to vypálíte, tak je poté velký problém bez ztráty kvality vytvářet pořad na jiné než původně zvolené médium. A to právě kvůli kvalitě záznamu. Formát DV, MPEG1 (VCD) i MPEG2 (SVCD a DVD) jsou ztrátové. Proto se při převodu zachytnutého videa (formát DV) do jíného (MPEG1 nebo MPEG2, alternativně DivX) snižuje kvalita záznamu. Proto je nejlepší provést střih a vytvořený program přes digitální vstup opět nahrát na DV kameru nebo DV rekordér. Poté můžete kdykoliv vytvořit médium podle potřeby a hlavně bez ztráty kvality. A k tomu 40 GB disku. Hodiny videa ve formátu DV zabere něco kolem 13 GB. V případě, že není k dispozici Realtime střižna tak potřebujete necelých 30 GB volného místa na disku. V případě že je k dispozici tak vám stačí 15 GB v případě, že chcete vytvářet novou zvukovou stopu.

Na zmiňovanou sestavu jsem se blíže nedíval, proto komentuji pouze vaši kritiku zpracování digitálního videa na PC. Já střihám video asi 3/4 roku a jsem spokojený. Je pravda, že ze začát to bylo horší, ale to bylo proto, že jsem si o tom moc nezjistil. Když mám více znalostí, jde to velmy rychle s velmi slušnými výsledky. A vzhledem k tomu, že při tříhodinovém záznamu se dá použít asi 1 hodina videa je jasné, že střih je minimálně žádoucí. A to se nezmiňuji o prolínačkách, titulcích, doprovodné zvukové stopě či doplnění několika statických doplňujících informací do výsledného pořadu. Tady je střih nutností. A to se asi bez PC těžko obejdete. Tedy samozřejmě obejdete, ale budete si muset pořídit realtime střižnu v ceně tak dvakrát nebo třikrát vyšší něž je cena popsané sestavy. A to jsem asi ještě dost při zemi.

Miriam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  19. 11. 2001 13:02

Samozřejmě máte pravdu, ale kolik se vám vejde na CD-R/RW minut v DV kvalitě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  19. 11. 2001 14:20

Na CD to dostanete v rozumné velikosti jen v VCD nebo SVCD kvalitě. A ty jsou horší než VHS

VCD je stejne kvalitni jako VHS a narozdil od VHS se nesnizuje kvalita kazdym prehratim.... SVCD sem nevidel...

Jinak pri dvou-pruchodove kompresi do DivX se na 700 MB CD vejdou 2 hodiny filmu v kvalite srovnatelny s DVD. A takova kvalita staci i pro mensi televizni studia. Stejne se to analogovym prenosem znehodnoti. A az se uz nas bude vysilat digitalne uz budou DVD-RW mnohem dostupnejsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  19. 11. 2001 09:46

Drahý pane, jak jste si jistě všiml v jiných příspěvcích,  podobná sestava jde pořídit v Mironetu o 32000 Kč laciněji. Za další. Nazvat tuhle slátaninu  počítačem pro domácí video je přinejmenším výsměch. Když Vám vyjmenuji díly, které jsem koupil, vyrazím Vám dech hlavně zárukou. MSI Turbo LE - 3 roky, 256MB SDRAM PC133 - 3 roky,  HDD Seagate Barracuda IV - 3 roky. Teď to horší - Duron 750@850 - 6 měsíců (ale zase stál jen 1800,- a bude v nejbližší době nahrazen Athlonem XP) .  VGA  Inno3D GeForce2 MX400-64MB TV-OUT 12 měsíců -  čili karta, která přesně odpovídá svým výkonem výkonu CPU a také bude při koupi AthlonaXP nahrazena podstatně výkonnější - minimálně GF3 nebo Radeonem 8500. A je úplně jedno, kde byl počítač poskládán. V mém případě v obývacím pokoji, ne v garáži.  Ono jde taky o to, aby komponenty v PC odpovídaly svým výkonem jedna druhé - sorry, jak už jsem jednou psal, MX-400 dostane od toho P4 / 2,0 GHz infarkt. Jinak Vám může být srdečně jedno, co na svých počítačích děláme.  Dále, jak jste si jistě všiml, do "plusů" sestavy je zahrnuta kamera, která ani není v ceně    a nejdražší soudobé CPU pro PC výběhového typu. Do záporů této sestavy bych dal i dosažený - naměřený "výkon" . To se musí nechat, opravdu hůř  už PC "poskládat" nejde.   S pozdravem Halen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  18. 11. 2001 13:35

To tam můžete rovnou napsat, že je to včetně automobilu na odvoz, když si ho přikoupíte. smajlíkk (ty žlutý jsou škaredý)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  18. 11. 2001 12:07

Cože to tou Sandrou naměřili? To si snad dělaj prdel. Můj pitomej přetaktovanej Duron 750@855  za 1800,- s DPH dělá 2343/1168. Nejenom že k sobě naperou  díly, který k sobě ani nepatřej (chudák grafárna, tu ta P4 nejspíš užene k infarktu), ale ještě ke všemu zřejmě šetřili na chladiči nebo to blbě nastavili a ta P4 podává absolutně bídnej výkon. Vždyť by se DHRY mělo pohybovat kolem 4000.   A ještě dát do nadpisu digitální kamera v základní sestavě PC . Jak psal kdosi nade mnou, vždyť ani není v ceně .  Jinak souhlas, ty bedýnky a zvukovka asi bude na tý sestavě to nejlepší. S pozdravem Halen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  18. 11. 2001 11:54

Teď už vím, proč má ta sestava v nadpisu XXL. Spíš bych dal do názvu 4XL. Aspoň cena tomu nasvědčuje. XXL zase tak moc z normálu nevybočuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:(((  |  18. 11. 2001 11:25

Ta cena je extrémně předražená, jako i u ostatních LINXŮ

Já nakupuji v Mironetu a taková sestava by mi tam vyšla 84.000Kč vč DPH.

To je rozdíl 31.000 !!!!!!!!!!!!!

 

To nen rabat, ale zlodějina

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uf  |  18. 11. 2001 11:28

znova jsem se na to podíval a dokonce jsem se dopočítal při výběru jiné desky k rozdílu 32.300. Přitom to nepočítám proti garážové firmě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Chromy  |  19. 11. 2001 10:52

Kdyz ctu ze "cena je predrazena" tak mi vstavaji vsechny vlasy na hlave! Predrazene muze byt zbozi. Cena muze byt neumerne vysoka, ale nidky, NIKDY nemuze byt cena predrazena. Kdybych mel pouzit stejnou cestinu, ZEPTAL BYCH SE NA OTAZKU: vgy si snad za penize kupujete cenu? Ja vzdy jenom zbozi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  18. 11. 2001 10:37

Jediny, co k tomu muzu dodat, je to, co by rekl Incu-Cuna a to Ufffff, nebo Sam Hookins hihihihihi.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Awe  |  18. 11. 2001 09:49

ty repracky ale nevypadaji zle
:)


Awe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  18. 11. 2001 02:14

Já tomu nerozumím: mělo by nás to asi zaujmout tou kamerou, ta ale není v ceně - i když k takhle nepovedené sestavě by měli za ty peníze přidávat spíš Daewoo Matiz .

Myslíte, že ty kamery dává Abit assemblerům, kteří používají výhradně jejich komponenty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor