To, že paní učitelka se červená při povídání o kytičkách a motýlech, dávno není pravda. Možná byste se divil, ale dnešní děti a mládež mají daleko podrobnější informace, než by se kdo nadál. Ono ale vůbec nejde o samotné informace - jde o to, jak se s nimi naloží. A zlobte se nebo ne, toto břemeno (a také zodpovědnost) je jen a jedině na rodině. Škola vzdělává, ale rodina vychovává. Škola neumí a ani by neměla nahrazovat výchovu v rodině (sice se o to učitelé pokouší, ale pokud nemá dítě základ v rodině, tak je to z 99% zbytečné). Možná to nevíte, ale nejdůležitější vývoj osobnosti dítěte je stejně hotový do 6ti let jeho věku. Pak je z něj taková osobnost, jakou rodiče + geny naprogramují. Celý zbytek života pak člověk už jen sbírá další data a mění se jen velmi málo (a když už, tak maximálně ta vnější fasáda), vpodstatě jediná opravdu patrná změna je puberta, což je jen výkyv, po kterém se vychované i nevychované děti vrací tam, kde byly, ale už jako dospělí lidé...