Na Internetu by nakupovala více než polovina dětí… kdyby jim to rodiče dovolili.
Podle průzkumů prováděných Jupiter Comms. bude jen v USA využívat za tři roky Internet neuvěřitelných 25 miliónů dětí ve věku „od dvou do dvanácti let“. Bude to jedna z příštích velkých věcí, které se na Internetu odehrají: děti, jež Internet svou pestrobarevností a komunikativností přitáhne více než cokoli jiného, jsou skupinou, která jej snadno ovládne a která disponuje vůbec ne nezanedbatelnou kupní silou, byť samozřejmě většinou přes peněženky svých rodičů. Podle odhadů jsou děti katalyzátorem nákupů ve výši 170 miliard dolarů ročně – jedná se o nákupy, které přímo ovlivňují, tj. říkají „chci toto a toto“, nikoli o průběžnou spotřebu (jídlo atd.), která by se realizovala tak jako tak.
Zatímco v USA už „dětské šílenství“ na Internetu začíná nabývat na síle, jinde prakticky nic takového nevidíme. Kupříkladu na českém Internetu neexistuje žádný solidní dětský web a objevují se pouze první, dosti nepodařené pokusy (Příkladem za všechny www.majaky.cz - web určený „pro děti“, ten ale vyžaduje zadání rodného čísla (!), které však není kontrolováno, takže tam stejně může zadat kdo chce co chce. Jeho ovládání dělá potíže ostřílenému interneťákovi – to, co považujete za odkazy, odkazy nejsou, a to, co jsou odkazy, jako odkazy vůbec nevypadá.). V USA má již dnes neomezený přístup k Internetu (s výjimkou blokování pornostránek) několik miliónů dětí a jsou zde pro ně stovky různých webů. Co je zajímavé: objevují se první úspěšné historie o tom, jak web znamenal rozhodující průlom pro prodej nějakého, jinde vůbec neinzerovaného produktu – děti jsou samozřejmě důvěřivější a bezprostřednější než dospělí, a mohou se proto projevit jako překvapivě razantní kupní síla. Reklamní peníze vrhané do „dětského Internetu“ jsou proto často označovány za to nejlepší, co může inzerent udělat, a hovoří se až o řád vyšší úspěšnosti těchto reklam (vzhledem k investicím do nich vložených) než například u televize. Vtip samozřejmě nespočívá v umístění typických reklam (bannerů), ale ve vytvoření zábavného obsahu (nejčastěji nějaká hra), která v sobě nese prvek propagace daného zboží. Tak snadná zmanipulovatelnost dětského zákazníka ovšem neunikla dohlížitelům nad reklamním trhem, kteří začínají stanovovat pravidla hry – v dubnu má být schválen zákon nazvaný „Child Online Privacy Protection“.
Které jsou dnešní nejúspěšnější weby zaměřené na děti? Podívejte se na candystand.com, chevroncars.com, freezone.com, rocketcash.com, mamamedia.com, headbonezone.com, bonus.com.