On prakticky egov totiž neexistuje. Neexistuje centrální místo, kam by občan šel, přihlásil se se svojí elektronickou občankou, a místo obíhání úřadů vše udělal hezky z domova tak, aby mu náležitosti, které požaduje, přistály v datové schránce.Na úřadech neexistuje centrální správa spisů, různé spisové služby jsou slepence několik let nastavovaných systémů. Kdo někdy pracoval s Czechpointem tak ví, jak je to archaické. Musí se přes centrální přihlášení, dostane se člověk do jejich prostředí, z toho se stáhne formulář pro 602 form filler, ten se musí vyplnit, podepsat, odeslat, a čekat na odpověď od serveru, který jí dodá v PDF. Opět, kdyby bylo nějaké centrální místo občana, přihlásil by se přes občanku, dal že chce výpis z rejstříku, a hned by dostal třeba i to PDF ke stažení. Zabralo by to maximálně pár vteřin, ne v lepším případě desítky minut na úřadech nebo poštách.A teď ještě přijde GDPR, které to zaseká ještě víc, protože než aby úřady a firmy jako i.cz a podobní obchodníci s deštěm nějak systém integrovali, tak se na jeho vývoj vykašlou a radši prodají DGPR ready addon za pár mega.