Company of Heroes: srovnání nejlepších grafických karet

Srovnání GeForce 8800 Ultra, 8800 GTX, 8800 GTS OC, a Radeon HD 2900 XT v Company of Heroes s čerstvým patchem pro DirectX 10.

S DirectX 10 přibyla celá řada efektů, jako jsou hladší přechody prolínajících se objektů – například oheň a dým je výrazně realističtější. Přesnější jsou i výpočty osvětlení scény, bodové zdroje světla vrhají stíny, objevil se i lépe vypadající terén s travnatým porostem.

Srovnání na Legit Reviews se zúčastnily karty XFX GeForce 8800 Ultra XXX Edition (výrobcem přetaktovaná Ultra se 675 MHz a 2,3GHz pamětmi, jedna z nejvýkonnějších karet vůbec), klasická XFX GeForce 8800 GTX (575 MHz jádro, 1,8 GHz RAM), BFG GeForce 8800 GTS OC2 (580 MHz jádro, 1,7 GHz paměti) – u ní je důležité zdůraznit, že jde o přetaktovanou kartu, u standardní 8800 GTS běží jádro na 500 MHz a frekvence pamětí je 1,6 GHz.

Testovací sestava se skládala ze základní desky Asus M2A-VM a Athlona 64 X2 5600+ se 2 GB PC2-8500 pamětí Corsair Dominator – nejde tedy o špičkovou sestavu, na testy grafických karet (zejména 8800 Ultra) je to podprůměr.

Radeon HD 2900 XT používal poslední Catalyst 7.5, Nvidia ForceWare 145.45 ze 31. května. U karet obou výrobců se používal obdobně kvalitní antialiasing dle doporučení výrobců – u Nvidie 8Q, u ATI 8× MSAA. S DirectX 10 patchem pro Company of Heroes se pro větší kvalitu zobrazování automaticky zapíná vertikální synchronizace, která se pro nezkreslené výsledky pro testování vypne spuštěním hry s parametrem „-novsync“. Nezapomínejte, že GeForce 8800 GTS v tomto testu není na základních taktech.

   

Při srovnání GeForce 8800 GTS na základních taktech a HD 2900 XT na výkonnější sestavě s Core 2 Duo E6600 už je na tom Radeon líp, ale vypadá to, že s antialiasingem u Radeona není všechno docela v pořádku. GeForce 8800 GTS se 320 MB paměti je taktéž přetaktovaná, 640MB verze je na základních taktech.

   

Z grafů je, na rozdíl od obrovských propadů v DirectX 10 demu Lost Planet, zřejmé, že se nový Radeon HD 2900 XT vedle GeForce 8800 GTS drží mnohem lépe. Ve srovnání s dražší GeForce 8800 GTX pochopitelně prohrává na plné čáře. A ještě jedna drobnost – v testech zveřejněných na PC Games Hardware to vypadá, že je na tom GeForce 8600 GTS v DirectX 10 podobně jako v DirectX 9 – oproti GeForce 8800 GTS dosahuje polovičního výkonu.

Co je horší, na zveřejněných testech z Call of Juarez, Lost Planet a Company of Heroes se zatím jen potvrzují obavy, že u her využívajících DirectX 10 dochází k velkému propadu výkonu a nastavení vyšších detailů se zapnutým antialiasingem degraduje grafické karty za patnáct tisíc na akcelerátor dobrý tak ke dvacetipalcovému LCD.

Server Game Almighty zveřejnil rozsáhlé srovnání kvality zobrazení z vestavěného dema pro měření výkonu, nalevo je vždy obrázek s DirectX 9, vpravo obrázek s DirectX 10. U DirectX 10 jsou zřejmě ještě nějaké problémy se zobrazením vody, na obrázcích z dema při pohledu na hladinu shora schází na hladině odraz oblohy. Jinak ale působí DirectX 10 realističtěji a dá se čekat, že až se s ním programátoři naučí pracovat, dočkáme se mnohem lepší grafiky.

   
   
   
  

Konkrétní srovnání nových efektů z prezentace společnosti Nvidia si můžete prohlédnout ještě na následujících obrázcích.

    
    
    
    

Zdroj: Legit Reviews, PC Games Hardware, Games Almighty, Nvidia

Diskuze (21) Další článek: Invex - Digitex 2007: základní informace

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,