Elektromobily | Čína | BYD

Čínské automobilky v Evropě posilují. BYD tu prodává už pět modelů a plánuje vlastní továrnu

Další čínská značka má velké plány zdomácnět v Evropě. Na řadě Evropských trhů BYD rozjelo prodeje se třemi modely. Dalším milníkem je výstavba vlastní továrny. Možná ji budeme mít za hranicemi.

Neustálé zdražování evropských značek hraje do karet čínskému importu. A jestli si myslíte, že jsou to pořád plastové plečky, které si zhýčkaný Evropan nekoupí, koukněte, jak se tady daří třeba MG.

Italský dealer DR Automobiles vozí čínská auta od roku 2006, zanedlouho sem zavítá Zeekr a čínský národní koncern Geely má podíl v nejedné evropské značce. A zvolna se do Evropy tlačí automobilka BYD, která zde rovnou hledá místo pro výrobní závod na osobní vozy (autobusy vyrábí v Maďarsku od roku 2016).

O plánu aktuálně jedná s francouzskou vládou, ale v hledáčku je také Španělsko a Německo. Velká Británie si kandidaturu překazila vystoupením z Evropské unie. V Německu by se sice nabízel odkup nevyužité továrny Fordu v Saarlouis, ale BYD si chce postavit vlastní továrnu na míru svým potřebám.

Současně s tím vedení pracuje na tvorbě statických plánů včetně posílení expanze na evropské trhy. Prvotní poznatky již má, protože už loni zde BYD začalo prodávat tři elektrické modely. Jedná se o crossover Atto 3, větší SUV Tang a reprezentativní sedan Han. Letos pokračuje hatchbackem Dolphin, jehož premiéra je naplánována na příští měsíc a v září se portfolio rozroste o sedan Seal.

Tyto modely jsou aktuálně prodávány v Německu, Francii, Velké Británii, Španělsku a Skandinávii.

Diskuze (34) Další článek: Ruské jednotky na Ukrajině používají íránské protitankové střely Dehlavieh

Témata článku: , , , ,