Zde se řeší hrozně složité problémy na které prostě není jednoduchá odpověď.
> Masovému nasazení autonomních vozů nebrání jen legislativa, ale i ostatní účastníci provozu. Taková technologie musí být připravena na kamiony, ostatní řidičem řízené vozy, motocykly a chodce. Dále infrastruktura, spolehlivost, cena. Je hezké, že pár vozů se bude někde krajově zkoušet, ale přechod všech se uskuteční až bude společenská shoda, což není. Já si řízení vozu ani mopedu vzít prostě nenechám a nebudu se nikomu omlouvat! Kdo usíná za volantem, doporučuji pauzy a čokoládu (60% kakaa a výš).
> U elektromobilů je problém v technologii ne pohonu, ale v bateriích. Jsou to jedovaté, těžké (malá hustota energie) články, jejichž napájení i výroba má k nějakým obnovitelným zdrojům či ekologii velmi daleko. Je nákladná a chudší části světa si vůbec nemohou něco takového dovolit. Navíc si jen představte tolik eAut v Číně, Indii, Jižní Americe a Africe. Kde budeme vyrábět a recyklovat tolik baterií, kde vezmeme vůbec materiál i energii pro jejich výrobu a energii pro napájení - myslí na to vůbec někdo (fosilní zdroje dnes musí suplovat nemožnost efektivně ukládat energii z obnovitelných zdrojů)? Dále, vozy mají dnes při běžných podmínkách dojezd kolem 300 km (500 s většími bateriemi a teoreticky), což stále na plné denní zatížení firem i jednotlivců nestačí (každý si nemůže pořídit 10 vozů a garáž náhradních baterií!!). Tvrdit o nějaké technologii, že již přišel její čas, když musí být statisícovými částkami dotována z peněz daňových poplatníků je ubohá lež. Pokrok se totiž také musí zaplatit, víte co nás čeká, že zase zdražení elektřiny, protože EU nastavila nesmyslné limity pro uhelné elektrárny a výsledek? Prý 20k duší ročně se ušetří (za celou EU), ale člověk nikdy nebude žít věčně a ty mld. ať to zní cynicky prostě za ty životy nestojí. Žádný život nemá neomezenou hodnotu, je jedinečný, ale ne nevyčíslitelný.
_
Poznámka: Video 1080p mi jede dobře, 200/20 (Mbit/s) linka.