České e-shopy mají žně. Na vydělané peníze ale často čekají

(Inzerce) V objednávkách na dobírku je často blokováno až 20 % objemu finančních toků e-shopu.

Proto stále více prodejců vyhledává novou službu expresní dobírky, se kterou mají peníze k dispozici rychleji.

Objednávky zboží na dobírku jsou v Česku daleko oblíbenější než v ostatních evropských státech. U provozovatelů e-shopů už ale ve vztahu k nim takové nadšení nepanuje. Nejenže s sebou dobírka nese riziko nepřevzetí zásilky, ale hlavně zpomaluje celý proces toku financí na účty prodejců. Ti se standardně ke svým výdělkům dostanou řádově mezi třemi až pěti dny podle dopravní společnosti, kterou si zvolí, nicméně ani dvoutýdenní lhůta, v případě doručení na Slovensko nebo jinam do zahraničí, není výjimkou.

Dobírka bez zbytečného čekání

Komplikace, se kterými se e-shopy potýkají, dobře znají logistické společnosti, které jsou partnery online obchodníků často od úplných počátků podnikání a poskytují jim kompletní fullfilment. Právě ty začaly reagovat na problém zpomalených finančních toků způsobených čekáním na peníze od dopravců a na trh uvedly nové služby, s expresní dobírkou například přišla společnost ComGate.

„Expresní dobírku, kdy klientům vyplácíme peníze z dobírek ze svého téměř obratem, už úspěšně testujeme u prvních českých a slovenských e-shopů,“ komentuje novou službu Ondřej Žák, manažer divize logistiky společnosti ComGate a dodává: „celý proces začíná ve chvíli, kdy zákazník online prodejce z rukou kurýra přebírá svůj balíček a zároveň mu zaplatí poplatek za dobírku. Hned následující pracovní den dostanou pracovníci informaci o tom, že byl balíček doručen a ihned odesílají peníze ze speciálního účtu klientovi, tedy e-shopu. Naše společnost peníze od dopravce obdrží až později.“

Finanční injekce, která přijde vhod

Může se zdát, že peníze uložené v dobírkách pro obchodníky nepředstavují žádné větší riziko. Při průměrné ceně dobírky u e-shopu 1000 Kč se částka v oběhu při tisícovce objednávek za měsíc ale vyšplhá až na jeden milion korun. V případě, že dopravce odešle výdělky e-shopu se zpožděním například jednoho týdne, operuje provozovatel e-shopu při plánování cashflow s nejistým čtvrt milionem korun. „Dobírky klientům vyplácíme ze svých zdrojů a pak čekáme, až nám je pošle dopravce. Princip fungování expresní dobírky se dá využít na všechny zásilky po celé Evropě. To je podle nás pro e-shopy ještě zajímavější, protože při dobírkách ze zahraničí trvá ještě daleko déle, než se peníze na účet online prodejce skutečně dostanou,“ komentuje situaci Ondřej Žák ze společnosti ComGate.

Nápor, který e-shopy zažívají před vánočními svátky, často neopadá ani po Štědrém dnu. Čas, kdy online obchodníci mohli zlepšit nastavení procesů a finančních toků, rozhodně nevypršel. Podpora e-shopů v otázkách skladování nebo expedice zboží je základ, se kterým klienti logistických společností počítají. „Ze zkušenosti víme, že musíme přijít s něčím navíc. Službu expresní dobírky tudíž nabízíme všem zákazníkům, pro které zboží i skladujeme. Základem našeho fungování je právě to, že na rozdíl od finančních institucí máme zboží prodejců u sebe a vidíme každou jednotlivou expedici,“ uzavírá Žák.

Další článek: YouTube zruší přímé nahrávání videa z webkamery

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,