Jako „killer aplikace“ se označují takové aplikace, které dokážou přimět k použití dané platformy. Pro virtuální realitu to dost možná bude hra Beat Saber od českého herního studia Hyperbolic Magnetism. V principu jednoduchá hra vyšla 1. května v předběžném přístupu na Steamu a stala se velkým hitem.
V principu se jedná o rytmickou hru, při které do rytmu hudby sekáte virtuálními světelnými meči do krabic valících se proti vám. Je to taková kombinace mobilní hry Fruit Ninja a konzolového hitu Guitar Hero. Vše se přitom odehrává ve virtuálním prostoru.
Hra využívá současných možností virtuální reality a přitom potlačuje veškeré nevýhody současných headsetů. Grafika nevyžaduje detailní rozlišení a samotné prostředí hry je docela tmavé, nebudou vás tedy trápit jinak viditelné rastry současných zobrazovačů. Využíván je pohyb hlavy, respektive těla, ale jinak jen přešlapujete na místě – kabel vedoucí z headsetu tedy nebude nijak vadit. A konečně – interakce probíhá pomocí ovladačů, které se ve virtuálním prostoru změní ve světelné meče.
Podívejte se na video:
Hra se krátce po svém uvedení stala nejlépe hodnocenou hrou na Steamu. Za týden se prodalo přes 50 tisíc kopií, což obzvlášť překvapí s ohledem na to, že jde o hru, kterou si bez HTC Vive nebo Oculus Rift nezahrajete. Navíc je nabízena teprve jako vývojová verze v předběžném přístupu.
Hra může přivést k virtuální realitě úplně nové skupiny hráčů. Už třeba proto, že se při hře aktivně hýbete a spálíte stejně kalorií jako při tenisu, což může vzbudit podobnou vlnu zájmu jako svého času pohybové hry pro Microsoft Kinect. Dalšími skupinami k oslovení jsou fanoušci moderní hudby, protože hudební stopa hry připravená Jaroslavem Beckem docela boduje i jako soundtrack na Spotify.