Google zaspamoval Českou republiku reklamní kampaní na webový prohlížeč Chrome. Microsoft si to nenechal líbit a odvětil méně nákladným projektem.
IE9 něco mění
Jan Sedlák: Reklama patří mezi ty věci, které jsou vnímány hodně subjektivně. Z tohoto důvodu jsme pojali toto černobíle trochu odlišně – méně textu a více obrázků. Podívejte se na obrázky, na Živě.cz naleznete videa a venku outdoorovou reklamu. Vše pak zhodnoťte v naší anketě.
Nebýt Googlu a jeho masivní kampaně na Chrome, Microsoft by nejspíš vůbec s žádnou reklamou na Internet Explorer 9 nevyrukoval. Odvetná kampaň sice nedostala takový obří rozpočet, do jisté míry však byla nutná. Podíl IE neustále klesá na úkor Chrome i v České republice a Softies si nemohou dovolit přihlížet tomu, jak Google svůj obrat ještě umocňuje mocnými marketingovými aktivitami. Modré éčko tak v omezené míře naleznete v televizi a na billboardech v Praze, něco se povaluje také po webu.
Kampaň na IE9 na mě nepůsobí tak „násilně“, jako ta od Googlu. Microsoft sympaticky na modrých podkladech říká, jak mění web navždy a k tomu dodává, že jejich prohlížeč je tak rychlý a bezpečný, jak chtěli sami uživatelé. Podobně jako u kampaně na Windows 7 jim tedy říká, že je to z veliké části vlastně jejich dílo, na což uživatelé mohou dobře slyšet. Logo IE je navíc mezi českými uživateli poměrně hodně zakořeněno a tato sympatická kampaň je může přinutit u této značky zůstat.
Naproti tomu Googlu se snaží sdělit, že jeho prohlížeč je rychlý. Než ale přečtu ty tuny textu, kterými mi to říká, nebo přetrpím textovou reklamu v televizi, usnu a vůbec si tento prohlížeč neasociuji s rychlostí. Spíše s čekáním.
Jasné sdělení
Jakub Čížek: Google dříve platil za toho, který jen velmi zřídka využíval tradiční formu reklamy. Zlomilo se to s loňským SuperBowlem, kdy internetový inovátor v herní přestávce odvysílal reklamu na svůj vyhledávač, a od té doby se tradiční reklamní kampaně objevují stále častěji. Kdo by to byl ještě před pár měsíci řekl, že Google v takové míře zaútočí i v České republice a ještě s reklamou na webový prohlížeč.
Nejsou to přitom ledajaké reklamy, ale spoty, které od diváka očekávají interakci, nutí ho přemýšlet a neservírují mu pasivní profláklá marketingová hesla. Vzpomeňte si třeba na vtipný životní příběh studenta v Paříži zformulovaný skrze našeptávač a hledané fráze.
Reklama na Chrome je postavená na rychlosti, což je docela úspěšná mantra Googlu. Reklama na Internet Explorer pak o sobě pouze tvrdí, že prohlížeč prostě „mění web“. Otázkou zlůstává, jak to vlastně dělá. Devítka web nemění, pouze dohání konkurenci. Microsoft sice přinutil konkurenci akcelerovat přes grafický čip – za to mu patří velký dík, ale na hesla o změně je ještě dost času, akceleraci totiž bude plně využívat až další generace webů. .
V Computeru každý měsíc najdete nejdůležitější informace ze světa počítačů, technologií a internetu. Dva důkladné srovnávací testy odhalí a ocení ty nejlepší produkty na trhu. Praktické tipy a triky vyřeší nejčastější problémy s počítači i telefony. Podrobné návody a tipy vám pomohou využít technologie v každodenním životě.
Časopis za nejvýhodnější cenu získáte na iKiosku. Můžete si vybrat mezi tištěnou a elektronickou verzí.
Doporučujeme také speciální vydání Nejlepší návody, tipy a aplikace pro mobily. Jak si s Androidem usnadnit život.