Černobíle: Reklamní kampaně Chrome a IE9

Google zaspamoval Českou republiku reklamní kampaní na webový prohlížeč Chrome. Microsoft si to nenechal líbit a odvětil méně nákladným projektem.

IE9 něco mění

Klepněte pro větší obrázekJan Sedlák: Reklama patří mezi ty věci, které jsou vnímány hodně subjektivně. Z tohoto důvodu jsme pojali toto černobíle trochu odlišně – méně textu a více obrázků. Podívejte se na obrázky, na Živě.cz naleznete videa a venku outdoorovou reklamu. Vše pak zhodnoťte v naší anketě.

Nebýt Googlu a jeho masivní kampaně na Chrome, Microsoft by nejspíš vůbec s žádnou reklamou na Internet Explorer 9 nevyrukoval. Odvetná kampaň sice nedostala takový obří rozpočet, do jisté míry však byla nutná. Podíl IE neustále klesá na úkor Chrome i v České republice a Softies si nemohou dovolit přihlížet tomu, jak Google svůj obrat ještě umocňuje mocnými marketingovými aktivitami. Modré éčko tak v omezené míře naleznete v televizi a na billboardech v Praze, něco se povaluje také po webu.

Kampaň na IE9 na mě nepůsobí tak „násilně“, jako ta od Googlu. Microsoft sympaticky na modrých podkladech říká, jak mění web navždy a k tomu dodává, že jejich prohlížeč je tak rychlý a bezpečný, jak chtěli sami uživatelé. Podobně jako u kampaně na Windows 7 jim tedy říká, že je to z veliké části vlastně jejich dílo, na což uživatelé mohou dobře slyšet. Logo IE je navíc mezi českými uživateli poměrně hodně zakořeněno a tato sympatická kampaň je může přinutit u této značky zůstat.

Naproti tomu Googlu se snaží sdělit, že jeho prohlížeč je rychlý. Než ale přečtu ty tuny textu, kterými mi to říká, nebo přetrpím textovou reklamu v televizi, usnu a vůbec si tento prohlížeč neasociuji s rychlostí. Spíše s čekáním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jasné sdělení

Klepněte pro větší obrázekJakub Čížek: Google dříve platil za toho, který jen velmi zřídka využíval tradiční formu reklamy. Zlomilo se to s loňským SuperBowlem, kdy internetový inovátor v herní přestávce odvysílal reklamu na svůj vyhledávač, a od té doby se tradiční reklamní kampaně objevují stále častěji. Kdo by to byl ještě před pár měsíci řekl, že Google v takové míře zaútočí i v České republice a ještě s reklamou na webový prohlížeč.

Nejsou to přitom ledajaké reklamy, ale spoty, které od diváka očekávají interakci, nutí ho přemýšlet a neservírují mu pasivní profláklá marketingová hesla. Vzpomeňte si třeba na vtipný životní příběh studenta v Paříži zformulovaný skrze našeptávač a hledané fráze.

Reklama na Chrome je postavená na rychlosti, což je docela úspěšná mantra Googlu. Reklama na Internet Explorer pak o sobě pouze tvrdí, že prohlížeč prostě „mění web“. Otázkou zlůstává, jak to vlastně dělá. Devítka web nemění, pouze dohání konkurenci. Microsoft sice přinutil konkurenci akcelerovat přes grafický čip – za to mu patří velký dík, ale na hesla o změně je ještě dost času, akceleraci totiž bude plně využívat až další generace webů. . 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Témata článku: Časopis Computer, Reklama, Černobíle, Mantra, Billboard

51 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Detailista 1. 9. 2011 15:53:15
    Na "skvělou" reklamní kampaň na Chrome jsem narazil na CSFD.cz, kdy jsem z...
  • _thegamer 1. 6. 2011 22:44:44
    Na reklamu na Google Chrome jsem náhodně narazil i na Disney Channel....
  • Poltergeist 1. 6. 2011 22:16:01
    Nemůžu vystát obě reklamní kampaně.
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 54

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?