Černobíle: Navigace samostatně, nebo v mobilu?

Diskuze čtenářů k článku

avatar
06. 11. 2010 20:39

V dnesni dobe je navigace uzitecna. Hlavne pro cesty do neznama.

Ale nedam dopustit na to mit aktualni informace o doprave zrovna v tem moment kdy jedu po treba silnici s nehodou. Poskytne mi toto Navigační krabička? Neposkytne. Proto pouzivat navigaci v mobilu.

Vyhody:

Mam nejaktualnejsi mapy.

Mam mam aktualni dopravni informace (hustota provozu, nehody atd.)

Mam navigaci stale ssebou.

Nevyhody:

Maly display (necha se resit volbou vhodneho mobilu).

Standardne jezdim se zaplou navigací i v mmistech kde to znam - jsem tedy informovan o aktualni dopravni situaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2016 16:30

V tom případě je ideální mít autorádio s navigací. Na display-i se ti zobrazuje kam máš jít a z radia zase posloucháš dění na silnici. Zase když máš chytřejší autoradio s androidem , tak jsou pak appky (resp navigace) které již obsahují i dění na silnici. Já tedy osobně mám tohle radio http://www.tonystore.cz/univerzalni-2din-autoradi... ... a když mám zaplou navigaci tak poslouchám i co se děje, kde jsou policisté a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 11. 2010 09:22

ikdyž mám Desire s Androidem na který lze sehnat i nějakou tu navigaci, tak jsem si nedávno koupil přenosnýho TomToma. Uznávám že důvodem byla hlavně tristní zkušenost se Sygicem (cca rok 09) v Nokii, kde navigace hlásila že mám jet na křižovatce rovně (přitom "křižovatkou" se myslelo napojení polní cesty) a na sjezdu z hlavní silnice na vedlejší pro jistotu nenahlásila vůbec nic. Takže jsem přejel a navigace urputně mlčela. Vrcholem byla situace kdy v Rakousku u Neusiedleru u kruhového objezdu Sygic hlási "na kruhovém objezdu doprava", za kruháčem asi 100 m "pokud je to možné otočte se", po otočení a před tím kruháčem "na kruhovém objezdu 4tý výjezd" čili ten samý co jsem před tím blbě sjel. Uznávám že s trochou nadhledu se s tím dalo navigovat, ikdyž má frustrace často byla navrcholu. To se mi zatím s Tomtomem nestalo, ikdyž i tam mě štve spousta věcí, např. nepřesný dotykový display kdy se mi opakovaně (i po kalibraci) stává že vybírám města/ulice která sou nad/pod tím co chci. Navíc scrollování mapou, zvětšování, atd. je prostě oproti google mapám na androidu tragédie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 18:14

Jedině klasická navigace a to do každého auta .Máme víc aut a v každém je tomtom, navigaci v telefonu používáme mimo auto, na to je výborná, třeba v Řecku, Španělsku, Itálii to nemá chybu, Nokia zdarma funguje dobře ( do výborně jí chybí doost). Na kola jedině Garmin, voděodolný a mapy TOP CZ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 17:29

Osobně to vidím někde mezi těmito dvěma pohledy, a zastávám názor, že je dobré mít jak klasickou autonavigaci, tak mobil s GPS (tedy skoro každý druhý dnes).

Mobil ano, v některých situacích navigaci nahradí, dokonce i předčí. Ale v autě je prostě lepší mít ten přístroj oddělený. Ať už z důvodu půjčování, vybíjení, atd... Navíc ten navigační software není zdarma, a jeho cena je prakticky rovna ceně levných navigací, které vás odnavigují stejně kvalitně (vyjma té online databáze).

Sám používám v autě TomTom, jelikož je prostě vždy v autě a při ruce. Navíc ovládání mi přijde komfortnější než u mobilu. Když si někdo auto půjčí, má k dispozici taky navigaci. Nehledě na to, že když kolega třeba někam jede, a nezná to tam, prostě mu TomToma půjčím. Výdrž bych jako výhodu neuváděl, protože v autě je navigace vždy při navigování neustále napájena. Naopak možnost offline databází a map je podle mě příjemná, protože ono on-line je sice hezké, ale co když není datové pokrytí, nebo je datová síť přetížená? Pak dojedete leda... Jediné co bych uvítal je v autě citlivější kapacitní displej, jelikož v autě opravdu není třeba rezistivního, narozdíl od mobilu, kde by se v určitých situacích hodil.

Mobil pro "navigaci" mám též, ale tam si vystačím s Google Maps popř. dalšími aplikacemi pracujícími s polohou. Typicky s PubTran, pro vyhledání MHD spoje z místa kde stojím, atd. Google Maps pak na hledání třeba nejbližší kavárny, popř. dalších věcí. A pak občas se Google Maps hodí pro pěší navigaci. Pokud vím, nebude trvat dlouho, a bude v nich povolena i online navigace, trakě se v případě njedostupnosti samostatné navigace odnaviguji pomocí Google Maps - což v podstatě lze již dnes, jen váš mapy nepovedou ve "3D" pohledu mapou s hlasovými pokyny.

Oba jsou to užiteční pomocníci. Pokud však jde člověku čistě o navigaci, je levnější dedikovaný přístroj. Je to jednoduché. telefon s nějakým OS kde lze navigaci instalovat stojí +- 7 000 (levnější modely, nikoli high-end). Software + mapy pak cca 2 500, a kvalitní držák vč. nabíjení tak 1200. Tj. v souhrnu zhruba 10 700 (záleží na volbě telefonu, popř. software). Když však kouknu na ceny navigací tomtom (sunnysoft), zjistím, že základní navigace stojí 3 000, lepší pak 3 500 (bez vymožeností jako DO... Ale vše pro navigaci mají). A to je vlastně vše co si potřebuji koupit. Všechno potřebné uživatel dostane, vč. nabíječky a držáku. Když si k tomu koupí nějaký obyčejnější mobil za 3 000, jsme na ceně 6 500 a to máme i navigaci i mobil. Což je zcela zásadní rozdíl, pokud chce uživatel jen dovést pohodlně z místa A do místa B, přičemž navigace se bude uživateli ovládat komfortněji.

Jinak samozřejmě nejlepší je, jak už jsem zmínil mít obě možnosti, každou pro něco trochu jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 14:21

SPIS CB: Navigace (pro prizdisrace) anebo bez navigace uplne ? v CR pouziva navigaci jen zhuleny teenager anebo posuk co machruje za ma navigaci, me staci papirova mapa za par korun ktere nepotrebuje nikdy dobit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 17:33

No jak chceš. My jsme holt zhýčkaní technologií, a zatímco ty budeš hledat kudy tudy, mi už tam dojedeme, jelikož nás tam navigace dovede.

A nedej bože, až tě někde potká uzavírka a ty budeš hledat kudy to objet. Navigace opět pomůže.

Samozřejmě se nelze spoléhat jen na navigaci. Ale na komplikovaných křižovatkách (a) ve městěch je navigace silná zbraň, pokud nejste místní. Můj otec také jezdil bez navigace, a kolikrát minul sjezd, odbočku, či něco takového. A trasu musel plánovat předem. Jednou jsem mu půjčil navigaci, a od té doby bez ní nevyjede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 18:00

Máte recht! Manželce jsem zrušil automatickou pračku, pořídil valchu a právě koupenou myčku jsem vrátil prodejci! Jo a nevíte o nějakém koni? Rád bych jej vyměnil za auto.

Když naši předci dokázali přežít bez všelijakých vymožeností, tak my to přece zvládnem taky, no ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 19:41

Není to pravda. Pochopitelně nepotřebuji navigaci abych se dostal z Domažlic do Plzně, to opravdu ne. Ale třeba v pražském provozu s uzavírkami bych byl bez ní mrtvý. Bez navigace jednou špatně odbočíš a máš před sebou 20 km bloudění sídlišti a předměstími. S navigací tě to vrátí na trasu bez nervů. Ale ty o tohle stejně nestojíš, co? Ty máš svoji pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 21:37

tak to bych spis cekal ze do rite v praze zajedu (anejen v praze) prave diky navigaci a ty uzavirky - a u nas v Ceske R aby se neco dostalo vcas do eteru ? v navigaci ? ta vas tuplem povede presne tam co je uzavirka ! a jednou jsme jeli a ten vul si zapnul navigaci a najednou

Odbocte doprava po 150 metrech! velka siroka silnece (skoro dalnice) a tam vpravo jen pesinka !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 13:03

Ja osobne pouzivam navigaci od Nokie a jsem s ni maximalne spkojeny. Navigovat potrebuju tak jednou mesicne na nejaky vylet nebo obcas v nejakem meste na presnou adresu a jeste mne ani jednou nezklamala. Mel jsem ji v Nokii E71 a ted v N97 a musim rict, ze ani velikost displeje u E71 nebyla na obtiz, protoze pri navigovani mi stacilo poslouchat hlasove pokyny a na mapu jsem se vubec divat nemusel. A jeste k tomu vsemu je uplne zadarmo, to se mi na ni asi libi nejvic, protoze jinak bych si navigaci urcite nekupoval. Vim, ze nekdo muzete argumentovat tim, ze ty telefony taky neco staly, ale ty telefony bych si koupil aji kdyby tu navigaci nemely....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 11:40

Tak tentokrát je to jednoduché. Pan Kuruc, který měl obhajovat navigaci v mobilu je zcela mimo. Navigace není to, když se po pařbě probudím v neznámém městě v parku a chci vědět kudy na nádraží. Dedikované přístroje mají a chvíli ještě budou mít navrch. Pan Kos hlavní body toho, proč tomu tak je, vystihl přesně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 04. 11. 2010 23:24

Tak - je lepší, když se v tom neznámém parku a městě probudíte s tím, že máte doma v garáži v autě PND, nebo když máte mobil s toutéž navigační aplikací v kapse?

Z toho mobilu navíc snadno napíšete kámošům, co vás večer v tom parku nechali, že jste tam a tam, ať se slitují a vyzvednou vás

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 11:08

Mať navigáciu v mobile je rozhodne prínosom. Veľmi fajn je aj použitie digitálneho kompasu a google maps, čo sa dá tiež super využiť napríklad peši.

Navigácia v telefóne do auta nie je to najlepšie riešenie. Ja by som vo svojom ďalšom aute rád privítal navigáciu v palubnej doske, ale nie zastrčenú dole v strede, ale vyskakovateľnú hore (má to mnoho áut, napríklad Giulietta). K tomu by to malo ešte akceptovať jednoduché hlasové povely pre navigovanie a bolo by to super. Nedávno aj na zive.sk recenzovali navigovanie hlasom aj v škodovke. Do pár rokov sa môže táto fičúrka kvalitne rozšíriť aj medzi cenovo dostupnejšie autá strednej a nižšej strednej triedy.

Samozrejme aktualizácia máp by mohla prebiehať cez SD karty alebo cez mobilné internetové pripojenie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 12:20

Některé navigace zvládají i složitější navigační povely. Nedávno jsem měl půjčený Multivan se zabudouvanou navigací RNS510 a dala se ovládat dokonce v češtině. Takže stačilo stisknout tlačítko na volantu a říct "Navigovat na Vinohradská 17, Praha přes Příbram" a navigace poslechla. Dokonce mě překvapila úspěšnost, po dvou dnech "zvykání" jsem již byl skoro na 100% úspěšnosti. A umělo to více věcí, jako třeba ladění rádia, když jsem viděl reklamu na rádio, stačilo říct "frekvence stošestcelýchjedna" a naladilo to hned. Povely typu "Čas příjezdu?", "Uzavírka za 500 metrů" to zvládá taky, atd.

Takže hlasově to již jde, nicméně ceny zabudovaných navigací jsou příšerný...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 16:45

Ceny sú síce dosť vysoké, ale je to zvládnuteľné. Ak už niekto dá do auta kožu či xenóny, tak sa zvládne aj tá navigácia.

Hlasové povely nemám rád a v telefóne som ich nikdy nepoužíval, ale ich použitie v aute je doslova perfektné. Keď sedím v aute a chcem niekomu zavolať, tak len stlačím tlačidlo na volante, vyslovím hlasový povel a volám. Je to super (a to mám nižšiu strednú triedu). Presne takto fungovalo hlasové ovládanie navigácie recenzované na zive.sk (teda presne ako popisuješ). Vo vozidle je to veľmi vhodné pre rýchlosť a bezpečnosť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 10:10

Myslím, že takhle by šlo ale odsoudit jakékoliv multi-zařízení. Pro člověka zvyklého poslouchat hudbu na vysoké úrovni také nenadchne zabudovaný mp3 přehrávač v telefonu a vezme raději specializované zařízení. Takže kupovat si telefon s tím, že ho budu používat každý den jako navigaci je asi nesmysl a je lepší koupit si přístroj na to určený. Na druhou stranu, pro člověka (a těch bude naprostá většina), který potřebuje párkrát za měsíc odnavigovat výlet na nějaký zámek a jednou za rok do Chorvatska, tak je investice do samostatné navigace zbytečná. Takže bych se nejdříve ptal, kdo daný přístroj (a jak) bude používat, než bych obě řešení odsoudil jako nevhodné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 11:34

Přesně tak. Jedním z důvodů, proč jsem si koupil N5800 byla navigace, kterou potřebuji pouze sporadicky a jednou ročně při cestě na dovolenou. Vloni jsem si myslel, že najít svůj hotel v Budapešti bude sranda. Nebyla. Zasekl jsem se a to pořádně. S pokorou jsem zapnul navigaci, Nokča se zamyslela, vyvedla mě ze spleti jednosměrek, v kterých jsem se ztratil a během pár minut jsem přistál před hotelem.

Chápu, že pro řidiče z povolání, zásilkové služby, požárníky, záchranáře apod. je externí navigace lepší. Ovšem pro příležitostnou navigaci je ta v mobilu ideální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 10:06

ja pre navigaciu pouzivam Mio A701 co je vlastne tiez telefon, ale ako telefon ho nepouzivam skoro 2 roky, stalo sa z toho klasicke PDA v ktorom mam nahranu navigaciu ktora mi maximalne vyhovuje(IGO8)

ako telefon pouzivam uplne obyc samsung ktory som si nevyberal podla toho co vie(potrebujem len volat a precitat sms a to zvlada dnes kazdy telefon) ale podla toho ze ma hrubku 10mm

na mp3, elektornicke knihy, hry ... mam ipod touch 2G

musim povedat ze tato kombinacia je perfektna, nemam problem telefonovat a zaroven mat zapnutu navigaciu, popritom priatelka moze pozerat film na ipode(alebo hrat hru)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 09:44

Navigace s aktualizacemi na celý život?

Když jsem to naposledy viděl někde napsané, byla u toho hvězdička a poznámka Životnost navigace pět let. A v dalších detailech bylo dohledatelné, že je zdarma dvacet aktualizací a má se aktualizovat jednou za tři měsíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 09:31

Fakt zalezi na preferenci. Ridic, ktery potrebuje navigaci nekolikrat tydne, si koupi PNA. Kdo potrebuje navigavi obcas, tak mu staci ta v telefonu. Ja ji taky potrebuju jen namatkove a tam je proste mobil lepsi.

Co se tyce zahrivani telefonu za sklem to je problem. Kdyz je ale vedro tak mam zaplou klimu a komu jde v aute aby to fooukalo na sklo, nohy i stred zaroven tak ma vyreseno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 15:29

Klima nema ist na nohy a stred. Ma ist prave na sklo a do vrchu, pretoze ako kazdy vie, tak studeny vzduch pada dolu, teda telefon je chladeny ;) A mimotoho, tie obycajne GPSky asi nie su vyrabane inac ako telefony, takze sa takisto budu zahrievat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Nemáte pravdu Mám zkušenost jak z navigaci v MT tak s PNA - telefon se v létě po cca 30 minutách jízdy přestane nabíjet, protože se přehřívá. Ale není to od nabíjení - stačí spustit navigaci a telefon se začne hřát. U PNA jsem toto nikdy nezaznamenal ani po 18 hodinách jizdy - tedy že by se nějak výrazněji zahřívala. Takže já jsem pro PNA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 01. 2011 10:07

Môj iPhone som vyskúšal na viac ako 1000km navigovania v kuse (v lete v smere na juh, takže slnko v podstate stále svietilo na telefón) a neprestal sa ani prehrievať ani nabíjať, takže to, že nejaký telefón od výrobcu chladničiek nevydrží navigovať bez problémov viac ako pol hodinu nie je žiadny dôkaz o tom, že nemám pravdu. Je potrebné si kúpiť kvalitný smartphone nie nejaké napodobeniny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 07:48

Trochu odbočím od navigave k mapám, ale v Nokii mám mapy, bohužel bez plnohodnotné navigace, je drahá, ale mám k tomu externí GPS, navigovat se umím vcelku dobře sám. Externí GPS všude nenosím, ale ty mapy si nemohu vynachválit, jsou prostě vždy po ruce. Takže z tohohle pohledu jsem pro navigaci v mobilu. Kolikrát je člověk zavlečen mimo známé území, jde někam poprvé a po ruce má jen ten mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 07:23

Mam navigaciu v nokii s ktorou som ked idem autom viacmenej spokojny. No napriek tomu rozmyslam ze si kupim samostatnu navigaciu na turistiku, hlavne kvoli podstatne vyssej vydrzi a hlavne vodotesnosti. Kedysi som mal jednoducheho garmina bez map a nebal som sa ho vytiahnut aj v silnom dazdi co sa o telefone povedat neda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 07:14

Souhlasim s panem Kurucem. Samostatna navigace je jenom jiny zpusob, jak rici, ze tu navigaci nebudete mit po ruce ve chvili, kdy ji potrebujete. Zazil jsem si to mnohokrat s PDA a to i na trasach, ktere dobre znam (jedete, jedete, a nahle uzavirka/demonstrace lidi a jste ztraceni).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 08:39

To mi připomnělo: Kroužek na klíče je vynález, který umožňuje ztratit všechny klíče najednou.

A můj názor? Ještě jsem GPS nikdy nepotřeboval - tak je mi jedno, jakou používají ostatní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 09:23

No dokud clovek neco nema (nebo nezacne pouzivat), tak to nepotrebuje, ale jen co to zkusi, tak nechape, jak bez toho mohl zit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 04:46

Nedá se korektně srovnávat která navigace je výhodnější. Každý má jiné nároky a požadavky. Já vlastním všechny 3 typy navigace. Pevnou v autě, PNA a PDA. Nejčastěji a nejraději používám PNA. Hlavně proto, že je u ní možnost jednoduché aktualizace MapShare (TomTom), naprosto triviální vkládání BZ, různá upozornění, atd. Zkrátka je pro mě uživatelsky nejpříjemnější.

V PDA mám také TT, ale tady už je to poněkud složitější. Ne nemožné, ale složitější. PDA používám v případech, kdy se pohybuji mimo své auto.

A v autě mám v rádiu IGO, které je na tom v těchto ohledech nejhůře. Navíc mě naprosto nevyhovuje odvracet zrak za jízdy ze silnice někam vpravo dolu na středový panel, abych se mohl podívat na mapu.

Takže u mě to vyhrává PNA. Ale jak jsem psal. Každý má jiné nároky a požadavky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 01:40

Jakmile jsem si pořídil iPhone, tak jsem okamžitě zakoupil v AppStore SW a mapy od Navigonu a Car Kit od TomToma a musím říct, že vynikající investice. iPhone samozřejmě nosím stále u sebe, takže jakmile sednu do auta, tak vím, že mám GPS stále u sebe. Nehledě na to, že když se v Praze potřebuju dostat někam pěšky, tak si s tím iPhone samozřejmě taky poradí, v režimu pro chodce.

Dříve jsem jel asi tři roky na samostatné krabičce, tak mohu tedy porovnávat. Doma máme tři auta a někdy se stalo, že navigaci potřebovali dva lidi naráz. Krabička byla jen jedna. Tahle starost teď odpadla, protože si svojí nosím stále v kapse... Toť moje zkušenost. Já volím jednoznačně v mobilu. Kombinace s rychlým iPhonem, se skvělým displayem a pravidelně čtvrtletně aktualizovanými mapami, nemám jedinou výtku :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 01:45

to umí I jiná zařízení..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 07:14

On prece netvrdi,ze neumi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 07:09

musim suhlasit, ze clovek ma mobil stale so sebou, aj ked osobne sa mi moc nechce investovat do drziaka a a cestovnej nabijacky na iphone(a uz duplom nie do tej od TT)... najvacsi problem vidim pri mobile stale s tym, ze jednak musite byt vzdy na nabijacke, par krat sa mi uz na roznych mobiloch stalo, ze sa mobil nabijal, von 30 stupnov a za pol hodky sa vypol(kvoli prehriatiu)... toto je take jedine minus co vidim(mobil nebol stavany na to, ze sa bude vypekat na palubnej doske na slnku)... ked sa toto optimalizuje, myslim, ze mobil nahradi navigacie, aj ked samozrejme je to o zvyku :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 14:47

Já jsem zprvu také váhal nad tím držákem od TomTomu. Ta cena není nejnižší, ale nakonec jsem si udělal před Vánocemi radost a nezalitoval jsem ani chvíli. Tehdy mě přesvědčilo právě i to nabíjení, které má v sobě držák zabudované a silnější GPS, který zajišťuje, že se iPhone neztratí ani v hustě a vysoce zabydlené oblasti, např. v centru Prahy.

Mimochodem v létě jsem s tím absolvoval cestu autem až na jih Španělska. Do Navigonu jsem zadal, že chci aby mě přes Francii a Španělsko vedla navigace mimo placené úseky a vše bez problémů. Jenom na mýtném jsem ušetřil za cestu tam i zpět asi 200 eur, a tak se mi vlastně zaplatil celý držák i s Navigonem, když to přeženu trochu. Takže kdo si chce pořídit držák, určitě se vyplatí ten od TomTomu vzít v potaz, protože je opravdu vynikající. Navíc má v sobě zabudované i HF. Tu cenu jsem si tedy časem odůvodnil díky těmto vlastnostem.

A pro ostatní: samozřejmě, že vím, že to zvládají i jiné telefony a ne jenom iPhone, ale já mám zkušenosti jen s iPhonem, tak nebudu psát, jak to zvládají i jiné. Od toho jsou tu jiní, kteří se mohou podělit o své zkušenosti, právě třeba s HTC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 00:24

Používám na navigaci PDA komunikátor (momentálně HTC HD2) a musím říct, že se vyrovná jakékoliv samostatné "krabičce" a v mnoha ohledech je i předčí. Obrovský citlivý 4.3" displej je krásně čitelný i na přímém slunci a ač je lesklý, tak žádné odlesky nehází. A hlavně PDA mám stále u sebe což o samostatné krabičce s navigací rozhodně neplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 00:40

Problém je, že HD2 stál při uvedení 14t Kč, k tomu další 2t Kč za navigační software a 1t Kč za držák s nabíječkou. A jsme na 17t Kč za "telefonní navigaci". Dedikovaná krabička se dá přitom koupit za 4t Kč a běžný telefon za 3t Kč, takže ani ne poloviční investice.. Navíc krabičku je snadné někomu půjčit, telefon ne.

Také mám navigace v HD2, ale nemá to (obecně) jen výhody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 01:43

No jo, ale zase je potřeba brát to, že ten lepší mobil zasstoupí mnohá další zařízení. Mp3 přehrávač, přístupový bod k internetu, flash disk, s tv výstupem I základní přehrávač videa, fotoaparát s celkem slušnou optikou, navigace, telefon, fm rádio případně fm vysílač, svítilna, atd.. Představte si, že by to někdo chtěl využívat jako jednoucelova zařízení.. Základní mobil z toho polovinu neumí vůbec, nebo to zvládá silně pod průměrem. Nakonec vás to buď vyjde levněji či podobně,ale máte to jen v jedné krabičce. Proto ušetříte I na saku s velkými kapsami..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 09:11

Jednoúčelová zařízení mají násobně delší životnost než ten "lepší" mobil, zvládají své funkce výrazně lépe než ten "lepší" mobil a stojí zlomek ceny než ten "lepší" mobil. Takže mobil, který tohle všechno umí - proč ne, nouzově se to použít dá, ale platit šílené peníze za "vše v jednom" (a nic z toho kvalitního a ergonomického), to by mě nebavilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 12:00

Ovsem ted je otazka, jaka zarizeni porovnavame. Muzu mit Nokiu se vsim jmenovanym za 5k ci iphone/htc za 15+navigace+drzak+nabijeni. Mohu mit samostatnou navigaci za 3k nebo klidne i za 11k. Kazdy at si spocita a vyzkousi to co potrebuje a na co ma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2010 15:10

Ok zoberme si iPhone 4 ktory stoji 500+eur a 90eur navigacia.

1. Napr. Navigon uplna parada (aj na 3G iPhone), chip je celkom v pohode. Samotny soft uplne rovnaky ako na Navigon strojoch. Doma mam Mio za nejakych 200 eur a ta navigacia v iPhone je o moc lepsia. Teda ak aspon taku navigaciu ako ma iPhone tak zaplatim cca 250+eur (bonus k iPhonu je ze si mozem kupit akukolvek navigaciu a kedykolvek ju zmenit za inu napr. Garmin, Mio atd.).

2. Fotak 5MPx celkom slusny. Samozrejme to nebudem porovnavat so zrkadlovkou, ale mat schopny fotak po ruke sa vzdy zide, lebo nosit zo sebou lepsi fotak sa stale neda.

3. Prehravac videa a hudby. iPhone je v podstate iPod s telefonom, takze to je 1:1. Dobry audio video prehravac stoji cca 200+ eur

4. Pristup na internet. Existuje na to nejake zariadenie? Mozno nejaky maly tablet, ktory ak nestoji tak 300+ eur tak sa to vobec neda porovnavat, pretoze to bude nejaky cinsky brak.

5. Herna konzola. Tak napr. Sony PSP, ktore sa da kupit tak za 200eur (vymyslam si), velmi zrovnatelne s iPhonom ak nie horsie.

6. OS v telefone. Ktory LACNY telefon ma tak kvalitny OS a aplikacie ako je iOS? Ziadny. Zase by sme museli ist aspon na tych 250+ eur za telefon s Androidom.

7. Prenosny disk, nie je to sice ohromna kapacita, ale nejakych 20GB mat po ruke sa zide.

8. Praca a konektivita s Apple pocitacom oproti vsetkym tym samostatnym zariadeniami so somostatnymi SW rieseniami k nim? Ta pohoda iPhonu je proste k nezaplateniu.

Kde sme ked to spocitam?

900 eur za tie vsetky veci? Nepocitam fotak.

Kto mi vymenuje aj s cenami tychto 7-8 samostatnych zariadeni, tak aby dokopy boli lacnejsie a v kazdej z vlastonsi lepsie ako iPhone 4, tak mu budem hovorit Pan a hlboko sa ospravedlnim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 07:30

Mám Garmin 760 T Lifetime a stálo to před asi 3 roky nějak kolem 11 tisíc. Přesně si to už nepamatuji, ale bylo to zhruba v této výši. Takže zas takový rozdíl to není. A telefon mám také, takže sečtu-li ceny, jsem na zmíněné HD2 s navigací.

Ještě k navigacím. Pokud nejsou zabudované, tak se kradou. A tak když vystupuji z auta, tak beru klíče, doklady, telefon a tu navigaci. A navigace je z vyjmenovaných největší. Takže pokud nemám navigaci v autě zabudovanou, tak i z tohoto důvodu hlasuji pro navigaci v mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 11:51

k tomu "nekradení zabudovaných navigací"... budete se možná divit... ale už mockrát jsme v servise dávali nové zabudované navigace po vykradení... převážně z vozů superb, na kterých se ještě často kradou světlomety (xenon) samozřejmě šlo o pojištěná auta, většina lidí co to pojištěný nemá díru nechá "zadělat" a se zabudovanou navigací končí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 18:56

No, nedivím se. Je možné všechno. Už jen to, že někdo kvůli prázdné igelitce ležící na sedačce dokáže rozbít okno, a to jen kvůli tomu, aby se přesvědčil, že skutečně prázdná je, to potvrzuje.

Je to smutné, bohužel to je realita této doby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 09:07

Vidíte, a já používám v autě 7" MIO V725 (a to bych tedy jako telefon používat nechtěl), předtím jsem měl 4,3" MIO C720, ale tohle je tedy lepší. Navíc jak tady někdo poznamenal - nechat smažit telefon několik hodin na slunci není moc dobrý nápad. No a GPS v mobilu mám, takže v případě potřeby poslouží. A jak bylo uvedeno v článku "pokud máte v mobilu datový tarif" - což běžný řidič (jako třeba já) mít nemusí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 12:05

Proboha, vzdyt ta vase navigace ma v podstate stejne vnitrnosti jako bezny mobil! Dobre, chybi ji nejaky ten komunikacni modul, ale byvaji tam podobne procesory, zakladovky, pameti ci baterie.

Ja kdybych byl profesionalni ridic (kamionak, spedice...), tak bych asi dal prednost samotne navigaci, ale jako obycejnej bilej cernoch je to vyhozeni penez.

Jo a u levnych navigaci je treba pocitat s placenim updatu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor