BSA opět posílá výhrůžné dopisy „pirátům“

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 55

Názory k článku

03. 12. 2010 21:52

Zkuste Linux Ubuntu a vykašlete se na Microsoft i BSA s jejich nechutnýma praktikama. Mám 4 počítače a na všech Linux. Zatímco Visty a sedmičky se stále hůř ovládají, Ubuntu je víc a víc user friendly. Nemusíte se bát virů a počítač je rychlejší, připojení na internet také (i se stejným železem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 12. 2010 10:10

David Polesný>Má jasně stanovený cíl - snažit se vymýtit nelegální software.To není pravda, jejich cíl je donutit lidi koupit si licence, nikoliv vymýtit nelegální software - to je rozdíl! Všechny jejich kroky k tomu směřují, mnohokrát na to bylo poukazováno. Stačí se podívat na jejich web...David Polesný>Hraje hodně na svědomí a zastrašování, nic jiného jí ostatně nezbývá.To také není pravda - takhle se v slušných krajích rozhodně chovat nemůže! Zastrašování je věc, která patří k soudu.David Polesný>Nicméně pokud vám dorazí takový dopis od BSA, můžete se zachovat stejně, ale jestli máte ve firmě nelegální software, tak se ve vás možná probudí špatné svědomí a pořídíte si legální kopie. A to je stěžejní smysl této kampaně. To také není pravda, protože dopis obsahuje velice zavádějící formulace typu "BSA proti zaregistrovaným firmám nepodnikne od dvou měsíců žádné kroky". Jaké kroky může podniknout? Žádné - taková formulace tam nemá co dělat! Typický případ matení a zastrašování. Celý ten dopis je napsaný tak, aby se neznalý člověk nejlépe sám udal (zaregistroval).>Ale zkuste se vžít do jejich situace a jiné možnosti moc nemáte.To ne, protože oni pracují za peníze firem, které prodávají licence. A bezpochyby jsou dobře placeni, jinak by to nedělali. Nijak to ovšem neospravedlňuje jejich pochybné praktiky na hranici zákona - a ani nemůže, protože to by byl opravdový průšvih!>Každopádně stojím za legálním softwarem ve firmách.O tom žádná, to ale není cíl BSA, viz výše.Jakub Čížek>Ale no tak čtenáři, zbytečně to prožíváte a připomínáte deset let staré kauzy (Mironet aj.).Jenže ta kauza (není jediná) krásně dokazuje, jaký vztah má BSA k právnímu řádu. Žádný - nezajímá je, jde jim jen o prodané licence. Když si někdo hraje na morálku a poctivost, měl by se tak především chovat sám. Oni na to kašlou, jejich morální profil je nezajímá, nezajímají je vlastní pochybné praktiky. Placeni jsou za to, že zastrašují lidi podáváním zkreslených informací. To je jejich cíl a jejich práce - právo nebo morálka jsou jim ukradené.Jakub Čížek>BSA je především (a vlastně pouze) agresivní marketingová/PR kampaň, žádné zastoupení zde tedy mít nemusí – takovou činnost může provozovat kdokoliv z vás jako živnostník.To je jistě pravda, ale nesmí se pak pohybovat na hranici zákona, viz zastrašování v dopise.Libor Foltýnek>Pokud podnikám a mám legálně nakoupený software v hodnotě desítek tisíc, tak mě samozřejmě bude štvát, když konkurence s nelegálním softem může nasadit nižší ceny, když neměla tyto výdaje.Neblázni Libore, to budeš udávat veškerou svou konkurenci? Je jejich nižší cena důvod k tomu si myslet, že mají nelegální software? Jak zjistíš, že mají nižší cenu kvůli nelegálnímu softwaru? Není to náhodou tvoje závist a touha po pomstě?Libor Foltýnek>Jasně, udat někoho nepravdivě je špatné, ale zas tak bych to "bonzování" za neetické nepovažoval. Ne v případě, že je pravdivé.Za války se těmhle lidem říkalo kolaboranti a po válce se stříleli. Začíná to tím, že "bonzování není neetické v případě, že je pravdivé". Přeber si to jak chceš...>BSA aspoň nabízí možnost to v klidu urovnat - bylo by snad lepší poslat přímo Policii, která by si moc servítky brát nemusela?Jak "urovnat"? Co "urovnat"? Copak oni na to mají licenci nebo zákonný status? Urovnat to můžeš přijít i ke mně, já mám alespoň sídlo v ČR. Bude to mí stejnou právní váhu. Mimochodem kam chceš posílat policii, na tu svoji konkurenci? Proč proboha? Budeš posílat policii na všechny, o kterých budeš mít podezření? To je přece blbost, že jo. I kdyby, tak právní řád má nástroje, jak toto řešit, a BSA tam nepatří. BSA je jen a pouze zájmová (česky lobbistická) organizace sdružující výrobce softwaru, nic víc. Něco jako odbory softwarových milionářů :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 12. 2010 14:25

2 Visual Buzik >
Bohuzel nemas pravdu, autorsky zakon ma ve vsech zemich evropy i v USA jedinou vyjimku, kde presumce neviny neplati, tzn. ty kdyz chces pouzivat nejaky SW, musis byt schopen dolozit jeho legalni nabyti (=faktura), jakmile nic takovyho nemas, nepouzivas ten SW legalne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 23:51

Co vám může BSA? Mno přece políbit p**el a dát pokoj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 23:15

Lze dopis od BSA považovat za nevyžádanou obchodní zprávu a dát podnět ÚOOÚ, aby se tím zabýval?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 20:19

To se jako ten ústřižek posílá do Anglie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 12:12

Ano BSA je ta spatna, kdyz se snazi vyporadat s piratstvim, ktere je za a) nelegalni za b) bere od ust vyvojarum, kteri jsou na prijmech z prodeje zavisli a ve svem dusledku bud zvysuje cenu produktu(vyvojar musi prodat za vic aby mel stejny zisk) nebo snizuje kvalitu produktu(firma nemuze zamestnat tolik vyvojaru jelikoz je nezaplati).Dalsi absurdita kterou zde vidim je stiznost na praktiky BSA, BSA vam muze poslat cokoliv, pokud jejich akce shledavate za hranici zakona, podejte trestni oznameni, pokud nikoliv, hodte to jednoduse do kose jako ostatni spam. Prohlaseni typu "nabada k bonzovani, bonzovani je necestne, nemoralni" jsou smesna.
Pokud vam ukradnou pred domem auto a ja to uvidim, asi by vas taky nepotesilo kdybych vam rekl ze sice vim kdo to udelal, ale bonzovat se nema. Chapu ze spousta hlaseni na BSA je bezpredmetna pomluva, ale je mi jasne, ze s timto BSA pocita, policii preda pravdepodobne zalezitost az ve chvili, kdy ma v ruce neco vic nez jen udani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 10:35

Na dopis nereagovat a v pripade opakovaneho kontaktovani a vyhrozovani ze strany BSA podat na pana Hlavace trestni oznameni pro stalking...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 10:07

Dovolim si pouzit prispevek Miroslava Ponkráce z podobné diskuze, protoze kauza, kvůli které je tu na BSA pohlizeno tak zle je ta, kde se radeji nechala zlikvidovat, nez aby zaplatila za prohrany spor:BSA nemá s kauzou MIronet nic společného, ale zato s kauzou Digisys ano. BSA na svém webu vyvěsila Digisys jako uživatele pirátského sw, a když se firma Digisys obrátila na soud, soud jí dal za pravdu a uložil BSA tuším 300 tisíc Kč pokuty (plus mínus, nevím to z hlavy přesně). A BSA, vzor to morálky, a ta, která nám tu káže o tom, jací jsme zloději, raději poslala BSA v Česku do bankrotu, aby nic nemusela platit, a od té doby tu pobočku nemá. Já osobně mám pak docela problém nějak uznávat organizaci, kpro kterou platí právo pouze jednostranně - tedy pro ostatní, nikoli pro ní.ted jsem nasel odkaz na popis kauzy: http://www.lupa.cz/clanky/softwarove-piratst... ... Take je hezke, jak BSA ke svym prohreskum ztraci pamet.
V diskuzi na tema Zeptejte se na tema piratsky software a BSA odpovida jeji mluvci takto:K druhé otázce - nejednalo se o kauzu s Mironetem, ale Digisysem.
Tak bych prosil pana Hlaváče o vyjádření k této kauze.
Odpověděl: Jan Hlaváč
O kauze Digisys mi není nic známo. Odkaz na zminenou diskuzi zde:
http://www.zive.cz/Zeptejte-se-na-tema-pirat... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 09:38

O BSA se pise porad dokola to same v tech slavnych reakcich, proto, ze je to organizace vohnoutu a ze ji predseda M$, ktery bonzuje zve vlastni zakazniky, pokud se rozhodnou treba setrvat na starych verzich, nebo prejit na linux.A BSA treba v USA, kde ma nejake pravomoci je mafianska vyderacska firma, ktere nestaci jen ucetnictvi, ale chce i originalni nalepky a vsechno mozne, jenom aby si nasla moznost, jak dat pokutu. Je to neco jak nase ceska policie a mestaci, ti taky hledaji az najdou ... a kdyz nenajdou, tak si to vymysli a porusuji zakon s tim ze predpokladaji, ze se s nema nikdo nebude soudit.Kazdy slusny clovek musi tohle jednani odsoudit a pohrdat timto nemoralnim chovanim.Ted uz zbyva jen napsat, pan Buh vam to zaplat ... i s urokama PS: jedna firma pouzivajici Linux a castecne i M$ chce jenom OEM produkty, nebot tak M% nevi, co pouzivaji a nemaji je v DB ... tuto informaci jim potvrdil i Autocont ... jinak snazili se jim delat peklo s tim, ze maji exchange a maji jen 20 licenci, ze pry jak je to mozne, kdyz maji urcite stovky pocitacu .... no exchange pouzivaji jen manageri, zatimco zbytek jede na linuxu(postfix,pop3,imap etc.) a LotusDomino ... ale do toho je dokonce i M$ kulove, co kdo pouziva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 09:33

prosim o radne oznaceni clanku jako placena reklama.takto je to zavadejici a vypada to jako bezny clanek.
nebo doplnte realnejsi moznosti reakce na takove dopisy - hodit do kose ci podat zalobu na BSA pro poskozovani dobreho jmena, vydirani.. co vas napadne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 08:13

jan nic ja muzikant koupil virtuální kopíí na internetu a fakturu jsem si opravdu netiskl
to video mě dostalo do kolen by mě zajimalo jestly z celou bednou taky řešily legálně koupené komponenty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 00:18

Tak předně je moje reakce tak vespod stránky, že si j pravděpodobně téměř nikdo nepřečte.Ale budiž. Úřední váha dopisu od BSA se přibližně rovná úřední váze třívrstvého toaletního papíru. Tak mi pošlou dopis. No a ? Spíše než posílání dopisů by mi vadil fakt, že existuje člověk, který je schopen mě napráskat.A ruku na srdce, opravdu by naše středoevropská zemička byla jiná bez BSA ? Má tato instituce opravdu takový vliv na snižování počtu pirátských kopií ? Myslím že asi těžko.Můj názor tedy je, že BSA je ještě skousnutelná organizace (neboť jde především po firmách a tam by asi nějaká ta kontrola softwaru být měla). Myslím, že u nás i ve světě existují o poznání horší a drsnější firmy - RIAA nebo mě značně nesympatická a nenáviděná OSA)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 21:59

Toto je od BSA len obycajna marketingova kampan a o nic ine sa nejedna. Samozrejme je podla mojho nazoru uz trochu moc drsna a ten list je uplne nestastne formulovany. Tie listy neposielaju na zaklade ziadneho bonzovania ani nicoho ineho, ale vyberaju ich bud nahodne z nejakeho registra firiem, alebo idu rad za radom. Inak si neviem predstavit, ze posielaju listy aj firmam, ktore su sice zaregistrovane, ale nevykonavaju ziadnu cinnost, nikdy nemali zakupene ziadne PC a samozrejme ich ani konkurencia ani zamestatnci nemohli udat, nakolko nemaju zamestnancov ani konkurenciu. Je to cisto sprosty a nestastne zvoleny marketing, ktory je uz ale neeticky a moze v mnohych firmach narobit neprijemnosti a velmi nestastne situacie. BSA je organizacia s uplne chorym fungovanim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 21:48

Věcně
Citace nějakého p. Čížka: "Ale no tak čtenáři, zbytečně to prožíváte a připomínáte deset let staré kauzy (Mironet aj.). BSA je především (a vlastně pouze) agresivní marketingová/PR kampaň"Má odpověď: Pane redaktore, oni si neráčej vidět do vlastní huby? Ponejprv si zkusej řádně přečíst dílo stvořené vaším redaktorem, takto p. Davidem Polesným. Pokud jim to stále nezapaluje - zmínka o deset let staré kauze je přímo v článku. Opět se potvrzuje, že mladí lidé, ať již jsou redaktoři či studenti, jsou líní nebo neschopní číst.Jinak tímto gratuluji redaktorům živě, kteří se přidali k podpisům na Antichartě. Těm mladším to asi nedochází, ale já, který pamatuji dobu "Charty 77" a "Anticharty" nemohu nevidět jisté společné znaky.
Soudě podle redakčních reakcí, dnešní mladší generace se tedy opět bude chovat stádně a vlezdop.... Myslel jsem, že se toho jednou zbavíme. Vidím, že mé obavy byly naprosto zbytečné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 21:46

David Polesný napsal: Diskuze pod články o BSA jsou už deset let na jedno brdo. Upřímně jsem zvědav, kdy vás to přestane bavit :) odpověď: články o BSA jsou už deset let na jedno brdo. Upřímně jsem zvědav, kdy vás to přestane bavit :) David Polesný napsal: BSA tu měla dost nešťastný začátek a to se s ní táhne, ale osobně tuto organizaci nepovažuji v současné době za odsouzeníhodnou, přestože je mi "bonzování" dost proti srsti. Má jasně stanovený cíl - snažit se vymýtit nelegální software. odpověď: procento nelegálního SW je v domácnostech podstatně vyšší než ve firmách. Kdyby se BSA snažila vymítit nelegální SW, tak se zaměří hlavně na domácnosti. Je jim ale jasné, že by to skončilo přechodem uživatelů ke konkureci (open source, free licence apod) a celkový finanční efekt by byl mizivý. Proto se zaměřuje na firmy, které je nakonec jednoduchší si zaplatit licenci, než přejít na jiné aplikace. Z toho důvodu si myslím, že BSA má jasně stanovený cíl - prodej licencí cestou nejmenšího odporu. O vymýcení nelegálního SW tady nemůže být řeč. (tímto ovšem nechci říct, že používaní nelegálniho SW je v pořádku)David Polesný napsal: Pro upřesnění - nejsem fanda BSA, tato organizace je mi prakticky lhostejná a se způsobem, jakým získává tipy na "provinilce" nesouhlasím. Ale zkuste se vžít do jejich situace a jiné možnosti moc nemáte. Každopádně stojím za legálním softwarem ve firmách - studentíci ať si s uwarezeným Photoshopem hrají, ale ve firmě to nemá co dělat. odpověď: máte pravdu, BSA je u nás tak zdiskreditovaná, že opravdu nemá jinou možnost komuikace, než je zastrašování. Já osobně si myslím, že pozitivní působení na trh by bylo z dlouhodobého hlediska efektivnější, ale za tímto účelem by musela vzniknout úplně nová organizace, která by mohla šířit osvětu a její jednání by muselo být čisté a průhledné, tak aby si dlouhodobě získala důvěru lidí.
Tak jak píšete, studentíci, ať si s uwarezeným photošopem hrají, tak přemýšlí i v BSA. Oni nechtějí aby si studentci hráli s free SW, protože mají strach z toho, že by ti stejní studentíci zjistili, že to jde i levněji a za pár let by prosazovali používaní toho stejného free SW i ve svých firmách a to by znamenalo, že si nekoupí drahou licenci na photoshop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 21:09

nechapu na co si stezujete = vzdyt porad prece plati, ze tem lidem, co to kontroluji po bytech muzete svobodne odeprit vstup do bytu ! A pokud je dobrovolne pustite, tak opet plati ze na vas pocitac nemzou sahat, a jen na vas je, jestli svuj pocitac dobrovolne zapnete, anebo jej nechate vypnuty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 20:31

Je potřeba, aby v diskuzi byl také nějaký další normální názor.Je vidět, kolik je tu zlodějů, nebo lidí se zloději sympatizujícími. Jinak si neumím názory v diskuzi vysvětlit.
Zloděje v zemi nechceme, tak je dobře, že s tím někdo něco dělá. A jak to dělá?
Slušně požádá bonznutého o vyjádření se k bonzu.
Mnoho firem je rádo, že se najde někdo, kdo jim prohlédne IS, zda tam nemají nelegální instalace, a nechce firmu nijak trestat.
A že případně pošle policii na firmu, která používá nelegální instalace? To je špatně, že hájí zájmy svých klientů, a je špatně, že odhaluje zločince? Alespoň někdo to dělá.Vždyť ani nekontaktuje domácnosti.Visual Buzik:
1. Nepředpokládám, že by se BSA tolik s nějakou firmou zaobírala, aby to mohlo být označeno za obtěžování.
2. O prověření může požádat kdokoliv.
3. Žádost o prohlášení není žádné obvinění. A i kdyby Vás v dopise označili za zloděje, je to jen dopis. A pokud nebudete spolupracovat, budete poté dokazovat nevinu před policií nebo před soudem.
4. Ten dopis není veřejný, tudíž své jméno poškodíte pouze vy, pokud toto dáte k soudu. A i kdyby to zveřejnila BSA, tato formulace nepoškozuje jméno firmy. (Ovšem to již záleží na výkladu právníků.)
"Ak ma BSA vedomost o ilegalnom uzivani software v konkretnej firme, ma ju odovzdat policii. Ak tuto vedomost nema, ma drzat hubu, nie posielat listy na hrane zakona." - Tak BSA na to jde po dobrém, chce nejprve firmě pomoci a nějaký "čecháček" by raději, aby bonzovala policii.
BSA zasílá 1600 dopisů. Podat 1600 trestních udání (z nichž pro valnou většinu slouží jako jediný důkaz anonymní bonz) znamená spoustu práce pro státní orgány, delší řízení a nevyřešené případy.
Omlouvám se, že tolik reaguji na Vás, ale napsal jste toho tolik, že to platí i pro ostatní.Martin Václavek:
Já Petera Fodreka pochopil tak, že jako člověk používající GNU/Linux je proti nelegálnímu používání autorských děl.Milan Meduna:
Co nám BSA říká, že ji máme poslouchat? Nemáme používat nelegální SW? Aha, takže se na ně máme vykašlat a stáhnout si Photoshop a W7.
A jim záleží na čtenářích, aby pochopili, že jejich oblíbené pirátství je stále a jen zlodějina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 19:32

Chápu, že peníze od BSA serveru Živě nesmrdí, proto bych se rád zeptal, zveřejnili byste za peníze rovněž další texty propagující terorismus? Protože texty od BSA jsou terorismus. A také jde o neoprávněné vyhrožování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 19:26

Soudruh Hlaváč se svými kámoši z BSA jsou pěkní gauneři a pevně doufám, že dostanou co si zaslouží. Být majitelem firmy, který obdrží podobný výhružný dopis, tak je hned ženu k soudu - i když vlastně koho, když žádná BSA u nás neexistuje. Zloději Hlaváči, už jste zaplatili co dlužíte za prohrané soudy? Kidy o tom, že vy nic, to jiná BSA si nechte od cesty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 18:55

"Pavel Nygrýn: Podle vývoje používání nelegálního softwaru ve firmách je vidět, že se přece jen BSA něco daří dělat - od té doby, co přestala strašit a začala rozumně konat"Takovéhle odvážné dedukce se někde fasují, nebo to je vlastní iniciativa? Takováhle PR by se dala možná pochopit ze strany BSA vůči firmám, které ji platí (pokud jim to budou žrát), ale od nezávislého novináře s přirodovědným vzděláním místo teologického by se taková zbožná přání myslím objevovat neměla. Nebo existují nějaká tvrdá data dokládající korelaci mezi snižující se mírou pirátství ve firmách (už ty metodiky zjišťování mohou být sporné, buď se nemění kvůli porovnání a tím nereflektují nové možnosti licencování, digital downloads apod., anebo je reflektují a zase nejdou historicky porovnat ;)) a činností BSA, tedy nějaké proběhlé konzultace atd.? A samozřejmě aby ta míra byla mimo statistickou chybu (tj. ne že ubylo pirátství u 1000 firem a BSA provedla 3 konzultace a 2 nabonzování na PČR)... Já o takových datech nevím, takže bych si citovaný výrok rozhodně nedovolil napsat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 18:30

Myslím, že by bylo nejrozumnější kdyby se o BSA a Hlaváčovi přestalo psát úplně. Já když slyším BSA, OSA etc. tak se mi zvedne adrenalin a mám po náladě. Ono už jenom to, že se o nich píše je pro ně svým způsobem reklama!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 16:25

Víte, ono "Na lidskou závist, touhu po pomstě..." není tak jednoznačné. Pokud podnikám a mám legálně nakoupený software v hodnotě desítek tisíc, tak mě samozřejmě bude štvát, když konkurence s nelegálním softem může nasadit nižší ceny, když neměla tyto výdaje.
Jasně, udat někoho nepravdivě je špatné, ale zas tak bych to "bonzování" za neetické nepovažoval - ne v případě, že je pravdivé. BSA aspoň nabízí možnost to v klidu urovnat - bylo by snad lepší poslat přímo Policii, která by si moc servítky brát nemusela?Jinak k tomu studentovi s Photoshopem: licence na studentskou verzi CS3 stála ségru kolem 1300 Kč, pokud se pamatuju. Nikdo ať mně netvrdí, že nemá 1300 Kč - teda ano, najdou se takoví, ale zase ne každý musí mít ten Photoshop - pokud máte peníze na nutný hardware, měli byste mít i na software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 16:01

Výbornej nápad, všude budeme psát email na bsa a uvidíme, jak kvalitní mají filtr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 15:47

Dobrý den,
kde najdu něco o softwarové kontrole? Kdo ji vykonává atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 15:02

vsak kdyby tu razii udelali v Brne v sidle nejmenovane redakce pocitacovych casopisu (a dalsich IT veci) tak by si panove v uniformach odvazeli k soudu nekolik preplnenych kamionu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 14:20

No nám na firmu taky přišel takový dopis od BSA. Trochu jsme pátrali a dostali jsme se k tomu, jak to asi u nás vzniklo Naše firma dlouhá léta měla několik MSDN licencí, které jsme pravidelně obnovovali. Vzhledem ke změnám ve firmě jsme se rozhodli letos tyto licence už neobnovovat. V následujících měsících přišel dopis od Microsoftu, že by si u nás rádi udělali kontrolu, zda to náhodou nepoužíváme nelegálně. Na to jsme nereagovali (proč taky, ať jdou...). No a na to následně přišel dopis od BSA, s tím že možná používáme nelegální SW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 13:36

2 boris grebenikov:
posunuta logika. Pokud nekdo nevidi nic spatneho na jednani organizace, ktera manipuluje s udanimi a pouziva natlakove a manipulacni metody, tak prave on je ukazkou smutneho stavu spolecnosti. Prave timhle ospravedlnovanim se stava udavacstvi spolecensky prijatelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 13:25

BSA slušným způsobem apeluje na to, že by se firmy měly chovat slušně, že krást se nemá že normální je za SW platit - beztak si to firmy mohou dát do nákladů. Nevidím v jeijich počínání nic, kvůli čemu bych musel pod článkem vytvářet záštiplné komentáře Spíš je smutné, že hlavním zdrojem jejich informací je udavačství - to vypovídá cosi smutného o lidech v této zemi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 13:03

Zajímavé nikdy nekončící téma.
A hned 3 redaktoři se k němu shodně vyjádřili. Taky zajímavé.
Holt každý se živí jak umí ... i tento článek má jistě svoji "cenu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 12:52

OSA je samozřejmě 100krát horší. Ale organiace, otevřeně vyzývající k bonzování mi košér nepřijde.
Navíc to, že teď dělá "jen" to co dělá je výsledkem úspěšného občanského protestu proti ní, nikoli
její "férovosti", tzn. byla k tomu víceméně donucena. Až se omluví za to, co provedla Mironetu a prohlásí,
že takové praktiky odsuzuje, budu na ní pohlížet jinak. Do té doby se na ní budu koukat stejně, jako se
koukám na KSČM - na subjekt, kterej se snaží tvářit, že je Ok, ale od nemorálního jednání ho zrazuje
pouze tlak demokratické veřejnosti.Btw. nejde pouze o navádění k bonzování, i její další praktiky nejsou košér, např. dávání rovnítka mezi
legální a placený software apod.Mail jsem poslal taky.----Boris: Přišlo by Vám v pořádku, kdyby Vám došel dopis od souseda: "obdrželi jsme informaci o tom, že ve Vaší domácnosti někdo vraždil. Pokud se tato informace nezakládá na pravdě, vyplňte čestné prohlášení a odešlete..."
a ten soused by se vyjádřil v tom smyslu, že Vám nedá pokoj, dokud mu to prohlášení nepodepíšete?Jestli je toto u Vás slušné, tak u mě rozhodně nikoli. Jestli mají podezření, ať podají trestní oznámení. Jakákoli jiná aktivita se dá brát jako obtěžování, pomluva a snaha brát zákon do vlastních rukou. Všechna tato chování do slušné společnosti nepatří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 12:45

Musím souhlasit s p. Čižkem a Polesným. BSA tu děla jen bububu kampaň. To pravé zlo je OSA!!! Pokud někomu chcete (a tím se Vás nesnažím navést) spamovat mail, tak je to tahle vyděračská organizace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 12:44

BSA uz dnes nikoho nezaujima. Skutocne vaznym problemom je dohoda ACTA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 12:41

>>>Každopádně stojím za legálním softwarem ve firmách - studentíci ať si s uwarezeným Photoshopem hrají, ale ve firmě to nemá co dělat.<<<Takže pan šéfredaktor nabádá k užívání nelegálního softwaru? Nelegální software se prostě nesmí užívat, ať už je to kdokoliv, lhostejno zda firma či jednotlivec doma v počítači. Pravidla jsou jasně daná. Sice jsem proti organizacím jako je BSA a hlavně jejím praktikám jako je rozesílání spamu v písemné podobě, ale na druhou stranu se začne více lidí konečně zajímat o tuto problematiku...V naší zemi je to dost přehlížená záležitost, ale když si firma vydělává na úkor jiné firmy tím, že užívá nelegální software (nemusela platit...), je to nekalá konkurence a jako taková by měla být sankcionována.Zkuste se vžít do situace, kdy máte malou firmičku a na "ten drahej soft, co vám zvedne zisk" zatím nemáte a váš konkurent ho má nelegální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 12:17

" ...Hraje hodně na svědomí a zastrašování, nic jiného jí ostatně nezbývá. .." Na svědomí hraje někdo, jehož obchodními praktikami je zastrašování? Vážně tu někdo nechápe co je tu špatně?
Osobně jsem alergický na všechny podvodníky a podvodníčky, kteří se znaží profitovat zastrašováním, nebo zneužíváním něčí nevědomosti. Je pravda, že BSA je např. proti bankám ještě malý "podvodníček", ale podporovat takové jednání považuji za daleko nebezpečnější pro společnost, než pirátství.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 12:00

Podle vývoje používání nelegálního softwaru ve firmách je vidět, že se přece jen BSA něco daří dělat - od té doby, co přestala strašit a začala rozumně konat. BTW: Lepší než na BSA neustále nadávat je naučit se ji využívat/používat. Pokud na vás někdo podá trestní oznámení a dostanete se až do stádia "policie vyšetřuje", bude to drahé - samozřejmě pokud se nějaké nelegálně využívaný sw najde a může to být i zapomenutý rozkopírovaný Total Commnader nebo soft u kterého je free pro non-comercial. Pokud se to ale ještě předtím dostane na BSA, můžete si soft zlegalizovat bez sankcí a BSA vám u toho ještě pomůže (což je další ušetření starostí a peněz). Pokud žádný nelegální sw nemáte (a jste si tím opravdu jistí, což ve firmě s desítkami a stovkami počítačů není vždy snadné), tak je vám obojí jedno a můžete se smát :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 11:54

Dost Nechápu co jste tím chtěl říc Pane šéfredaktore.
Ano články pod kauzami BSA jsou vždy stéjné a to s jasných důvodů. Jednání organizace BSA je rozhodně mimo morální zásady a mnohdy i na hraně zákona.
Jejich obětí není zdaleka jen firma Mironet jak se mnohdy uvádí ale takových firem a jednotlivců poškozených jejich jednáním je mnohem víc. Tato organizace se hlásá něco jiného než dělá a firmy ,které platí jeji provoz by se měli stydět za co že jsou jejich penize využívány.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 30. 11. 2010 11:19

Diskuze pod články o BSA jsou už deset let na jedno brdo. Upřímně jsem zvědav, kdy vás to přestane bavit :) Jehovista například píše: "Nejsem zadny obhajce piratstvi, ale ty jejich praktiky jsou opravdu na pest. " Jaké praktiky máte namysli? Že vám pošlou dopis? Visual Buzik zase píše: "BSA ako institucia nam vsetkym moze polibit ...." Však ano, klidně její pokusy o kontakt s vámi můžete ignorovat, není to státní instituce.BSA tu měla dost nešťastný začátek a to se s ní táhne, ale osobně tuto organizaci nepovažuji v současné době za odsouzeníhodnou, přestože je mi "bonzování" dost proti srsti. Má jasně stanovený cíl - snažit se vymýtit nelegální software. A to dělá legálně dostupnými prostředky. Hraje hodně na svědomí a zastrašování, nic jiného jí ostatně nezbývá. Ale pokud máte ve firmě legální software, tak zůstanete nad věcí a nebudete mít potřebu se vyjadřovat v diskuzích...Já také můžu každému z vás poslat dopis s výzvou o zaslání čestného prohlášení o čemkoli. Ale nejsem státní instituce, tak moji žádost můžete v klidu ignorovat. Nicméně pokud vám dorazí takový dopis od BSA, můžete se zachovat stejně, ale jestli máte ve firmě nelegální software, tak se ve vás možná probudí špatné svědomí a pořídíte si legální kopie. A to je stěžejní smysl této kampaně. Pro upřesnění - nejsem fanda BSA, tato organizace je mi prakticky lhostejná a se způsobem, jakým získává tipy na "provinilce" nesouhlasím. Ale zkuste se vžít do jejich situace a jiné možnosti moc nemáte. Každopádně stojím za legálním softwarem ve firmách - studentíci ať si s uwarezeným Photoshopem hrají, ale ve firmě to nemá co dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 11:09

Tak jsem taky poslal bonz mail na BSA:Dobrý den.Dnes při cestě do práce jsem viděl na Labi nějakou loď, která měla na
zádi černou vlajku s lebkou a zkříženými hnáty. Domnívám se že by
mohlo jít o piráty.
Dávám Vám (jako protipirátské organizaci) tímto podnět ke kontrole
tohoto plavidla, zda na jeho palubě nejsou nějaké předměty nabyté
pirátskou činností.
Plavidlo nese název Bětka.S pozdravem.......................

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 30. 11. 2010 10:46

Ale no tak čtenáři, zbytečně to prožíváte a připomínáte deset let staré kauzy (Mironet aj.). BSA je především (a vlastně pouze) agresivní marketingová/PR kampaň, žádné zastoupení zde tedy mít nemusí – takovou činnost může provozovat kdokoliv z vás jako živnostník.Stejně zbytečně a pubertální je někomu spamovat schránku. BSA píše marketingové zprávy, to je vše. Pokud už někdo zažije nějakou skutečnou razii ve firmě, je to pouze a jedině věcí policie, nikoliv p. Hlaváče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 10:22

"prohlášení o softwarové čistotě" - to zní jak "čistá rasa"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 30. 11. 2010 10:16

Trochu odlehčím - připomnělo mi to jeden díl Červeného trpaslíka, kdy Rimmer navrhoval, že "proti příšeře zakročí opravdu radikální a masivní ...... letákovou kampaní" :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 10:01

Taktiež som im poslal pozdrav :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 08:57

ja si naopak myslim, ze toto>Dopisů od BSA bude rozesláno 1600, směřovány jsou výhradně firmám. Na běžné domácí uživatele se
>organizace nezaměřuje. je diskriminacia pravnickych osob voci fyzickym,bud autorske pravo , a potom jeho porusovanie musia vym,ahat aj od domacnosti, alebo neplati, a vtedy su aj firmy mimo pole posobnostia navyse>BSA se bude v první řadě snažit nenásilnou cestou komunikovat a nabádat, abyste se přiznali k používání
>nelegálního softwaru a zakoupili si legální kopieSoftver sa nekupuje, softver sa licencuje
618/2003 Z.z.
ZÁKONzo 4. decembra 2003o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon) § 7
Dielo(1) Predmetom autorského práva je literárne a iné umelecké dielo a vedecké dielo, ktoré je výsledkom vlastnej tvorivej duševnej činnosti autora, najmäa) slovesné dielo a počítačový program, !!!!!!
§ 18
Majetkové práva(1) Autor má právo použiť svoje dielo.(2) Autor má právo udeľovať súhlas na každé použitie diela, najmä nad) spracovanie, preklad a adaptáciu diela, (toto je spustenie a pouzivanie programu -spracovanie diela)
(4) Iná osoba môže bez súhlasu autora použiť dielo len v prípadoch ustanovených týmto zákonom
dalsi blud BSA pri kupe, kde je vlastnorucne podpisana licencna zmluva na 63% pocitacov?>Když už jsme u toho, aktuální čísla této pozoruhodně stanovené statistiky je 37%
Licenčná zmluva§ 40
Základné ustanovenia(1) Licenčnou zmluvou udeľuje autor nadobúdateľovi súhlas na použitie diela (ďalej len "licencia"). Licenčná zmluva musí obsahovať spôsob použitia diela, rozsah licencie, čas, na ktorý autor licenciu udeľuje, alebo spôsob jeho určenia a odmenu alebo spôsob jej určenia, ak sa autor s nadobúdateľom nedohodol na bezodplatnom poskytnutí licencie.(2) Licenčná zmluva musí mať písomnú formu, inak je neplatná.(teda leglany je len S\W, kde je liecncna zmluva podpisana vlastnorucne, alebo zarucenym elektronickym podpisom- aspon u nas na Slovensku -inak nie je zmluva v pisomnej forme)
cize piratsvo je 100% minus skolstvo minus statna sprava a mzono nejake velke zahranicne firmy navyse tlak na legalnost SW v domacnostiach by pomohol Linuxu>Jakub Čížek
>30. 11. 2010 10:46 Co je emocionalne na mojom vyjadreni?
>David Polesný
>30. 11. 2010 11:19
> studentíci ať si s uwarezeným Photoshopem hrají, ale ve firmě to nemá co dělat. Kedze som ucitelom na univerzite som strikne proti nelegalnemu pouzivaniu, akehokolvek autorskeho diela kymkolvek. Toto je typicka vlastnost ludi pozuivajucich system GNU/Linux. Momentalne som v spolocnom laboratoriu v partnerskej firme.
>Boris Grebennikov
>30. 11. 2010 13:25
>že krást se nemá Potial suhlas>že normální je za SW platit To prave nie je normalne. Aspon za zakladny SW je to nenormalne. Toto vymyslel len Balmer.Normalne bolo to, co sa dialo v dobe "Before Bamer" t.j firmy kupovali riesenia, za ktore platili a ich sucastou bol ako HW, tak SW (riesenie nie je to iste, co OEM)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 08:55

Ať si celá BSA trhne nohou, oni si myslí, že jsme snad úplně na hlavu a budeme je poslouchat, ne?
Jen čekám až se tu objeví Řepák s klasickou frází "Smrt pirátům".PS: Vám nezáleží na čtenářích, že zase propagujete tyhle stupidní názory?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  30. 11. 2010 08:54

Tak jsem si na výše uvedený email legalizace@bsa.org taky zanadával.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 08:35

nevím proč by v naší zemi měla fungovat nějaká protipirátská organizace, když nemáme žádný přístup k moři nebo jste snad někdo viděli Veselého Rogera někde na Vltavě či Labi?
Peter Fodrek >>
cituji: "Kedze som ucitelom na univerzite som strikne proti nelegalnemu pouzivaniu, akehokolvek autorskeho diela kymkolvek. Toto je typicka vlastnost ludi pozuivajucich system GNU/Linux. " docela by mne zajímalo od kdy TYPICKY používají kradené windows uživatelé GNU/Linux, vám ten Microsoft dobře vymyl mozek. Linux není nelegální verze windows ale naprosto jiný a legální operační systém ať už vám soudruzi z Redmondu tvrdí opak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 08:32

Pobavil mě poslední bod že počítače v černým pytli neskončí. Firma Mironet by o tom mohla vyprávět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 08:32

Ten klip působí opravdu jak z nepovedeného ochotnického představení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 08:04

mladi necht zkusi pres Facebook zkontaktovat trebas i Asiaty a pozadaji je o jeden email tem vydriduchum. Povede se miliarda emailu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 07:05

jj, budu dávat ke každému svému příspěvku
legalizace@bsa.org
legalizace@bsa.org
legalizace@bsa.org
legalizace@bsa.org

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 05:44

s tím pozdravem pro BSA je to dobrý nápad už jim jdu psát a už je odesláno:chce se mi zvracet, vidím se, že jste za své praktiky dosud nedostali přes pařáty, jste stejná pakáž jako OSA a podobné spolky vymahačů výpalného.s pozdravem z filmu pelíšky "Vymahači celého světa jděte do ..dele" se loučím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 04:36

I když jsem nepřítelem spamu, ale co si tak trochu zaspamovat na adresu legalizace@bsa.org ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 03:37

Absurdny list od absurdnej organizacie. 1. Ako majitel firmy nie som povinny odpovedat na ziadosti od nestatneho organu. Za opakovane listy, telefonaty, emaily idu pred sud za harassment.2. BSA nema legalnu pravomoc nic preverovat, preto ani nemoze o preverovanie ziadat.3. Ziadost o cestne prehlasenie, ze v mojej firme nie je nelegalny software je porusenim prezumpcie neviny. Mojou ulohou nie je obhajoba, ze som nevinny, ale ulohou statnych organov je dokaz, ze som vinny.4. Formulacia "ve vasi firme muze dochazet k uzivani nelegalniho software" je na sudny proces za poskodenie dobreho mena firmy, ohovaranie a nepodlozene tvrdenia.BSA ako institucia nam vsetkym moze polibit prdel.Edit:
@DavidPolesny: Mizerny obraz BSA nevylepsite tym, ze o nej budete dokolecka pisat. Ten obraz je podpriserny nie preto, ze BSA zle zacala, ale preto, ze zle pokracuje. Jej metody su v normalnom pravnom state nepripustne (viz moje 4 body hore). Ak ma BSA vedomost o ilegalnom uzivani software v konkretnej firme, ma ju odovzdat policii. Ak tuto vedomost nema, ma drzat hubu, nie posielat listy na hrane zakona.@PavelNygrin: Podiel legalneho software vo firmach sa nezlepsuje vdaka BSA, ale vdaka lepsim licencnym podmienkam plateneho software, vyssej penetracii open-source rieseni a v neposlednom rade vyssej bonite firiem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 11. 2010 02:46

Nejsem zadny obhajce piratstvi, ale ty jejich praktiky jsou opravdu na pest. Docela by me zajimalo, jak se panu Hlavacovi vecer usina s pocitem, ze je gauner.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor