Pokud jde o Uber, musím říct, že jsem příznivcem poctivého přístupu a dodržování původní komunitní filosofie a myšlenky. Uber jako dobrovolná komunita soukromých řidičů, poskytující své volné kapacity ve svém autě, při svých soukromých cestách z bodu A do bodu B. Jedu-li například z Prahy ke své tetičce na Moravu a mám v autě volné místo, mohu vzít stejným směrem někoho, kdo taky potřebuje na Moravu za rozumný peníz. Dotyčný ušetří, nemusí platit drahého taxíka, já také ušetřím za náklady na cestu a pokud vezmu sebou více pasažérů, každý se podílí na benzínu svým dílem, cesta se mi téměř zaplatí a jsme spokojeni všichni. Takový taxikář si ale účtuje 10-ti až 20-ti násobek skutečné spotřeby na 1 km a to je velký rozdíl. Kromě nějaké taxy za amortizaci vozidla, daně, pojištění a další vedlejší poplatky a náklady z podnikání, tam má i velice slušný zisk. Bohužel najde se ale dost vykuků, kteří si příležitostné svezení dalších osob přes komunitu Uber pletou s každodenní taxikařinou ! Jezdí často celý den na plný úvazek sledujíc jen, co nejvíc lidí za den přepravit, a co nejvíce vydělat. To už s Uberem nemá nic společného, to je prostě taxikařina na černo ve velkém. Takoví vyčůraní řidiči Uber v očích úřadů i veřejnosti jen diskreditují. Pokud se něco dělá soustavně, ve velkém, za účelem maximalizace zisku, je to už regulérní podnikání a z toho také plynoucí zákonné povinnosti. Jsem pro původní myšlenku Uberu, příležitostné soukromé cesty, možnost příležitostných spolucestujících a příležitostná přiměřená odměna.