Britové se chlubí supermoderní letadlovou lodí… S Windows XP uvnitř

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 54

Názory k článku

avatar
05. 07. 2017 10:33

Dovede si představit jak musel jít Čížek do kolen když to viděl? Jak musel obrátit oči když tam nebylo jeho ideální Win10?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2017 15:29

Stejně jako není doposud problém používat Windows XP na izolovaných offline PC pro laboratorní přístroje, CNC a průmyslové provozy, tak nevidím důvod ani tady - pokud pro nabourání PC potřebujete fyzický přístup k HW, tak na starém OS až tak nezáleží.Novější Windows bych tam viděl nerad - uživatel nad nimi nemá takovou kontrolu. Spíš mne překvapuje, že armáda nemá snahu se zcela dostat mimo vliv MS a vyvinout si například vlastní distribuci linuxu přímo na míru - tam pak by to měli na 100% pod kontrolou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2017 11:35

Škoda, že se pořád snažíte o nějakou senzaci. Chápu, jde o penízky... A tak kvalitní novinařina jde do háje. Internet je plný šokujících titulků pod kterými se skrývá nulová přidaná hodnota. Někdy mám pocit, že o počítačích toho moc nevíte. Zkuste se zaměřit na domácí elektrospotřebiče, tam by se vám mohlo dařit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 07. 2017 12:25

Desítky jsou dálkově řízeným terminálem. Microsoftu by stačilo málo k tomu, aby zjistil jak na ponorkách následně odpálit několik torpéd . Nedivím se, že tam jedou stále na XPéčkách. Mnohem méně náročný systém, který je na rozdíl od desítek hotový .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2017 23:13

Opět jen nejtupější a lživý bulvár ála BLESK z pera ubožáka jménem Čížka, který to převzal asi z toho Blesku či TV zNova. Napsat novinářská “kachna” by bylo urážkou skutečných novinářů, zdejší prolhaní pisálci jsou experti na všechno ...Ale k věci - britské ministerstvo obrany již pře několika dny uvedlo, že počítače využívající Windows XP slouží jen ke kalibraci a testování systémů lodě a Windows XP nevyužívá a nebude využívat žádný z organických palubních systémů. Což je logické, protože řízení a systémy lodi (a to nemluvím ani o zbraňových systémech) běží na zcela jiných systémech, než zdejší (obvykle předškolní) lůza vůbec dokáže pochopit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2017 21:56

Jen bych připomenul, že mnoho bankomatů stále jede na XP, a nezdá se, že by z toho banky vyšilovaly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2017 10:24

Tak třeba Windows 3.11 Embedded tuším přestaly být podporovány někdy v roce 2008, takže XP Embedded mají ještě hodně života před sebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  29. 06. 2017 09:55

Rozhodně podle argumentů v článku to byla jediná možná alternativa. Tohle se článku netýká, ale chci se zeptat odborníků, jak je možný, že na starý ludře Pentium 4, prostě 10 let starým PC jsme měli kdysi XP a přešli jsme na W7 a počitač se opravdu zrychlil či nezáhlásil jediný problém s nedostatečností HW. A tak jsme ve firmě "obnovili" všechny starý kompy s jedinou investicí do HW a to do SSD disků, do nichž nás ani nenapadlo cpát starý XP. Proč tady někdo píše o tom, že "by to ten HW nezvládl", když třeba ty W7 prostě nemají evidentně takovou HW náročnost. To by to železo muselo být asi víc jak 15 let starý, aby ten argument platil. Samozřejmě tohoto článku se to netýká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 06. 2017 09:21

Jak je mozne, ze anglani neznaji expertni TEAM HISTERIKU W10 ZIVE
Kuba Cizek, by zrejne ve volnych chvilich na lodi, pokud by zrovna neodpaloval nejaky ten TOMAHAWK, pouzil tajnou zkratkou ALT+TAB shodil ridici a navigacni program a pres IE by si pustil reklamy z ZIVE.cz .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2017 03:00

No a co. Tak je tam mají. Je to spolehlivé stabilní a odladěné. Nejslabší článek je stejně mezi klávesnicí a židlí. A když je prostě uživatel hlupák a přitáhne si do systému cokoliv co na netu najde tak mu nepomůže žádný antivir, firewall, automatické aktualizace ani nic dalšího. V takovém případě je to pouze čistě na uživateli a jestli otevírá soubory z neověřených zdrojů tak ho neochrání ani plně aktualizavaný systém. A nesmí se pak divit, že přišel o data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 06. 2017 23:04

tak mi přijde že v redakci nikdy neslyšeli o Windows XP embedded. Je pravda, že podpora tohoto systému skončila na začátku roku 2017, ale letadlová loď se nepostaví za víkend, že? Navíc si myslím, že funkční a ověřené prostředí v průmyslu jak klasickém tak vojenském je lepší než neodladěný systém. Tím nemám na mysli Win7 embedded a novější, ale provázanost vizualizace běžící na Win XP embedded a použitého HW (čidla, zaměřovače atd).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 06. 2017 21:31

Windows XP jsou úplně stejně bezpečné jako Windows 7 nebo Windows 10 - záleží na uživateli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 06. 2017 20:46

Držte sa svojho kopyta a nemudrujete do toho čomu nerozumiete ! XP bohate stačí ešte najbližších 50 rokov ! Tak ako staré dobré procesory 386 v riadiacich systémoch atomových eletrárni a chemických fabrík. lebo ich možnosti sú aj tak využité na 15-20%. Tu ide o spoľahlivosť. Alebo si naozaj myslíte , že sa dá "nahačkovať " do atomového rektoru LL , alebo temelínu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 06. 2017 20:42

Ano Windows XP je starší systém který je v dnešní době velmi děravý po bezpečnostní stránce, ale můžete si snad odpustit to věčné rýpání do legendy ještě před lety jste na něj nedaly dopustit, trochu úcty by to chtělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 06. 2017 20:36

Mne na tom spíš fascinuje to, že redaktoři tupě převezmou tiskovou zprávu. Místo toho aby se trochu "zapotili" a zjistili kde, respektive které lodní nebo palubní systémy tento systém používají. Takhle je to bráno jako bulvární senzace, která maximálně začne diskuzi o použitelnosti Windows XP. Nic více jsem se tu nedozvěděl.
Až na to, co již vím, že Windows XP jsou pro koncové uživatele mrtvé! Ne kvůli systému jako takovému, ale bezpečnosti při připojení k Internetu.
Úplně ale něco jiného je použití Win XP v interních systémech, tam vůbec není důležité jestli se to jmenuje XP nebo 7 či 10. Tam hraje nejdůležitější roli program který ovládá ten konkrétní daný stroj a hardwarové periférie + samozřejmě plno dalších "maličkostí". A riskovat celý vývoj na "novou" OS verzi, to v takovýchto aplikací nepřipadá v úvaha. I když, věřím tomu, že je to možné, ale jsou to desítky miliónů USD a x let vývoje a testování (nutných v rutinním provozu) které v podstatě nepřinesou nic nového.
Přirovnal bych to k psacímu stroji. Potřebují psací stroj, mají psací stroj, proč vymýšlet něco co se bude podobat psacímu stroji, ale bude to něco úplně jiného a nebo to bude zase trochu jiný psací stroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 06. 2017 20:08

Tak k těm XP. On je to totiž jediný systém z řad windows, co má "bezpečnostní prověrku", byť to může znít poněkud paradoxně. Je to problém v chybějící certifikaci a funkčnosti v rámci určitého nasazení u následujících verzí systému. Celý článek je klasická čížkovina. Snaží se vzbudit pohoršení přespřílišnou simplifikací problému.
Ano XP jsou za zenitem, ale příště bych prosil alespoň uvést i tu druhou stranu mince.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 06. 2017 19:55

Jděte někam s tím neustálým nadáváním na XP. Jsou stále MNOHEM lepší než Windows 10, ikdyž jsou už 16 let staré.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 06. 2017 19:53

Co máte s těma XP sakra za problém?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 06. 2017 19:23

Možná by se redaktorští experti Živě divili, kdy všude u nás ještě jedou XPéčka. Osobně pro mě je to přijatelnějsí systém než špehující, děravé a bez ovladačů na starej hardware, W10. Možná by se mohli podívat na monitor PC, až půjdou ke svýmu obvodákovi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 06. 2017 18:45

To bude první loď na světě co zamrzne i v tropických vodách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 06. 2017 18:23

Ono těch důvodů může být mnohem víc.
- Starý HW nepodporující nový OS (nic výjimečného)
- Osekání těchto windows pro co nejvyšší rychlost jde skvěle
- Nároky na HW takřka minimální
- atd atd atd...Windows XP je za zenitem pro normálního uživatele, který je denně na internetu. Pro firmy a přímo pro tyto případy je ten systém prostě jako dělaný... Co vím, tak XP jsou snad i v Temelínu a v dalších důležitých institucích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 06. 2017 18:23

No my v práci máme stroje s Windows XP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 06. 2017 18:22

V uzavřeném systému, jak bylo v článku zmíněno, je to šumafuk. Na to, v jakým časovým horizontu se to připravovalo a s ohledem na specifikace na míru šitých programů to byla vlastně snad jediná rozumná alternativa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 06. 2017 18:13

Dělají dobře protože Desítky jsou nepoužiteľné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor