BP kvůli ropné krizi utratila necelé 4 miliony dolarů na AdWords

Ropná skvrna v Mexickém zálivu zasáhla ať už přímo, nebo nepřímo do života celého tamního regionu. Zároveň se ale projevila i v internetové reklamě. Firma BP podle magazínu AdvertisingAge utratila za pozitivní reklamu celých sto milionů dolarů. Ačkoliv se jednalo především o televizní spoty, svůj prostor dostal i internet v čele s reklamou ve vyhledávačích.

Zatímco na počátku krize BP platila v průměru 57 tisíc dolarů měsíčně za kontextovou reklamu ve vyhledávačích, v červnu částka poskočila na 3,6 milionů dolarů. Tím se z BP mimo jiné stal jeden z největších zadavatelů reklamy v americké verzi Google AdWords.

adsense.png
BP si v průběhu léta platila reklamu ve vyhledávačích na citlivá témata jako třeba „únik ropy“

A jelikož jsou USA stále ekonomickým internetovým tahounem, BP se vyhoupla do čela i v celosvětovém srovnání. A jen pro zajímavost – kdo jsou ti další největší zadavatelé AdWords reklamy v USA? S 8 miliony dolarů měsíčně je na prvním místě operátor AT&T. Zajímavé je také čtvrté místo, které patří Amazonu, nebo pátý eBay. Na šestém místě se umístila právě BP.

Diskuze (1) Další článek: Nepřeceňujte HTML5, všechno zdaleka nezvládne

Témata článku: , , , , , , , , , ,