Blíží se Google Online Marketing Challenge

Změřte síly s týmy z celého světa a získejte neocenitelnou zkušenost s navrhováním marketingové kampaně. Zeptali jsme se na detaily Petra Sadílka z českého Googlu.

Do soutěže Google Online Challenge se můžete přihlásit až do 23. ledna 2009. V termínu od 25. ledna do 27. května 2009 si pak vyberete libovolnou třítýdenní periodu, ve které budete spravovat svoji soutěžní reklamní kampaň. Vyhodnocení bude probíhat v červnu a výsledky budou vyhlášeny začátkem července. Českou specialitou mimo globální ceny bude pozvánka na večeři a setkání se zástupci českých googlerů v neformální atmosféře pro nejlepší český tým.

O co vlastně v soutěži jde a pro koho je určena? Může být i pro středoškoláky?

Google Online Challenge je soutěž pro vysokoškolské studenty, kterou Google vyhlašuje s cílem pomoci jim pochopit reklamní prostředí internetu, i základy e-marketingu a jeho nástrojů. Jádrem soutěže je realizace opravdové reklamní kampaně na internetu v systému Google Adwords.

Souteží 3-6 členné týmy studentů, které do soutěže přihlašuje jejich vyučující. Studenti si vyberou firmu, která zatím AdWords nepoužívá a jako skuteční poradci se s ní spojí, dohodnou se cílech a podobě kampaně a následně ji též vytvoří.

Studenti dostanou od Google k dispozici kredit $200 se kterými během těchto tří týdnů pracují. Během soutěžního období, které trvá od konce ledna do května si pak vyberou třítýdenní periodu, ve které kampaň spustí a optimalizují, aby tak dosáhla co nejlepšího výkonu. Kromě toho odevzdávají studenti dvě soutěžní zprávy: jednu na začátku, kde popisují cíle a strategii kampaně a druhou na konci, kde hodnotí dosažené výsledky.

Další informace je možné nalézt na internetových stránkách soutěže www.google.com/onlinechallenge.
 
Kolikátý je letos ročník a jak se dosud účastnili soutěžící z Česka?

Pro velký úspěch loňského prvního ročníku a díky velmi pozitivním reakcím na českých i zahraničních univerzitách, se letos bude konat další, v pořadí již druhý ročník soutěže. V České republice se loni účastnilo 6 týmů z Vysoké školy ekonomické v rámci předmětu "Marketing na internetu" pod vedením Václava Stříteského a čtyři z nich se dostaly mezi 150 nejlepších týmů světa.

Kudy vede cesta k úspěchu? Jaká jsou kritéria poroty? 

Kampaně jsou nejprve hodnoceny na základě automatického algoritmu s více než 30ti proměnnými a tento screening pomůže vybrat 50 nejlepších týmů v každém z regionů. Tyto týmy a jejich kampaně jsou dále hodnoceny manuálně, a to profesionály ze společnosti Google. 15 finalistů je hodnoceno komisí, jejíž složení je na internetových stránkách soutěže. U těchto týmů jsou už detailně hodnoceny i obsah a kvalita zpracování soutěžních zpráv.

Mezi nejvíce sledované parametry patří struktura kampaně, využití pokročilých nástrojů a reportingu, efektivnost alokace rozpočtu, relevance klíčových slov a kvalita inzerátů. A samozřejmě i dosažené výsledky. K soutěži je připraven podrobný manuál, kde se studenti dozví více.

V čem může být (samozřejmě kromě cen) největší přínos pro soutěžící?

Kromě hlavní ceny, kterou je cesta celého týmu přímo do centra Googlu, tj. do Googleplexu v Kalifornii, je hlavním přínosem soutěže především šance vyzkoušet práci online reklamního specialisty na skutečném trhu a se skutečnými penězi. Dá se říci, že student, který soutěží úspěšně projde, je následně schopen pro svého budoucího zaměstnavatele vytvořit základní internetovou kampaň, případně na odborné úrovni komunikovat s agenturou, která má reklamu na starost. Studenti tedy získávají cennou zkušenost využitelnou v praxi a jistou konkurenční výhodu na trhu práce.

Odkazy:

Klepněte pro větší obrázek

Na mapičce jsou vidět místa, odkud pocházely loňské evropské týmy.

 

Témata článku: Google, Rozhovory, Web, Internet, Google AdWords, Challenge, Screening, Relevance

Určitě si přečtěte

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

** Legendární hra Starcraft je nyní k dispozici zdarma ** Chystá se i nová remasterovaná verze s hezčí grafikou

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 25

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?