reklama

Blíží se Google Online Marketing Challenge

Změřte síly s týmy z celého světa a získejte neocenitelnou zkušenost s navrhováním marketingové kampaně. Zeptali jsme se na detaily Petra Sadílka z českého Googlu.

Do soutěže Google Online Challenge se můžete přihlásit až do 23. ledna 2009. V termínu od 25. ledna do 27. května 2009 si pak vyberete libovolnou třítýdenní periodu, ve které budete spravovat svoji soutěžní reklamní kampaň. Vyhodnocení bude probíhat v červnu a výsledky budou vyhlášeny začátkem července. Českou specialitou mimo globální ceny bude pozvánka na večeři a setkání se zástupci českých googlerů v neformální atmosféře pro nejlepší český tým.

O co vlastně v soutěži jde a pro koho je určena? Může být i pro středoškoláky?

Google Online Challenge je soutěž pro vysokoškolské studenty, kterou Google vyhlašuje s cílem pomoci jim pochopit reklamní prostředí internetu, i základy e-marketingu a jeho nástrojů. Jádrem soutěže je realizace opravdové reklamní kampaně na internetu v systému Google Adwords.

Souteží 3-6 členné týmy studentů, které do soutěže přihlašuje jejich vyučující. Studenti si vyberou firmu, která zatím AdWords nepoužívá a jako skuteční poradci se s ní spojí, dohodnou se cílech a podobě kampaně a následně ji též vytvoří.

Studenti dostanou od Google k dispozici kredit $200 se kterými během těchto tří týdnů pracují. Během soutěžního období, které trvá od konce ledna do května si pak vyberou třítýdenní periodu, ve které kampaň spustí a optimalizují, aby tak dosáhla co nejlepšího výkonu. Kromě toho odevzdávají studenti dvě soutěžní zprávy: jednu na začátku, kde popisují cíle a strategii kampaně a druhou na konci, kde hodnotí dosažené výsledky.

Další informace je možné nalézt na internetových stránkách soutěže www.google.com/onlinechallenge.
 
Kolikátý je letos ročník a jak se dosud účastnili soutěžící z Česka?

Pro velký úspěch loňského prvního ročníku a díky velmi pozitivním reakcím na českých i zahraničních univerzitách, se letos bude konat další, v pořadí již druhý ročník soutěže. V České republice se loni účastnilo 6 týmů z Vysoké školy ekonomické v rámci předmětu "Marketing na internetu" pod vedením Václava Stříteského a čtyři z nich se dostaly mezi 150 nejlepších týmů světa.

Kudy vede cesta k úspěchu? Jaká jsou kritéria poroty? 

Kampaně jsou nejprve hodnoceny na základě automatického algoritmu s více než 30ti proměnnými a tento screening pomůže vybrat 50 nejlepších týmů v každém z regionů. Tyto týmy a jejich kampaně jsou dále hodnoceny manuálně, a to profesionály ze společnosti Google. 15 finalistů je hodnoceno komisí, jejíž složení je na internetových stránkách soutěže. U těchto týmů jsou už detailně hodnoceny i obsah a kvalita zpracování soutěžních zpráv.

Mezi nejvíce sledované parametry patří struktura kampaně, využití pokročilých nástrojů a reportingu, efektivnost alokace rozpočtu, relevance klíčových slov a kvalita inzerátů. A samozřejmě i dosažené výsledky. K soutěži je připraven podrobný manuál, kde se studenti dozví více.

V čem může být (samozřejmě kromě cen) největší přínos pro soutěžící?

Kromě hlavní ceny, kterou je cesta celého týmu přímo do centra Googlu, tj. do Googleplexu v Kalifornii, je hlavním přínosem soutěže především šance vyzkoušet práci online reklamního specialisty na skutečném trhu a se skutečnými penězi. Dá se říci, že student, který soutěží úspěšně projde, je následně schopen pro svého budoucího zaměstnavatele vytvořit základní internetovou kampaň, případně na odborné úrovni komunikovat s agenturou, která má reklamu na starost. Studenti tedy získávají cennou zkušenost využitelnou v praxi a jistou konkurenční výhodu na trhu práce.

Odkazy:

Klepněte pro větší obrázek

Na mapičce jsou vidět místa, odkud pocházely loňské evropské týmy.

 

Témata článku: Google, Rozhovory, Web, Internet, Challenge, Google AdWords, Screening, Relevance

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
Určitě si přečtěte

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 402

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

** Dva týdny po Novém roce zajím zeje prázdnotou ** Ministerstvo vydalo metodický pokyn ** Takhle to bude fungovat v praxi

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 49

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

** Opera představila Neon ** Koncepci prohlížeče budoucnosti ** Připomíná Chrome OS

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 35

Testy ze světa: Kaby Lake v high-endu splnil povinnost, Pentia jsou ale překvapením

Testy ze světa: Kaby Lake v high-endu splnil povinnost, Pentia jsou ale překvapením

** Na světě jsou testy porovnávající nové procesory řady Kaby Lake ** Modely Core i5 a Core i7 toho nenabízí mnoho navíc oproti Skylake ** Pozornost na sebe upoutala levná Pentia, která dostala podporu HT

17.  1.  2017 | Stanislav Janů | 55


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama