reklama

Bing v roce 2012 zvítězí nad Googlem, teoreticky

Před necelými dvěma lety se zjevil Bing, nový vyhledávač Microsoftu, který měl zatopit Googlu. Teď to vypadá, že se mu to opravdu podařilo, nebo taky ne.

Vyhledávač Bing od Microsoftu si podle aktuálních statistik analytické společnosti Experian Hitwise získává v USA stále více příznivců. Včera zveřejněná čísla měření přitom docela překvapila – od srpna loňského roku (zdroj) ztratil Google ze svého 72% podílu téměř osm procent a drží se klesající tendence, zatímco hledání zajišťované algoritmem Bingu přesáhlo 30% podíl, což znamená sedmiprocentní nárůst. Procento vzal Googlu také vyhledávač Ask (zdroj).

Že by u Microsoftu začali slavit? Možná počkají ještě rok a udělají rovnou velkou párty se symbolickým obřadem střídání na trůnu. Americký technologický web Mashable totiž šel ještě dál a statistiky promítl do tendenčního grafu. Z něj vyplývá, že při udržení stávajícího průběhu bude už na začátku roku 2012 vyhledávat většina uživatelů v USA prostřednictvím Bingu a Google bude mít méně než poloviční podíl.

Nevěřte statistikám

Ale už nechme snů, co se vznáší někde nad Redmondem, a pojďme zpátky na zem. Ačkoli původní data pochází od renomovaného zdroje, nejsou totiž pro Bing až tak pohádkově optimistická.

Jedním z problémů je vůbec stanovení, co znamená „vyhledávání Bingem“. Samotný vyhledávač Bing má totiž pouze 14,3% z podílu a nepodařilo se mu ani za necelé dva roky existence pokořit Yahoo. To má 15,7%, a podíl mu stoupá přibližně stejně jako Bingu. Jenomže ačkoli je Yahoo da facto konkurenční vyhledávač, používá k samotnému vyhledávání technologii Bingu. A tak analytici z Experian Hitwise počítali „vyhledávání Bingem“ dohromady s podílem Yahoo.

Klepněte pro větší obrázek
Bing vs. Google za poslední půlrok podle Experian Hitwise

I přes souhrnné počítání podílu Bingu společně s Yahoo by dosažení 30% hranice znamenalo velký úspěch. I ten se dá ale zpochybnit. Výpočet podílu vyhledávání není zas tak jednoduchý a metodiky se liší, nemůžeme tedy brát výsledky analytiků z Experian Hitwise jako dogma. Mrkněme třeba na konkurenční ComScore a zveřejněné výsledky z února 2011. Jsou podobné, Bing s Yahoo těsně pod 30 procenty, Google něco přes 65 procent. Jenomže když budeme srovnávat loňský srpen, kde má Google podle Experian Hitwise 72 %, tam ukazují čísla ComScore 65,4 %. Podíl vyhledávání Googlu se tedy nijak nezměnil a Bing pouze rostl na úkor Yahoo.

Klepněte pro větší obrázek
Kdyř se trend posledního měsíce prodlouží, máme tu senzaci: začátkem roku 2012 je Bing jedničkou (via Mashable)

A to mohu vzpomenout ještě analytiky z The Nielsen Company, kteří už v září ohlásili, že Bing předčil Yahoo. To znamená, zase jiná čísla, ovšem i zde si Google drží něco málo přes 65 %. A co na to StatCounter? Ten Googlu připisuje dokonce kolem 80 % procent amerického hledání.

Bing roste, ale pomalu

Metodiky se pochopitelně liší, ovšem každá něco vypovídá a naznačuje trendy. Když se to všechno zprůměruje, dostaneme se přibližně k reálným výsledkům. Ty by se daly shrnout asi takto:

  • Bing pozvolna roste, z původních devíti procent se za necelé dva roky dostal na 14 %
  • Bing stále nedosáhl na Yahoo, ale v letošním roce už k tomu dojde
  • Google ztrácí jen velmi pozvolna ze své silné pozice, drobně si na jeho úkor nepřipisuje ovšem jen Bing, ale i Yahoo a Ask
  • V globálním měřítku má Google silně přes 90 %, s výjimkou USA, Ruska, Číny, Japonska a České republiky

V globálu se Bingu nedaří zatím vůbec, ostatně se ani nezdá, že by měl Microsoft ambice s Bingem expandovat. Lokalizované služby váznou, marketing žádný… To pak nejednoho evropského uživatele naštve, když má ve svém novém telefonu s Windows Phone 7 jako neměnný výchozí vyhledávač právě Bing. Ale to už je jiná otázka.

Klepněte pro větší obrázek
Globální rozložení sil vyhledávačů podle průměru z tří různých statistik zpracoval Greenlightsearch

Ve finále se tedy neděje nic dramatického. Ovšem koncem roku očekáváme významnou návštěvu na jihu Moravy, kde by měl Steve Ballmer v areálu zámku Lednice podepsat dohodu o spolupráci s vynálezcem revolučního hledače. A věřím, že k podpisu miliardové investice zapůjčí své pero i prezident Klaus. Pak se teprve začnou dít mezi vyhledávači velké věci! Více zde. 

Témata článku: Vyhledávače, Statistiky, Bing, Ask, Dogma, Nielsen

67 komentářů

Nejnovější komentáře

  • adsamcik 15. 4. 2011 19:51:55
    bylo by zajímavé, kdyby tejden po uvedení "Hejlova skvělého algorytmu"...
  • Martin Machala 15. 4. 2011 16:20:06
    blbost .... Bing je spojený s facebookem (mapy,vyhledávání) už chápete...
  • zedsdead 15. 4. 2011 12:42:01
    teoreticky funguje i komunismus
reklama
Určitě si přečtěte

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 405

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

** Dva týdny po Novém roce zajím zeje prázdnotou ** Ministerstvo vydalo metodický pokyn ** Takhle to bude fungovat v praxi

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 49

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

** Věděli jste, že Apple vyvinul celkem 45 modelů tiskáren? ** ** Monitor na výšku, plotter nebo herní konzole - to vše měl Apple ve své nabídce ** Většinu z těchto produktů pohřbil Steve Jobs

19.  1.  2017 | Stanislav Janů | 38

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

** Opera představila Neon ** Koncepci prohlížeče budoucnosti ** Připomíná Chrome OS

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 35


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama