Vidíte a stejným typem baterie (technologie) je poháněna nejen bateriová elektrárna v AU a menší verze i jinde po světě, ale dokonce chce někdo lidem namlouvat, že podobné baterie budou v letadlech, napájené agregátem na kerosin, nedejbože jen ty baterie, což si nemyslím jen já, je z hlediska výkonu nesmysl = nestačí ani náhodou, zoufale malá hustota energie na kg, žádná možnost rekuperace (dobíjení brzděním jako u aut), hmotnost neklesá s délkou letu, stručně zbožná přání a chiméry, aby i toto odvětví bylo jako "e". Chemické baterie jsou stále velmi nebezpečné, zvláště v náročných podmínkách a někdo doslova šílí radostí, že se např. do 5 let (a dalších 5 let, a dalších, prostě konstantní odstup x-let - fúzi např. už asi 70 let budeme mít za 20, od 50 let co rusové kápli na tokamak) objeví mnohem výkonnější. Ano, třeba to budou ty na bázi síry (jiných prvků a sloučenin), ale bezpečnost, ta jiná nebude a umí si někdo představit co zbude z hlavy, člověka, když tam zahoří / práskne takto výkonný článek, ta uvolněná energie? Je třeba přejít na jiné principy v uchovávání energie, jinak nevidím cestu vpřed. U dnešních článku nikdo nezaručí, že časem nezkratují, že náraz do nich, či jejich porušení nebude mít fatální následky (hybrid, eAuto, většinou po nehodě zahoří jako první - copak to je pod sedadly, sedadly posádky ... chudáci lidi - kachny na pekáči), že snesou nešetrné nabíjení / dobíjení a strašně dalšího.
> Mám osobní názor, dnešní Li-ion články se vůbec na velké výkony nehodí (lze je použít, ale nehodí se, nejsou na dobu, která přijde připravené), nejsou bezpečné, ekologické při výrobě ani recyklaci a mělo zůstat pouze u spotřebičů s nízkým odběrem. Čas by ukázal co vymyslíme ohledně skutečně efektivního, bezpečného ukládání energie, kdy pak už by nebyl problém mít elektrické lokomotivy (bez "drátů"), auta, kamiony, lodě a nakonec i kosmické pohony, případně takto napájená celá města, státy, planety (což už je sci-fi, dnes).