Barva notebooku nehraje roli, Češi hledí na výkon a cenu

Když se Čech rozhodne koupit notebook, navštíví odborný web, odkud zamíří do kamenné prodejny s počítači. Vybírá uvážlivě, vzhled ale příliš neřeší.

Když Čech kupuje nový notebook, prvořadě hledí na výkon procesoru a velikost operační paměti. Neméně podstatná je cena, naopak výdrž baterie není až tak důležitá, i když si myslí opak.

Češi sice tvrdí, že je pro ně výdrž baterie docela podstatný motiv při rozhodování (je to vidět v grafu), když ale dojde k nákupu, jsou ochotni z tohoto parametru ustoupit (tzv. latentní důležitost).

Podobně figuruje značka notebooku. Sice se v uvedených rozhodovacích parametrech neumístila příliš vysoko, ve skutečnosti (při opravdovém rozhodování) je ale ještě níž. Opět to dokazuje fakt, že Češi nejsou příliš věrní zákazníci.

Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Toshiba

Nejdůležitější jsou specializované weby

Pokud se Čech rozhodne před nákupem notebooku něco dozvědět, sahá po odborných webech. Na druhém místě skončily oficiální weby výrobců, ty ale nemají moc v lásce ženy. Pouze 44 % z nich by si vybralo jako zdroj internetové stránky výrobců, naopak 61 % mužů s nimi problém nemá.

Klepněte pro větší obrázek
 Zdroj: Toshiba

Ženy rády dávají na názor prodavačů, specialistů a ještě víc věří rodině a přátelům. Na odvrácené straně barikády stojí masmédium, jako je televize. Češi jsou proti ní dostatečně imunní, takže informace z ní nepovažují za relevantní při koupi notebooku – aspoň to tvrdí.

Některým stačí den

Spousta značek a ještě víc modelů lišící se parametry, cenou, servisem a dalšími detaily. 51 % Čechů potřebuje na výběr konkrétního notebooku přibližně týden. 22 % Čechů stačí několik dní a 9 % se spokojí pouze s jedním dnem. Naopak 20 % potřebuje na rozhodování nejméně tři týdny.

Klepněte pro větší obrázek
 Zdroj: Toshiba

Většina navštíví prodejnu

Více než polovina, konkrétně 55 % Čechů chce před nákupem zařízení raději vidět a zkontrolovat. Zajdou si proto přímo do kamenného obchodu s počítači, nevadí jim ani strávený čas cestou do obchodu.

Výzkum prováděla agentura TNS Pentor na žádost výrobce (nejen) notebooků Toshiba. Tazatelé se ptali 607 majitelů notebooků ve věku 20 až 60 let.

Témata článku: Notebooky, Byznys, Počítače, Statistiky, Ankety, Notebooky toshiba

83 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Fre ddy 28. 6. 2012 0:45:36
    Moc blbě položená otázka, proto nadpis je zavádějící hovadina
  • Milan Štěbel 27. 6. 2012 22:10:17
    neni nad DELL D 430
  • bibleteng 27. 6. 2012 21:49:16
    barva nejhraje roli? prodám růžové VAIO VPCEA2S1E/P. cena 8 tis. možná...
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 52

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Inteligentní domy