reklama

Barva notebooku nehraje roli, Češi hledí na výkon a cenu

Když se Čech rozhodne koupit notebook, navštíví odborný web, odkud zamíří do kamenné prodejny s počítači. Vybírá uvážlivě, vzhled ale příliš neřeší.

Když Čech kupuje nový notebook, prvořadě hledí na výkon procesoru a velikost operační paměti. Neméně podstatná je cena, naopak výdrž baterie není až tak důležitá, i když si myslí opak.

Češi sice tvrdí, že je pro ně výdrž baterie docela podstatný motiv při rozhodování (je to vidět v grafu), když ale dojde k nákupu, jsou ochotni z tohoto parametru ustoupit (tzv. latentní důležitost).

Podobně figuruje značka notebooku. Sice se v uvedených rozhodovacích parametrech neumístila příliš vysoko, ve skutečnosti (při opravdovém rozhodování) je ale ještě níž. Opět to dokazuje fakt, že Češi nejsou příliš věrní zákazníci.

Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Toshiba

Nejdůležitější jsou specializované weby

Pokud se Čech rozhodne před nákupem notebooku něco dozvědět, sahá po odborných webech. Na druhém místě skončily oficiální weby výrobců, ty ale nemají moc v lásce ženy. Pouze 44 % z nich by si vybralo jako zdroj internetové stránky výrobců, naopak 61 % mužů s nimi problém nemá.

Klepněte pro větší obrázek
 Zdroj: Toshiba

Ženy rády dávají na názor prodavačů, specialistů a ještě víc věří rodině a přátelům. Na odvrácené straně barikády stojí masmédium, jako je televize. Češi jsou proti ní dostatečně imunní, takže informace z ní nepovažují za relevantní při koupi notebooku – aspoň to tvrdí.

Některým stačí den

Spousta značek a ještě víc modelů lišící se parametry, cenou, servisem a dalšími detaily. 51 % Čechů potřebuje na výběr konkrétního notebooku přibližně týden. 22 % Čechů stačí několik dní a 9 % se spokojí pouze s jedním dnem. Naopak 20 % potřebuje na rozhodování nejméně tři týdny.

Klepněte pro větší obrázek
 Zdroj: Toshiba

Většina navštíví prodejnu

Více než polovina, konkrétně 55 % Čechů chce před nákupem zařízení raději vidět a zkontrolovat. Zajdou si proto přímo do kamenného obchodu s počítači, nevadí jim ani strávený čas cestou do obchodu.

Výzkum prováděla agentura TNS Pentor na žádost výrobce (nejen) notebooků Toshiba. Tazatelé se ptali 607 majitelů notebooků ve věku 20 až 60 let.

Témata článku: Notebooky, Byznys, Počítače, Statistiky, Ankety, Notebooky toshiba

83 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Fre ddy 28. 6. 2012 0:45:36
    Moc blbě položená otázka, proto nadpis je zavádějící hovadina
  • Milan Štěbel 27. 6. 2012 22:10:17
    neni nad DELL D 430
  • bibleteng 27. 6. 2012 21:49:16
    barva nejhraje roli? prodám růžové VAIO VPCEA2S1E/P. cena 8 tis. možná...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 133

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 39

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 131

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 218

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 73


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama