reklama

Barva notebooku nehraje roli, Češi hledí na výkon a cenu

Když se Čech rozhodne koupit notebook, navštíví odborný web, odkud zamíří do kamenné prodejny s počítači. Vybírá uvážlivě, vzhled ale příliš neřeší.

Když Čech kupuje nový notebook, prvořadě hledí na výkon procesoru a velikost operační paměti. Neméně podstatná je cena, naopak výdrž baterie není až tak důležitá, i když si myslí opak.

Češi sice tvrdí, že je pro ně výdrž baterie docela podstatný motiv při rozhodování (je to vidět v grafu), když ale dojde k nákupu, jsou ochotni z tohoto parametru ustoupit (tzv. latentní důležitost).

Podobně figuruje značka notebooku. Sice se v uvedených rozhodovacích parametrech neumístila příliš vysoko, ve skutečnosti (při opravdovém rozhodování) je ale ještě níž. Opět to dokazuje fakt, že Češi nejsou příliš věrní zákazníci.

Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Toshiba

Nejdůležitější jsou specializované weby

Pokud se Čech rozhodne před nákupem notebooku něco dozvědět, sahá po odborných webech. Na druhém místě skončily oficiální weby výrobců, ty ale nemají moc v lásce ženy. Pouze 44 % z nich by si vybralo jako zdroj internetové stránky výrobců, naopak 61 % mužů s nimi problém nemá.

Klepněte pro větší obrázek
 Zdroj: Toshiba

Ženy rády dávají na názor prodavačů, specialistů a ještě víc věří rodině a přátelům. Na odvrácené straně barikády stojí masmédium, jako je televize. Češi jsou proti ní dostatečně imunní, takže informace z ní nepovažují za relevantní při koupi notebooku – aspoň to tvrdí.

Některým stačí den

Spousta značek a ještě víc modelů lišící se parametry, cenou, servisem a dalšími detaily. 51 % Čechů potřebuje na výběr konkrétního notebooku přibližně týden. 22 % Čechů stačí několik dní a 9 % se spokojí pouze s jedním dnem. Naopak 20 % potřebuje na rozhodování nejméně tři týdny.

Klepněte pro větší obrázek
 Zdroj: Toshiba

Většina navštíví prodejnu

Více než polovina, konkrétně 55 % Čechů chce před nákupem zařízení raději vidět a zkontrolovat. Zajdou si proto přímo do kamenného obchodu s počítači, nevadí jim ani strávený čas cestou do obchodu.

Výzkum prováděla agentura TNS Pentor na žádost výrobce (nejen) notebooků Toshiba. Tazatelé se ptali 607 majitelů notebooků ve věku 20 až 60 let.

Témata článku: Notebooky, Byznys, Počítače, Statistiky, Ankety

83 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Fre ddy 28. 6. 2012 0:45:36
    Moc blbě položená otázka, proto nadpis je zavádějící hovadina
  • Milan Štěbel 27. 6. 2012 22:10:17
    neni nad DELL D 430
  • bibleteng 27. 6. 2012 21:49:16
    barva nejhraje roli? prodám růžové VAIO VPCEA2S1E/P. cena 8 tis. možná...
reklama
Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme FM štěnici: Když si vtipálci hrají na pirátské rozhlasové vysílání

Vyzkoušeli jsme FM štěnici: Když si vtipálci hrají na pirátské rozhlasové vysílání

** Dnes žádnou elektroniku programovat nebudeme ** Štěnice totiž funguje sama o sobě ** Stačí připojit baterii a naladit frekvenci

22.  1.  2017 | Jakub Čížek | 29

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 408

Takto si špičkoví grafici představují nový Facebook. S čistým vzhledem a bez reklam

Takto si špičkoví grafici představují nový Facebook. S čistým vzhledem a bez reklam

** Design Facebooku se delší dobu nemění a pro mnohé je nudným ** Grafici zkouší navrhovat nové koncepty toho, jak by mohla síť vypadat ** Hlasujte pro nejzdařilejší návrh

22.  1.  2017 | Stanislav Janů | 63

Umělá inteligence dokáže ze snímků srdce předpovědět, kdy zemřete

Umělá inteligence dokáže ze snímků srdce předpovědět, kdy zemřete

** Strojové učení lze skvěle použít pro vylepšení modelů pro předpověď srdečních komplikací ** Nová technologie umožňuje přesněji určit rizikové pacienty ** Dřívější diagnostika může díky včasně léčbě do budoucna zachránit životy

21.  1.  2017 | Karel Javůrek | 7

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

** Věděli jste, že Apple vyvinul celkem 45 modelů tiskáren? ** ** Monitor na výšku, plotter nebo herní konzole - to vše měl Apple ve své nabídce ** Většinu z těchto produktů pohřbil Steve Jobs

19.  1.  2017 | Stanislav Janů | 43


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama