Jeden z mnoha důvodů, proč se autonomního řízení v běžném provozu nikdy nedočkáme a proč je nadšení z Tesly velmi naivní Bohužel, ať se to komu líbí nebo ne, tak podmínky na dnešních silnicích jsou natolik různorodé, k tomu obrovská variabilita světelných podmínek a počasí a je jasné, že i přes obrovský trénink nikdy strojové učení nezvládne s dostatečnou bezpečností. Očekávání, že to půjde, vychází u mnoha lidí z toho, že zaměňují umělou inteligenci se strojovým učením. Ve skutečnosti totiž žádná umělá inteligence neexistuje a jedná se pouze o strojové učení, které sice dokáže zautomatizovat spousty otravných činností místo člověka, ale nefunguje stejně, jako lidská inteligence a v mnoha ohledech ani velmi vzdáleně. Aby bylo možné postavit opravdu bezpečné autopiloty pro auta, bylo by zcela nezbytné, aby auto spolupracovalo se silnicí (v první řadě standardizované vodorovné značení, vedení pro průjezd komplikovanými křižovatkami, přenos signálů semaforů atd.) a také s ostatními vozy. Na bežných silicích s provozem běžných aut s řidiči, chodci, cyklisty atd. nikdy nedosáhne takové úrovně spolehlivosti, aby bylo možné tam auta legislativně povolit bez podmínky trvalého dohledu řidiče. Takže využití autopilotů do té doby je reálné maximálně na vybraných úsecích silnic, které budou dobře upraveny, aby autopilot jednoznačně četl situaci (typicky asi dálnice), ale to je tak všechno.