Autopilota Tesly je možné „oblafnout“ projektorem za pár tisíc korun

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 70

Názory k článku

24. 03. 2020 17:59

Tenhle problém má úplně jednoduché řešení za prvé umělá inteligence může kontrolovat trasu s GPS mapama, takže bude vědět kde je jaká rychlost a může si to skontrolovat i podle ostatních aut, třeba tak jak to dneska dělá Google maps, když je někde zácpa. Taky si jednotlivé telefony předají iformace o dopravní zácpě. Za druhé Tesla zatím používá jen kamery u svých aut dneska už existují i různé lasery a sonary atd. Ale cena je pak někde jinde ale určitě do budoucna nahradí tyto kamery.Za třetí celé je to na hraně zákona když vjíždím do tunelu většinou je tam promítací info led cedule jaká je v tunelu rychlost a na které se dá měnit rychlost podle libosti když by někdo hacknul tu cedulí a přepsal číslo uvěřil by tomu i člověk podle mě tohle není problém Tesly a celý ten pokus s dronem je hloupost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2020 09:59

Jeden z mnoha důvodů, proč se autonomního řízení v běžném provozu nikdy nedočkáme a proč je nadšení z Tesly velmi naivní Bohužel, ať se to komu líbí nebo ne, tak podmínky na dnešních silnicích jsou natolik různorodé, k tomu obrovská variabilita světelných podmínek a počasí a je jasné, že i přes obrovský trénink nikdy strojové učení nezvládne s dostatečnou bezpečností. Očekávání, že to půjde, vychází u mnoha lidí z toho, že zaměňují umělou inteligenci se strojovým učením. Ve skutečnosti totiž žádná umělá inteligence neexistuje a jedná se pouze o strojové učení, které sice dokáže zautomatizovat spousty otravných činností místo člověka, ale nefunguje stejně, jako lidská inteligence a v mnoha ohledech ani velmi vzdáleně. Aby bylo možné postavit opravdu bezpečné autopiloty pro auta, bylo by zcela nezbytné, aby auto spolupracovalo se silnicí (v první řadě standardizované vodorovné značení, vedení pro průjezd komplikovanými křižovatkami, přenos signálů semaforů atd.) a také s ostatními vozy. Na bežných silicích s provozem běžných aut s řidiči, chodci, cyklisty atd. nikdy nedosáhne takové úrovně spolehlivosti, aby bylo možné tam auta legislativně povolit bez podmínky trvalého dohledu řidiče. Takže využití autopilotů do té doby je reálné maximálně na vybraných úsecích silnic, které budou dobře upraveny, aby autopilot jednoznačně četl situaci (typicky asi dálnice), ale to je tak všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2020 14:06

takze autopilot funguje jak ma👍

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2020 16:25

Vskutku technologie připravená do ostrého nasazení jen co je pravda. Tak šťastnou cestu do hrobu těm, co ji začnou používat. Kdo chce kam ... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2020 14:27

no, mozno chcel pan vedec len povedat ze Musk by nemal zavrhnut lidar ako slepu vetvu...kombinacia videa a lidaru mozno bude mat cosi do seba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2020 12:14

to je reklama na izraelskou univerzitu nebo co tvl, tohle je tak stupidni jako hatovat vlaky, protoze je muze zlikvidovat i male dite polozenim kamene na koleje. ps. chtel bych videt ten levny projektor, ktery za denniho svetla nebo i za sera v otevrenem prostranstvi bude chopny neco promitat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2020 12:12

I tak je dnes už autopilot na silnici menším nebezpečím než mladej šulek ve starým bavoráku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2020 12:04

Podobný argument je vždy příliš optimistický ohledně schopností lidí za volantem. Asi jezdim po silnici v jinym vesmíru. Ale je fakt, že člověk vykazuje učení a po čase přestane před plastovym policajtem zběsile brzdit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2020 10:50
avatar
31. 01. 2020 10:18

No a?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2020 10:14

Plně autonomní řízení na silnicích dnešního typu je naprostou utopií. Ani LIDAR tomu nepomůže. A to nemluvím o tom sranda systému Tesly. Začínají to chápat i největší hráči v oblasti autonomního řízení a postupně hází do ringu pověstný ručník. Členové sekty svědků Elonových samozřejmě nebudou souhlasit. Což je v pořádku, protože je stejně nikdo vážně nebere a všem jsou pro smích.
K samostudiu doporučuji tento článek:
http://dfens-cz.com/autonomni-rizeni-6-jeste-...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2020 09:42

Co tim nadpisem chtel autor rici?
Cloveka oblafnete fotkou do 100 korun.
Ctecku otisku prstu fotkou do 10 korun.
Zamek na aute radiem za 1000 kc.
Tak jako je jasne, ze zmanipulovat cidla neni tak tezke, asi. Ja Tesle fandim, ale lepsi system ma jiste Google. Dokud si budou hrat na svem pisecku, tak si zadelavaji jen na pozdejsi vetsi problem. Jako byl tehdy Uber a jeho sacko clovek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2020 09:38

Tak doufam, ze se autonomni rizeni za meho zivota jeste nestihne rozsirit. Radeji vsadim svuj zivot/svobodu na to, ze ja sam neudelam chybu (*), nez na to, ze nekde v Kalifornii par ajtaku neudela nejakou blbost (**). Trochu vic me ale desi zavadeni povinnych asistencnich systemu (AS) tlaceny EU, protoze lide casto pri zapnuti AS zaroven vypnou mozek.(*) chapu, ze jiny ridic udelat chybu muze, ale s tou pravdepodobnosti se smirim,
(**) ano, i Elonovi kluci mohou udelat chybu. Vim jak se vyviji SW a videl jsem otresne chyby, ktere zcela jiste prosly code-review, mozna i vicestupnovym, prosly i testovanim. Abych jen neplacal, dam jeden priklad toho, co jsem objevil pri portovani WebP knihovny od Google na platformu arm:
unsigned int x = (GetData(address++) << 8) + GetData(address++);
Nekdy to fungovalo, nekdy ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2020 09:37

Ten článek je o ničem, protože i živé lidi by šlo levně oblafnout. Promítněte falešné čáry v noci a nehodu způsobíte i lidem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2020 08:58

Když může oblafnout "Autopilota" od Tesly obyčejný déšť, kterému nepřizpůsobí rychlost a havaruje kvůli aquaplaningu (např.: https://youtu.be/4L8TASl0NcY ), tak to asi půjde i oblafnout jinými způsoby?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2020 07:36

Moc nechápu co ten článek dokazuje - když autu ukážu co Chci aby vidělo, tak se podle toho chová ? A to má být rozdíl oproti člověku ? Takže když člověku promitnu značku, tak on se podle ní nebude řídit ? Co třeba takový ten papírový policista u značky obce - to je taky fake, který dokazuje tedy co ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2020 07:24

Vždyť přece Svědci Elonovi tvrdí podle svého guru, že žádný ošklivý Lidar není potřeba, že všechno vyřeší kamery s rozpoznáváním obrazu. Občas pak teda Tesla sejme někoho ve tmě nebo se nechá zblbnout projektorem, ale to je vedlejší. Guru Elon se přece neplete!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2020 07:18

Za mých mladých let stačil hřebík do desky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2020 07:16

Nic překvapivého. Obecně nečekám, že se autonomní řízení vůbec někdy prosadí. Hlavně proto, protože vůbec není autonomní, a nikdy ani nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2020 06:58

Dovedete si představit situaci, že by jste normálnímu řidiči v noci promítali na vozovku před jeho vozidlem různé čáry a obrazce? Asi by jste nedopadli dobře ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor