Autonomní Volvo Uberu mělo šanci zabrzdit. Jenže nemohlo, nouzové systémy byly vypnuté

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 43

Názory k článku

26. 05. 2018 16:09

Autonomní auta si tak brzy nezajezdí, protože spoléhat na dohlížející řidiče nelze. Toto byl jasný důkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 05. 2018 13:34

Asi simulovali reálného řidiče, kterému přišla SMS...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2018 11:11

Kdyby tam připojili místo nouzové brzdy třeba klakson, tak by to mohlo před tím nárazem aspoň zatroubit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2018 10:15

tak predsalen je to chyba cloveka. toho co vypol autonomne brzdenie. za 1.3s by auto dokazalo spomalit tak aby nezabilo.
aj ked primarna chyba bola na strane fetacky. proste nema skakat autam do cesty. kedy nedrogovala, mohla este zit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2018 09:55

tato auta do bězného provozu nepatří .Když už tak at jsou jasně označená aby i ostatní účastníci silničního provozu věděli co to řídí,na silnicích kde bude upozornění že se tam pohybují a infrastruktura je na to vhodná.
Neumím si je představit v nějaké husté chaotické dopravě kde jedíné pravidlo je větší auto a silnější klakson

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 05. 2018 09:19

Budu se opakovat z prvních článků.
Nejšpičkovější xenony a pomalá jízda. Podle té kamery nemůžete nic vyhodnocovat.
Ta osoba byla viditelná mnohem dříve než na záběrech z té kamery a to i lidským okem. To kolo se muselo od těch paprsků nejšpičkovějších xenonů odrážet dříve.Navíc to auto nejelo tak rychle, aby se nedalo něco dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 05. 2018 07:45

Takže něco jako Černobyl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2018 07:40

Tak paninko, tu elektřinu v koupelně máte hotovou. Ukázalo se, že šáhnutí na pračku občas vyhazuje chránič, tak jsme ho odstranili, aby nedocházelo k nepředpokládaným výpadkům proudu. Hezký den přejeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 05. 2018 06:39

100% vina chodce.... Neosvětlená, mimo přechod, v noci a na silnici. Dobře ji tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2018 03:39

Ale to jde proti sobě. Jak mohlo to auto "jet samo", když mělo vypnuté bezpečnostní okruhy? To je šlendrián, pokud to vůbec lze! Takové auto nemá na silnici co dělat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 05. 2018 02:10

a co když je to trochu filozofický, co když nějaká základní a zatim neodhalená primitivní binární inteligence, se prostě rozhodla že tu ženskou přejede a bude testovat reakce . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2018 01:19

Zase nějakej průzkum, přeci víme jak se dá takovej průzkum ovlivnit už jen tim jak se formuluje otázka a neznámeli jí tak tím ohánět je zcestné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2018 00:38

Ač mám techniku a technický pokrok rád tak z mého pohledu jasné selhání techniky.
Pokud ten software registroval byť jen neurčitou překážku 6 sekund a "rozhodl" se brzdit až 1.3 sekundy před nárazem tak ať se na mě nikdo nezlobí ale toto se stát skutečně nemělo... a to bez ohledu na to jestli bylo nouzové brzdění aktivní či ne.
Z dostupných informací to vypadá že se ten systém snažil skoro 4.5s vyhodnotit co to je a až když už byl střet nevyhnutelný se"rozhodl" brzdit (pomocí defakto havarijního systému nouzového brzdění)...
Dovolím si tvrdit že člověk pokud vidí neurčitou překážku na kolizním kurzu tak alespoň zvolní (a zvlášť pokud je možnost že je to treba jiné auto začne aktivně brzdit).
4.5s je strašné dlouhá doba na to čekat "co se z toho vyklube"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 05. 2018 00:09

Mě zaujalo tohle: "průzkum společnosti AAA z tohoto týdne ukázal, že tři čtvrtiny lidí (74 %) by do takového dopravního prostředku nesedly."
A to jako proč?
Ať se na to dívám jak chci, tak faktem je že posádka vozu (řidička co si hrála s telefonem) je v pořádku. Bohužel o té druhé ženě na silnici se to říct nedá. Tedy mnohem bezpečnější je být uvnitř toho auta než mimo něj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2018 00:08

Společnost AAA? To je ta, co se živí prodejem starých šrotů? Tak to byl jistě objektivní a vyvážený průzkum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 05. 2018 00:00

Můj názor je, že tyto systémy by měly být schopnější než lidé. Když lidaru nevadí tma, tak ho musí zaznamenat dříve. Dále pokud vidím ,,neidentifikovatelný objekt" blížící se mým směrem - tak ksakru brzdím (nebo zpomalím což je spíš má chyba že ne vždy dupnu na brzdu naplno). To je tedy i reakce mého mozku při řízení. Nejde o to, čí to byla chyba - jistě té feťačky která tam neměla co dělat. Tady byla ale otázka proč tomu nemohl zabránit když dokáže více, jak lidské oko. Teď víme proč - někde neodklikl nějaké okénko o nouz. brždění. Beztak ale myslím, že brzdit až 1 1/2 sekundy před je dost pozdě na systém, co má vidět ve tmě do dálky na silnici bez jiných překážek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 05. 2018 23:34

To je sice zajímavý, ale v žádným případě to neznamená že je chyba straně uberu, ten chodec tam neměl co dělat, hlavně když byl špatně vidět. Takových nehod jsou stovky a denně při nich umřou desítky lidí, a to že je vozidlo autonomní ještě neznamená že chodci si mohou dělat co chtěj a autonomní vozidlo by muselo vždy zastavit. Ani autonomní vozidlo není jasnovidec. Chodci vždy musí použít rozum, protože to jsou oni, kteří při nehodách dopadnou nejhůře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor