Autonomní systém Tesly má opět problémy s bariérami na silnici. Auto do nich vjede, jako by neexistovaly

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 27

Názory k článku

Anonymizovaný  |  27. 03. 2019 11:32

Myslím si, že softvérová aktualizácia autonómneho vozidla by nemala ísť priamo od programátora (resp. jeho zamestnávateľa) do už predaných vozidiel. Tam mi chýba medzičlánok vo forme nezávislého certifikačného strediska. Časť testov (povedzme 1 percento) by mala zbehnúť v umelo vytvorenom "cvičisku" postavenom pre tieto účely. Ďalšie testy (99%) by sa pustili na počítačoch. Každá historická havária autonómneho vozidla by sa zaradila do testovacieho portfólia. Jedine takto si viem predstaviť budúci vývoj dôveryhodných autonómnych vozidiel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 03. 2019 10:13

Tak na tom náhledu videa, kdyby se "odřízl" z obrazu ten vršek s koncem té bariéry, tak to taky vypadá, jako kdyby vršek té bariéry byl jen namalovaný pruh na silnici. To ale žádnou detekcí z plochého obrazu nepodchytí, musí použít LIDAR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2019 09:09

Takže video z testů? A nedělají se náhodou testy právě proto, aby se na možné problémy přišlo a mohly se odstranit před uvedením do ostrého provozu? Nebo to je myšleno jako že si někdo dělal se svojí Teslou svůj vlastní test?V každém případě, zrovna mi nepřijde že by to systém uplně ignoroval. Spíš mi to přijde, že se vyhnul překážkám které měl v cestě, a za nimi chtělo auto pokračovat po silnici v přímém směru, místo aby sjelo vpravo, jelikož řidič nedával blinkr že hodlá sjet. Takže by spíš auto dojelo k těm zábranám a tam by zastavilo. Tady bych viděl spíš problém v tom, že to byla nějaká uzavírka, a bohužel, uzavírky jsou pokaždé značeny jinak, ať už kvůli jiným značkám v dané zemi, nějakým místním zvyklostem nebo zkrátka tomu že zábrany staví nějaká lopata co nerozezná rozdíl mezi "silnice zúžená zprava" a "silnice zúžená zleva". Takže může být problém s rozpoznáváním, jestli je to bordel na silnici který je potřeba jen objet, nebo je tím vyznačeno kterým směrem má auto sjet na jinou komunikaci.Ale i kdyby to byl skutečně problém že to systém naprosto ignoroval, tak to stejně myslím není v této fázi problém. Stále má řidič udržovat nad vozem dozor a jeho jízdu korigovat. Něco jako když dítě sice už chodí samo ale stejně ho vedete za ruku aby když zakopne, tak jste ho mohli chytit. Chodit sice umí, ale všichni ví že to ještě není ono. Tesla je teď ve stejné fázi. Takže hlavně klid. Vsadím kouli na to, že těma zábranama projelo víc řádově lidí než autonomních aut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2019 08:12

Tohle testování na lidech v reálném provozu může projít snad jen Tesle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 03. 2019 12:16

Tenhle článek patří do rubriky VTM Volovinky nebo tam můžou jenom ty pozitivní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  25. 03. 2019 11:48

Sám tak trochu programuju a když mám za úkol vylepšit nějaký stávající rozsáhlý systém, tak si uvědomuju, že lidské programování vždycky bude plné chyb, protože naše mysl/fantazie/představivost nedokáže domyslet a pojmout všechny důsledky všech naprogramovaných konstrukcí.Občas se tedy stane, že někdo něco vylepší, ale pak se ukáže, že to má negativní důsledek na opačném konci systému. Nikdo totiž přesně neví, co ten program vlastně dělá. Programátoři se na projektech mění a když původní autoři odejdou, tak nováčci někdy i několik let stráví tím, aby kód pochopili a byli schopní v něm dělat odborné zásahy.Ano, jsou tu testy, které si programátor naprogramuje a oni pak už na vždy stále dokola testují, jestli se odstraněná chyba opět neobjevila, ale zas to závisí na člověku.Pro mě je program něco jako obrovský zámek plný místností, nábytku, nástrah a překážek a programátor se v něm pohybuje se slepeckou holí po tmě. Nejdřív musí několikrát celý hrad projít a osahat si ho, domyslet si, která chodba ho kam dovedla, ve které místnosti co je a kde jsou tajné chodby. A zapamatovat si to. Musí si v hlavě vyrobit 3D plán celé budovy a až pak je schopen jít a v té tmě něco udělat. To je na tom to nejnáročnější. Někdy je problém najít i vchod do toho hradu, natož pak řešit, že někde teče kanalizace a nikdo neví odkud a proč.Výhodu má třeba automechanik, nebo hodinář, který prostě věc rozebere a na první pohled vidí, kde je závada. Maximálně zkusmo pár dílů vymění a na něco přijde. Programátor to dělá poslepu a nemá možnost si něco prohlédnout. Musí hledat jako detektiv.Proto jsem já osobně k automatickému řízení zatím skeptický. Lidstvo musí najít nějaký zlatý grál a ovládnout umělou inteligenci tak, aby se programovala sama. Pak může být bezchybná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 03. 2019 11:41

Zlatej trabant nebo klasický "hloupý" auta...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2019 11:33

Jak je v článku napsáno, tak nejhorší je, že to v jedné verzi funguje a v druhé ne. To je jako s Androidem, ale tam většinou nejde o životy.
----
Chtěl jsem napsat, ať se zeptají v Audi, že tam to mají vyřešeno, ale pak mi došlo, že němci mají rozum a nedělají vše jen podle kamer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor